LAW 422 Mediation Implementation in Turkey and Comparison with International ModelsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu LAW 422
Ders Adı İngilizce Mediation Implementation in Turkey and Comparison with International Models
Ders Adı Türkçe Türkiye'de Arabuluculuk Uygulaması ve Uluslararası Modellerle Karşılaştırılması
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 94 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Medeni Hukuk ve Borçlar Hukukuna Giriş
Kayıt Kısıtlamaları Lisans Öğrencileri, Yüksek Lisans Öğrencileri ve Erasmus Değişim Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Mahkeme sistemini tamamlayıcı bir şekilde işleyen ve Türkiye'de ve uluslararası alanda (AB, ABD) avukatlar, hakimler ve arabulucular gibi hukuk profesyonellerinin günlük uygulamalarını büyük ölçüde etkileyen "Arabuluculuk" adı verilen yargı dışı uyuşmazlık çözüm prosedürü hakkında genel bir teorik ve pratik anlayış kazanmak. Arabuluculuk, hukuk ile psikoloji ve müzakereleri heyecan verici ve anlaşılır bir şekilde bir araya getirmektedir.
Ders Açıklaması Dersin genel amacı, öncelikle Türkiye’de arabuluculuğun hukuki çerçevesini Avrupa Birliği ve ABD ile karşılaştırmalı olarak tanıtmaktır. Ardından öğrencilere arabuluculuk sürecinde avukatların ve arabulucuların rolleri, bu roller arasındaki farklar ve süreç içinde birbirlerini nasıl tamamladıkları aktarılacaktır. Son olarak öğrencilerin, hem arabuluculuk süreci hem de diğer her türlü profesyonel faaliyetlerinde etkili ve verimli çalışmalarını sağlamak için son derece gerekli olan ve onları diğer profesyonellerden avantajlı kılacak, müzakere ve çözüm üretme tekniklerini anlamalarını da içeren önemli yeni beceriler kazanmalarına yönelik pratik çalışmalar ve arabuluculuk simülasyonları yapılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Arabuluculuk sürecinin ne olduğunu ve adımlarını anlamak.
2) Türkiye'de ve AB'de bu sürece ilişkin yasal çerçeveyi, aralarındaki benzerlikleri ve farklılıkları analiz edebilecektir.
3) Arabuluculuk sürecinde avukatların ve arabulucuların rolündeki farklılıkları ve tamamlayıcılığı değerlendirmek ve arabuluculuğun avukatların günlük uygulamaları için neden faydalı olduğunu belirlemek.
4) Arabuluculuğun Türk mahkeme uyuşmazlık çözüm sistemi ile tamamlayıcılığını ve arabuluculuğun etkin kullanımında hâkimlerin rolünü ve yabancı yargı sistemlerinden diğer örnekleri ana hatlarıyla belirtebilir.
5) Arabuluculuk bağlamında etkin bir şekilde faaliyet gösterebilmek için avukatlar ve arabulucular tarafından geliştirilmesi gereken becerileri (örneğin müzakere, beyin fırtınası, empati, aktif dinleme) kavramak.
6) Bir arabuluculuk sürecinin uygulanması ve bir uyuşmazlığın çözümü için gerekli olan arabuluculuk ve sulh anlaşmalarının içeriğini ve bunların uygulanmasına ilişkin parametreleri değerlendirebileceklerdir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih ÇİĞDEM YAZICI , January 2024
Ders Koordinatörü ÇİĞDEM YAZICI
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SPYROS ANTONELOS

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Arabuluculuğa ve diğer A.D.R. uygulamalarına giriş
2) Türkiye'deki arabuluculuğun yasal çerçevesi
3) Yabancı ve uluslararası arabuluculuk yasal çerçeveleri; karşılaştırma
4) Türk hukukunda arabuluculuk sürecinin aşamaları, arabuluculuk ve uzlaşma anlaşmaları (ilk bölüm: arabuluculuk gününden önce ne olur)
5) Türk hukukunda arabuluculuk sürecinin aşamaları, arabuluculuk ve uzlaşma anlaşmaları (ikinci bölüm: bir arabuluculuk gününün uyuşmazlığın çözümüne kadar nasıl geliştiği)
6) Türk hukukunda arabulucunun rolü
7) Türk hukukunda arabuluculukta avukatların rolü
8) Ara sınav
9) Türk hukukunda avukatlar ve arabulucular için etik konular
10) Arabuluculuk sürecinde sergilenen beceriler (ilk yarı: soru kullanımı, aktif dinleme, özetleme)
11) Arabuluculuk sürecinde sergilenen beceriler (ikinci yarı: yeniden çerçeveleme, empati gösterme, sessizliği kullanma ve momentumu kavrama)
12) Arabuluculuğun psikolojik yönleri (karakter özellikleri ve grup dinamikleri)
13) Bir arabuluculuk sürecinde sergilenen müzakere becerileri (müzakere ekolleri ve tarzları, arabuluculuk bağlamına uyum, beyin fırtınası ve yaratıcı çözüm üretme)
14) Gruplar halinde gerçek bir dava simülasyonunda avukatların ve arabulucuların rollerini uygulama
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarTüm ders materyalleri eğitmen tarafından sağlanacaktır
Öğretme TeknikleriFlipped eğitim düzeni, pratik çalışmalar ve simülasyonlar
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yazicic@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 1 70
Laboratuvar 14 0 0
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü/25 3.8
AKTS 4