School/Faculty/Institute |
Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences |
Course Code |
MGMT 334 |
Course Title in English |
Human Resources Management |
Course Title in Turkish |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
126 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To gain knowledge of human resource management from a company’s all stakeholders’ perspective, to make sense of real business world and its human side; and to convert this understanding into better organizational effectiveness and health. |
Course Description |
Today, for companies to have sustainable competitive advantage, it is accepted that the most important resource is human resources. To manage human resources effectively, leaders / managers, HR professionals and employees must know how to use human capital effectively in an organization through the management of people-related activities. HR concepts, tools, techniques, models, current issues and key HR functions such as recruitment, training & development, performance management, retention, employee engagement, compensation, and labor relations are the topics of the course. |
Course Description in Turkish |
Günümüzde şirketlerin sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmeleri için en önemli kaynağın insan kaynağı olduğu kabul edilmektedir. İnsan kaynaklarını etkin bir şekilde yönetmek için liderler / yöneticiler, İK profesyonelleri ve çalışanlar, insanlarla ilgili faaliyetlerin yönetimi yoluyla bir organizasyonda insan sermayesinin nasıl etkin bir şekilde kullanılacağını bilmelidir. İK kavramları, araçları, teknikleri, modelleri, güncel konuları ve işe alım, eğitim & gelişim, performans yönetimi, elde tutma, çalışan bağlılığı, ücretlendirme ve iş ilişkileri gibi temel İK fonksiyonları dersin konularıdır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsan kaynakları yönetimindeki güncel araştırmaları takip edebilmek, merkezi bir yönetim fonksiyonu olarak önemini takdir edebilmek
2) Diğer bilim alanlarının (ekonomi, psikoloji, hukuk vb.) ve paydaşların (hissedarlar, yöneticiler, çalışanlar, müşteriler, hükümet, toplum vb.) İKY uygulamalarını nasıl etkilediğini anlamak
3) İK fonksiyonunun unsurlarını (işe alma, seçme, eğitim ve geliştirme vb.) bilmek ve her bir unsurun temel kavramlarına, terminolojisine ve süreçlerine aşina olmak
4) İKY kavramlarının, modellerinin ve araçlarının bireysel, grup ve organizasyonel etkililik ve sağlıkta nasıl artacağını anlamak
5) Potansiyel yöneticiler, İK uzmanları veya sadece çalışanlar olarak insan kaynakları uygulamaları için kavramsal temelden yararlanabilmek
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
MİNE ALPTEKİN , September 2018 |
Course Coordinator |
HANDE KARADAĞ |
Semester |
Fall |
Name of Instructor |
Öğr. Gör. MİNE ALPTEKİN |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
|
2) |
Stratejik İKY, İK Metrikleri, İK Rolleri ve Yetkinlikler
|
3) |
Organizasyon Tasarımı: İş Analizi, İş Tasarımı, Organizasyon Yapısı, İK Planlama
|
4) |
Doğru İnsanları Bulma: İşe Alma
|
5) |
Ara sınav 1
|
6) |
Performansı Artırma: Eğitim ve Geliştirme
|
7) |
Performansın Arttırılması: Performans Değerlendirme
|
8) |
Performansı Artırma: Motivasyon ve Katılım
|
9) |
Ara sınav 2
|
10) |
Doğru İnsanların Elde Tutulması: Kariyer Yönetimi
|
11) |
Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Ücret ve Yan Haklar
|
12) |
Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Çalışan Ayrımı
|
13) |
Doğru İnsanları Elde Tutmak: Olumlu Çalışan İlişkileri Kurmak
|
14) |
Uluslararası / Küresel İK ve Gelecek sorunları
|
15) |
Final Projeleri Dönemi
|
16) |
Final Projeleri Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required:
Human Resource Management Textbook, Noe, R.A. et al, (2018).. (Ed. 11.) McGraw Hill Education, (Digital Version)
Recommended:
HBR’s 10 Must Reads, “On Managing People”, Harvard Business Review, 2017
|
Teaching Methods | Videos, readings, presentations, simulations, lectures, problem-solving activities, interactions with real life businesses, research, case studies, discussions, quizzes, personal self-assessments, individual and team work activities. |
Homework and Projects | Pre&post class work on digital platform, individual & team works. |
Laboratory Work | None |
Computer Use | Personal computer use |
Other Activities | None |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Ödev |
1 |
% 10 |
Ara Sınavlar |
2 |
% 50 |
Final |
1 |
% 40 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
oksuzoglud@mef.edu.tr
|