Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MGMT 332 | ||||
Course Title in English | Case Studies in Entrepreneurship | ||||
Course Title in Turkish | Girişimcilikte Vaka Çalışmaları | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 122 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making) |
||||
Expected Prior Knowledge | Basic concepts of entreprenership | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | |||||
Course Description | Throughout the course, students will be able to master their skills about writing case studies from real-life success stories, with the mentorship of Endeavor specialists, which can be used by other entrepreneurship education facilities in the future. For achieving learning objectives, the course will entail a set of related videos, readings, lectures, problem-solving activities and creative processes as well as interactions with real life businesses. Thus, you will be able to grasp the key issues of start ups whereas with case studies and discussions, you will find the opportunity to expand your perspectives and apply the theoretical knowledge to real life situations. | ||||
Course Description in Turkish | Ders boyunca öğrenciler, gelecekte diğer girişimcilik eğitim kurumlarında da kullanılabilecek olan Endeavour uzmanlarının mentorluğu ile gerçek hayattan başarı hikayelerinden örnek olay yazma becerilerinde ustalaşabileceklerdir. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için derste, gerçek hayattaki işletmelerle etkileşimlerin yanı sıra bir dizi ilgili video, okuma, ders, problem çözme etkinliği ve yaratıcı süreçleri yeralacaktır. Böylece öğrenciler start-up'ların kilit noktalarını kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalarla bakış açılarını genişletme ve teorik bilgileri gerçek yaşam durumlarına uygulama fırsatı bulacaklardır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Start-up'ların fırsatların tanınmasından şirket kurulmasına kadar olan başlangıç süreçlerini analiz etmek 2) Spesifik en iyi uygulamaları tanımak ve vaka verileri toplamak amacıyla start-up kurucularıyla yapılandırılmış görüşmeler yapmak 3) Endeavor uzmanlarının danışmanlığıyla en iyi uygulamalardan vaka yazma konusunda temel becerilerde uzmanlaşmak 4) Yeni girişimlerin iş modellerini değerlendirmenin temel yöntemlerini anlamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | HANDE KARADAĞ , May 2023 |
Course Coordinator | HANDE KARADAĞ |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Doç. Dr. HANDE KARADAĞ |
Hafta | Konu |
1) | Açıklamalı şablon ve start up seçimi |
2) | Örnek Vaka Analizi 1 |
3) | Örnek Vaka Analizi 2 |
4) | Mülakat teknikleri anketi |
5) | Vaka Yazım Teknikleri |
6) | Ödevlerin sunumu Şirketlerin İş Modeli Çalışması ve sunumları |
7) | Açıklamalı Şablon ve Bölüm 1 ve Bölüm 2 (sınıf içi çalışması – vakanın yazılması) |
8) | Bölüm 3 ve 4 (sınıf içi çalışması – vakanın yazılması) Ödev: Girişimcilerle röportaj (girişimcinin hikayesi, girişimciyle vaka veri güncelleme çalışması) |
9) | Mülakat içgörüleri ve materyalleri (videolar vb.) Mülakat sonuçlarına göre vakaların revize edilmesi İkilem nedir? Ödev: İkilemleri düşünmek |
10) | Sınıf çalışması- olası ikilem Ödev: Girişimcilerle 3 ikilem hakkında röportaj yapmak |
11) | Girişimci İkilemi 1: Analiz ve Yazım |
12) | Girişimci İkilemi 2: Analiz ve Yazım |
13) | Girişimci İkilemi 3: Analiz ve Yazım |
14) | Proje Sunumları / Feedback ve Revizyonlar |
15) | Final Projesi Sunumları |
16) | Final Projesi Sunumları |
Required/Recommended Readings | While there is no textbook for this course, the following reading materials are suggested: Writing Cases (Fourth edition), Michiel R Leenders, James A Erskine and Louise A Mauffette-Leenders, Leenders and Associates Inc. Teaching with Cases (Third edition), James A Erskine, Michiel R Leenders and Louise A Mauffette-Leenders, Leenders and Associates Inc. Learning with Cases (fourth edition) , Louise A Mauffette-Leenders, James A Erskine and Michiel R Leenders, Leenders and Associates Inc. Teaching & Writing Cases: A Practical Guide, John Heath, The Case Centre The Case Writing Workbook, A Self-Guided Workshop, Gina Vega, ME Sharpe (2013). | ||||||||||||
Teaching Methods | Within the course, a mix of various learning methods including case studies, group discussions, interviews with start-up founders, individual and group presentations, case-writing sessions and key-note addresses will be utilized. The students will be working individually or in groups on "how to start a start-up from scratch” best practices by focusing on different entrepreneurial cases and methods, such as creating a business model canvas or another annotated template, learning the techniques for interviewing start-up founders, analyzing real-life cases within the local context and preparing presentations to pitch those selected examples in the classroom environment. As this is an important topic for a broad range of disciplines, is will not be limited to students of Business and Economics only. Instead, the students with the basic knowledge on business model development will be able to attend the course. Co-instructors of this course will supplied by Endeavor, which is one of the most distinguished entrepreneurship associations on the global basis. Therefore, the technical know-how of Endeavor and the detailed information about best practices of Endeavor entrepreneurs will be shared with MEF students, throughout the course. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
karadagh@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 16 | 2 | 1 | 38 | ||
Total Workload | 122 | ||||||
Total Workload/25 | 4.9 | ||||||
ECTS | 5 |