INT 351 Furniture History and DesignMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 351
Ders Adı İngilizce Furniture History and Design
Ders Adı Türkçe Mobilya Tarihi ve Tasarımı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 1 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi -
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Mobilya tasarımını tasarlama, düşünme ve yapma yoluyla öğrenmek, aynı zamanda 20. yüzyıl mobilya tarihine genel bir bakış açısı edinmek.
Ders Açıklaması Bu ders, uygulayarak öğrenme yöntemleri ile, mobilya tarihinden de referans alarak, temel olarak mobilya tasarım bilgisi ve donanımı öğretmek amacıyla kurgulanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) yaratıcı düşünme, tasarım ve yapım konusunda tutkulu olan kişiyi takdir etmek;
2) mobilya tasarım tarihi (20. yüzyıl; sanat ve el sanatları, modernizm, yumuşak modernizm, orta yüzyıl modernizmi, fütürizm, pop art…) hakkında temel bilgiler edinmek;
3) Modern tasarımın evrimini hem sunumlarla hem de projelerle tartışmak; mobilya tasarımı hakkında bilgi edinin ve bu bilgileri modern bir bağlamda nasıl kullanacağınızı öğrenmek;
4) temel inşaat tekniklerini ve araçlarını kavramak;
5) mobilya üretiminde kullanılabilecek temel malzemeleri belirlemek ve bu malzemelerin teknik ve görsel potansiyelini keşfetmek;
6) profesyonel tasarımcılar tarafından yapılacak saha gezileri ve “tasarım sohbetleri” sayesinde profesyonel mobilya tasarım dünyasını analiz etmek;
7) arkadaşlarıyla işbirliği yaparak takım çalışması becerilerini geliştirmek ve mobilya tasarımı mesleğinin koşullarını anlamak;
8) sunum, maket yapımı ve iletişim tekniklerini uygulamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). S
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. S Proje
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. S Proje
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. S Proje
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. H Proje
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. H Proje
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. N
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. S Proje
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. S Proje
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. N
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Proje
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. H Proje
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. S Proje
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi N
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. S Proje
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. S Proje
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S Proje
Hazırlayan ve Tarih CEMAL COBANOGLU , February 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi CEREN ÇELİK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş, Atölye: “Eklenti” (grup çalışması), Aşama 1 (masa kritikleri)
2) Atölye: “Plug-in” (grup çalışması), Aşama 2 (pin-up oturumu)
3) Öğrenci Sunumları, Atölye: Aşama 1 “Başyapıtları Yeniden İfade Etmek” (sınıf içi egzersiz, grup çalışması)
4) Öğrenci Sunumları, Atölye: Aşama 2 “Sunumlar: Ustalar” (pin-up oturumu, grup çalışması), Proje 1 “Yeniden Tasarla!”ya Giriş
5) Öğrenci Sunumları, Proje 1 “Yeniden tasarla!” (masa kritikleri)
6) Öğrenci Sunumları, Proje 1 “Yeniden tasarla!” (masa kritikleri)
7) JÜRİ: Proje 1 “Yeniden tasarla!”
8) Alan Gezisi “Mobilya Tasarım Ofisleri”
9) Öğrenci Sunumları, Atölye: “Karton Oturma” (sınıf içi egzersiz, grup çalışması)
10) Öğrenci Sunumları, Tasarım Söyleşileri (Konuk Tasarımcılar)
11) Öğrenci Sunumları, Proje 2 “İstanbul İçin Tasarım” Giriş
12) Öğrenci Sunumları, Proje 2 “İstanbul İçin Tasarım” (masa kritikleri)
13) Alan Gezisi “Atölyeler”
14) Öğrenci Sunumları, Proje 2 “İstanbul İçin Tasarım” (masa kritikleri)
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme TeknikleriDesign of the 20th Century, Taschen, Fiell C. and Fiell P. 20th Century Design, Octopus Publishing Group Ltd, Miller J. Furniture in History, Pearson Education Inc., Pina L. The AZ of Modern Design, Merrell Publishers Limited, Polster B. and Neumann C. and Schuler M. and Leven F. Furniture Design, John Wiley & Sons Inc., Postell J. History of Modern Design, Laurance King Publishing, Raizman D. Mid-Century Modern, Conran Octopus, Quinn B. Icons of Design, Prestel, Albus V. Designer’s Guide to Furniture Styles, Pearson Prentice Hall, Crochet T.
Ödev ve ProjelerDers sunum ödevleri, iki proje ve üç atölye çalışması içerir. Her öğrenci (bireysel veya iki kişilik gruplar) belirli bir tarihsel dönemden belirli konuları sunmakla görevlendirilecektir. Öğrenciler Atölye-1'in sonucu olarak yerinde 1:1 modeller inşa edeceklerdir. İkinci ödev, atık malzemelerle mevcut tasarımların 3 boyutlu modellerini yeniden yapmaya odaklanan sınıf içi bir egzersiz olan Atölye-2'nin sonucudur. Bu iki atölye çalışmasından sonra, ilk proje belirli tasarım parametreleri aracılığıyla yeniden tasarlamaya odaklanan dört haftalık bir süreçte tasarlanacaktır. Atölye-3 için, sınıf içi bir egzersiz olarak, öğrenciler denge ve hareketlilik gibi belirli parametreleri elde etmek için kartonlarla 1:1 oturma birimleri inşa ettiler. Son proje olan Proje-2, öğrencilerin bireysel olarak bir mobilya tasarlayacakları beş haftalık bir proje olacaktır. Bu proje kapsamında öğrenciler, kullanıcı davranışı, fiziksel çevre, kültürel normlar ve teknik gereksinimler ilkelerini uygulayarak İstanbul'daki belirli bir konum için tasarım yapacaklardır.
Laboratuvar ÇalışmasıHaftalık olarak uygulamalı tasarım, dijital tasarım ve maket yapımı deneyleri gerçekleştirilir.
Bilgisayar KullanımıDers tarih ve tasarıma odaklandığından, stüdyoda doğrudan kapsamlı bilgisayar kullanımı gerektirmez. Ancak Sketch Up, 3D Max, Rhinoceros 3D, Grasshopper, Cinema 4D vb. gibi özel yazılımlar öğrencilerin tasarım fikirlerini sunmalarına yardımcı olacaktır.
Diğer Aktivitelerİki adet gezi (yerinde ziyaret) ve konuk tasarımcılarla bir günlük tasarım sohbeti planlanmıştır.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 25
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi basak@abradesignstudio.com cemal@abradesignstudio.com
0532 725 0555
Öğrencilerin ders saatlerinin en az %80'ine katılmaları ve aktif olarak hazır bulunmaları beklenir. Geç teslimler kabul edilmez. Uygun stüdyo davranışı (stüdyoda çalıştıktan sonra temizlik yapmak, başkalarını rahatsız etmemek, uçucu yapıştırıcı kullanmaktan kaçınmak vb.) beklenir. Öğrenciler stüdyo saatleri ve geziler sırasında kendi güvenliklerinden ve eylemlerinden sorumludur. Herhangi bir intihal belirtisi doğrudan dersin başarısızlığıyla sonuçlanır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5