EDS 405 Internship III: Teaching PracticeMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İlköğretim Matematik ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 405
Ders Adı İngilizce Internship III: Teaching Practice
Ders Adı Türkçe Internship III: Teaching Practice
Öğretim Dili EN
Ders Türü Pratik
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 18
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 364 saat
Ders Kredileri 15 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Üç yıllık üniversite derslerini ve iki stajı başarıyla tamamladıktan sonra, Öğretmen Adayı olursunuz. Öğretmen adayları, işbirliği yaptığımız okullarda çalışan usta öğretmenlerin sınıflarında tam zamanlı öğretmen asistanı olarak görev alacaklardır. Bu sınıflarda, öğretmen adayları: (a) rehber öğretmenin uygulamalarını gözlemleyecek, (b) Eğitim ve öğretim ile ilgili konularda rehber öğretmenine yardımcı olacak, (c) akademik desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere ders çalıştıracak, (d) 18 haftalık dönem boyunca ideal olarak 5 hafta tüm sınıfa dersi öğretecek ve öğretmen vazifelerini devam ettirecek, (e) üniversite derslerinin uygulamaya dayalı görevlerini tamamlayacak, (f) danışman öğretmen ve üniversite öğretim görevlileri tarafından verilen diğer benzeri görevleri yapacak. Öğretmen yardımcısının üstlendiği görevler, sınıflarının düzeyine ve içeriğine bağlı olarak farklılık gösterebilir. Bununla birlikte, tüm aday öğretmenler aşağıdaki görevleri üstlenirler: (1) usta öğretmenin performansını dikkatle izlemek ve uygulamalarını öğrenmek. (2) Başarısız olan öğrencilere ders çalıştırmak ve uygulama yaparak öğrenci başarısının iyileştirilmesine katkıda bulunmak, (3) bir sınıfın tümüne ders anlatmak ve bir öğretmen görevlerini 5 hafta boyunca devam ettirmek. (usta öğretmen rehberliğinde)

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) mentor öğretmenin uygulamalarını gözlemlemek
2) Rehber öğretmene eğitim ve öğretimle ilgili konularda yardımcı olmak,
3) Akademik desteğe ihtiyaç duyan özel ders veren öğrenciler
4) Tüm sınıfa ders verin ve 18 haftalık dönemin ideal olarak 7 haftasında öğretmenlik görevlerine devam edin.
5) üniversite derslerinin uygulamaya dayalı ödevlerini tamamlayın
6) Mentor öğretmen ve üniversite eğitmenleri tarafından verilen diğer benzer görevleri yapmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills.
2) Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics.
3) Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics.
4) Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs.
5) Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning.
6) Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness.
7) Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone.
8) Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways.
9) Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources.
10) Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio.
11) Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights.
12) Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws.
13) Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities.
14) Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills. H Derse Katılım,Proje
2) Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics. H Ödev
3) Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics. H Ödev,Sunum,Proje
4) Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs. H Ödev,Sunum
5) Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning. H Ödev,Derse Katılım
6) Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness. S Seçiniz,Derse Katılım
7) Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone. H Seçiniz,Proje
8) Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways. S Ödev
9) Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources. H Seçiniz,Proje
10) Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio. H Seçiniz,Proje
11) Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights. N
12) Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws. S Derse Katılım
13) Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities. N
14) Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology. N
Hazırlayan ve Tarih ECE SARIGÜL , December 2023
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ECE SARIGÜL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Staj Aktivitesi
2) Staj Aktivitesi
3) Staj Aktivitesi
4) Staj Aktivitesi
5) Staj Aktivitesi
6) Staj Aktivitesi
7) Staj Aktivitesi
8) Staj Aktivitesi
9) Staj Aktivitesi
10) Staj Aktivitesi
11) Staj Aktivitesi
12) Staj Aktivitesi
13) Staj Aktivitesi
14) Staj Aktivitesi
15) Staj Aktivitesi
16) Staj Aktivitesi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 2 % 10
Derse Özgü Staj 1 % 70
Sunum 1 % 5
Rapor Teslimi 1 % 15
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sarigule@mef.edu.tr
...

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 1 56
Proje 14 1 18 3 308
Toplam İş Yükü 364
Toplam İş Yükü/25 14.6
AKTS 15