LAW 325 European Administrative LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 325
Course Title in English European Administrative Law
Course Title in Turkish European Administrative Law
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 112 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Students are expected to know the basic principles and concepts of European Law.
Co-requisites None
Registration Restrictions Yok
Overall Educational Objective Students will learn the general principles and concepts of European administrative law and discuss related cases.
Course Description To cover general principles and concepts of European administrative law and to discuss the legal issues within related European Law cases.
Course Description in Turkish Avrupa idare hukukunun genel esasları ve kavramlarının incelenmesi ve ilgili AB Mahkemesi kararlarında hukuki sorunların tartışılması.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) 1. Avrupa idare hukukunun genel ilke ve kavramlarını tanımlamak ve açıklamak.
2) 2. Hangi birlik tasarruflarının Avrupa Mahkemesi tarafından incelenebilir olduğunu değerlendirmek.
3) 3. İncelenebilir bir eyleme itiraz etmek için kimlerin locus standi'ye sahip olabileceğini belirlemek.
4) 4. Doğrudan ve dolaylı zorlukları karşılaştırmak.
5) 5. Hangi gerekçelerle itiraz edilebileceğini tartışmak.
6) 6. Birliğin sözleşme, tazminat ve haksız fiilden doğan sorumluluğunu açıklamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ , January 2024
Course Coordinator HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) İncelenebilecek Eylemler I: Noordwijks Çimento Anlaşması Davası
3) İncelenebilecek Eylemler II: Geçersiz ve Geçersiz Kılınabilecek Eylemler
4) Locus Standi I: Ayrıcalıklı Başvuru Sahipleri - Ayrıcalıklı Olmayan Başvuru Sahipleri
5) Locus Standi II: Bireysel Menfaat - Doğrudan Menfaat
6) Eylemsizlik
7) Vize Sınavı
8) Dolaylı Görevlendirme
9) İnceleme ve İptal I: İnceleme Koşulları
10) Review and Annulment II: The Time Factor – Interest – Mistake of Fact
11) Birlik Yükümlülükleri I: Sözleşme - Tazminat
12) Birlik Yükümlülükleri II: Haksız Fiil
12) Birlik Yükümlülükleri II: Haksız Fiil
13) Birlik Yükümlülükleri III: Eşzamanlı Sorumluluk
14) Revizyon
Required/Recommended ReadingsTC Hartley, The Foundations of European Union Law, Oxford University Press, 2014. Paul Craig – Grainne De Burca, EU Law: Text, Cases and Materials, 4th Ed., Oxford University Press, 2008.
Teaching MethodsLectures, watching videos, team work, discussions, case studies
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Laboratuar 14 % 0
Ödev 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration ensaris@mef.edu.tr

Offfce: MEF University Office (5th Floor) Office Hours: By appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 2 84
Laboratuvar 14 0 0
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 112
Total Workload/25 4.5
ECTS 4