Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 224 | ||||
Course Title in English | Law of International Organizations | ||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Örgütler Hukuku | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 92 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Milletlerarası Hukuk I (HUK 207) (Public International Law I) | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Enabling students to understand how the worldwide system of international organizations works. | ||||
Course Description | This course deals with an area of public international law labelled international organizations. It aims to provide an introduction to the law of international organizations and to develop an understanding regarding the personality, structure, functions, authority and powers of the international organizations. The purpose is to gain a deeper understanding of the role of international organizations and their laws in the globalized world. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, Milletlerarası hukukun uluslararası örgütler olarak adlandırılan bir alanını ele almaktadır. Uluslararası örgütler hukukuna bir giriş sağlamayı ve uluslararası örgütlerin kişiliği, yapısı, işlevleri ve yetkileri hakkında bir anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Amaç, küreselleşen dünyada uluslararası örgütlerin ve hukuklarının rolü hakkında daha derin bir anlayış kazanmaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Uluslararası kuruluşlarda ortaya çıkan tipik hukuki sorunları tanımlar ve çözer. 2) Uluslararası örgütler hukuku ile uluslararası ve ulusal hukuk arasındaki etkileşimi anlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 |
---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Exam,Project |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam,Project |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Exam,Project |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam,Project |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam,Project |
Prepared by and Date | BİLGE ERSON ASAR , January 2024 |
Course Coordinator | BİLGE ERSON ASAR |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş |
2) | Uluslararası Örgütlerin tarihçesi, tanımı ve sınıflandırılması |
3) | Uluslararası Örgütlerin Tüzel Kişiliği |
4) | Uluslararası Örgütlerin Yetkileri |
5) | Üyelik |
6) | Karar mekanizmaları |
7) | Uluslararası Örgütlerin ayrıcalıkları ve dokunulmazlıkları |
8) | Uluslararası Örgütlerin Sorumluluğu |
9) | Uyuşmazlık Çözümü |
10) | Fesih ve halefiyet |
11) | Birleşmiş Milletler - Genel Bakış ve BM'nin Başlıca Organları |
12) | Yarıyıl Proje Sunumları (küresel ve bölgesel kuruluşlar) |
13) | Yarıyıl Proje Sunumları (küresel ve bölgesel kuruluşlar) |
14) | Yarıyıl Proje Sunumları (küresel ve bölgesel kuruluşlar) |
Required/Recommended Readings | - Nigel White, The Law of International Organisations, Manchester University Press Third Ed. 2017 - William Worster, Cases and Materials on the Law of International Organizations, Routledge Pub. 2021 - Jan Klabbers, An introduction to International Institutional Law, 2nd ed., Cambridge University Press, 2009 - Henry G. Schermers/ Niels Blokker, International Institutional Law, 6th ed., Martinus Nijhoff Publishers, 2018 - Ian Hurd, International Organizations: Politics, Law, Practice, 4th ed., Cambridge University Press, 2020. - Alexandra Harrington, International Organizations and the Law, Routledge Pub. 2018 **Weekly readings will be uploaded to Blackboard. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom, Tutoring, case-law dicussions. | ||||||||||||
Homework and Projects | The final grade is determined by combining the marks of one semester project and final examination. The distribution of the final course grade is as follows: - Semester project - 40p. (Assignment and in-class presentation-The assignment will only be graded if the student makes her/his semester project presentation.) -Final examination - 60p. (Students must obtain at least %50 of the total points in the final exam (i.e. at least 30 points out of 60), in order the semester project to be taken into account in the course grade. Otherwise, the grade obtained in the semester project will not be considered in the overall assessment. The same also applies to the re-sit exam. *Academic dishonesty, cheating, and plagiarism can lead to serious repercussions and will not be tolerated. Students that plagiarise, or cheat will fail the course. * Using AI-based tools or websites like ChatGPT to complete your projects for the International Organizations Law course is strictly prohibited. Any such submissions will result in a grade of zero. Please ensure the authenticity of your work, and if you have questions or need assistance, reach out to your instructor. | ||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ersonb@mef.edu.tr Office: 5th Floor No.505 Office hours: Tuesday/Wednesday 09.30-11.00 or by appointment. (Please send an email to schedule an appointment.) * Mobile phones must be switched off during classes. * Required readings and cases uploaded weekly to the BB should be read thoroughly before each class. Students will be asked questions about the readings. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 92 | ||||||
Total Workload/25 | 3.7 | ||||||
ECTS | 4 |