IR 421 European IntegrationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 421
Ders Adı İngilizce European Integration
Ders Adı Türkçe Avrupa Entegrasyonu
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrencilerin Avrupa entegrasyon sürecini anlamalarına ve eleştirel olarak değerlendirmelerine yardımcı olmak.
Ders Açıklaması Bu ders, AB'nin temelleri ve özüne kapsamlı bir giriş sunarak AB'nin tarihi, kurumları, başlıca politikaları ve teorik yaklaşımlarına odaklanmaktadır. Ders, Avrupa entegrasyonunun tarihsel evrimini gözden geçirerek başlar. Daha sonra, hükümetlerarasıcılıktan neo-fonksiyonalizme kadar uzanan Avrupa entegrasyonunun başlıca teorilerini tanıtır. Ders, AB'nin kurumlarını ve başlıca iç ve dış politikalarını inceleyerek devam eder. Avrupa entegrasyonunu AB'nin geleceğine ilişkin tartışmalarla ilişkilendirerek değerlendirerek sona erer.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) AB'nin tarihsel evriminin derinlemesine bilgisini kazanmak.
2) Avrupa bütünleşmesi sürecini anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek.
3) Avrupa bütünleşmesinin ana kuramlarını birbirleriyle kıyaslamak.
4) AB kurumlarının nasıl çalıştığını öğrenmek.
5) AB'nin iç ve dış politikalarını değerlendirmek.
6) AB'nin geleceği ile ilgili düşünceler geliştirmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. H Derse Katılım
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. S Sınav
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. N
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. S Sınav
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. S Sınav
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. S Sınav
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. H Derse Katılım
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. S Derse Katılım,Sunum
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. H Sınav
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. S Sınav
Hazırlayan ve Tarih BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024
Ders Koordinatörü BEKEN SAATÇİOĞLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İzlence Sunumu ve Giriş Ders Kitabı,Chapter 1: Michelle Cini and Nieves Pérez-Solórzano Borragán, “Introduction”.
2) Avrupa entegrasyonunun tarihi I Ders kitabı,Chapter 2: David Phinnemore, “The European Union: Establishment and Development”.
3) Avrupa entegrasyonunun tarihi II Ders kitabı,Chapter 3: Clive Church and David Phinnemore, “From the Constitutional Treaty to the Treaty of Lisbon and Beyond”.
4) Avrupa Entegrasyon Teorileri I Frank Schimmelfennig and Berthold Rittberger (2001) “Theories of European Integration: Assumptions and Hypotheses”, In Jeremy Richardson (ed.): European Union: Power and Policy-making (New York: Routledge), s. 71-93. Kitap: , Chapter 4: Carsten Strøby Jensen, “Neo-functionalism”.
5) Avrupa Entegrasyon Teorileri II Kitap, Chapter 5: Michelle Cini, “Intergovernmentalism”; and Chapter 6: Ben Rosamond, “Theorizing the European Union after Integration Theory”.
6) Kurumlar I: Avrupa Komisyonu Ders Kitabı Chapter 10: Morten Egeberg, “The European Commission”.
7) Arasınav
8) Kurumlar II: AB'nin "Konseyleri" Kitap: Chapter 11: Jeffrey Lewis, “The European Council and the Council of the European Union”; and Chapter 12: Charlotte Burns, “The European Parliament”. Öneri okuma: Dinan, Desmond (2014) “Governance and Institutions: The Unrelenting Rise of the European Parliament”, Journal of Common Market Studies, Vol. 52 (1), p. 109-124.
9) Kurumlar III: Avrupa Parlamentosu ve Avrupa Birliği Adalet Divanı Ders Kitabı: Chapter 13: Ilias Kapsis, “The Court of Justice of the European Union”; ve Chapter 15: Simona Guerra and Hans-Joerg Trenz, “Citizens and Public Opinion in the EU”.
10) Politikalar ve Politika Yapımı I Ders Kitabı,Chapter 16: Edward Best, “Policy-making in the European Union”; ve Chapter 17: Michael Smith, “Trade and Development”.
11) Politikalar ve Politika Yapımı II Ders Kitabı,Chapter 20: Michelle Egan, “The Single Market”; Chapter 22: Emek M. Uçarer, “The Area of Freedom, Security, and Justice”; ve Chapter 23: Amy Verdun, “Economic and Monetary Union"
12) Politikalar ve Politika Yapımı III Ders Kitabı,Chapter 18: Ana E. Juncos and Nieves Pérez-Solórzano Borragán, “Enlargement”; European Commission (2020) “Enhancing the Accession Process: A Credible EU Perspective for the Western Balkans”, COM (2020) 57 final, Brussels, https://ec.europa.eu/neighbourhood-enlargement/sites/near/files/enlargement-methodology_en.pdf.
13) Politikalar ve Politika Yapımı IV Ders Kitabı,Chapter 19: Ana E. Juncos and Anna Maria Friis Kristensen, “The European Union's Foreign, Security, and Defence Policies”. Karolina Pomorska and Sophie Vanhoonacker (2016) “Europe as a Global Actor: Searching for a New Strategic Approach”, Journal of Common Market Studies, Vol. 54 (Annual Review), s. 204-21
14) Sonuç ve Tartışma: AB'nin Geleceği Ders Kitabı Chapter 28: Brigid Laffan, “The Future of the EU”. Nathalie Tocci (2019) “Europe’s ‘Just Do It’ Moment”, IAI Commentaries 19/57.
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDers Kitabı: Michelle Cini and Nieves Pérez-Solórzano Borragán (2019) European Union Politics, 6th Edition (Oxford University Press).
Öğretme TeknikleriDers anlatımı, sınıf içi tartışmalar, grup çalışmaları.
Ödev ve ProjelerBlackboard ödevleri
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıevet
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 15
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi beken.saatcioglu@mef.edu.tr
02123953678
Devam kuralları: Öğrencilerin yalnızca derse devamlarına göre not verilmez, düzenli olarak katılmaları beklenir ve notlar derse katılıma göre verilir. Eksik sınav: Kaçırılan sınavların telafisi yapılamaz. Uygun sınıf davranışı ve öğrenci davranış kuralları hakkında bir hatırlatma: Öğrencilerden, profesöre ve diğer öğrencilere karşı tam saygı göstermeleri beklenir. Sınıfta sürekli olarak uygunsuz davranan kişilerden sınıftan ayrılmaları istenecektir. Kopya çekmeye ilişkin açıklama: Kopya çekmek ciddi bir suçtur ve üniversitenin yönetmeliklerine göre değerlendirilecektir. Kopya çekerken yakalanan öğrenciler Dekan'a bildirilecek ve daha fazla disiplin cezasıyla karşı karşıya kalma riskiyle karşı karşıya kalacaklardır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir. Open in Google Translate •

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 56
Küçük Sınavlar 3 6 0.5 19.5
Ara Sınavlar 1 23 2.5 25.5
Final 1 27 2 29
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5