PSYC 335 Positive PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 335
Ders Adı İngilizce Positive Psychology
Ders Adı Türkçe Pozitif Psikoloji
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 144 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 101 - Introduction to Psychology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Pozitif psikolojiye genel bir bakış sağlamak.
Ders Açıklaması Pozitif psikoloji alanına dair teori ve araştırmalar biyolojik, sosyal, gelişimsel, bilişsel ve örgütsel psikoloji perspektiflerinden bakılarak incelenecektir. Kültürler arası teorilere ve kişisel esenliği destekleyen pratikteki uygulamalara ve müdahale programlarına da ayrıca yer verilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) pozitif psikolojinin ortaya çıkan alanının kapsamını daha iyi anlamak;
2) pozitif psikolojideki temel kavramları ve bulguları anlamak ve ifade etmek;
3) pozitif psikolojiyi uygulamak için birden fazla psikolojik bakış açısını birleştirmek;
4) insan refahını teşvik etmeye yönelik kanıtları değerlendirmek;
5) sosyal ve kültürel faktörleri pozitif psikoloji ile ilişkilendirir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Sınav,Ödev
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Sınav,Ödev
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Sınav,Ödev
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Sınav,Ödev
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. N
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , March 2022
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SERİN İŞİAÇIK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Psikolojik İyi Oluş ve Mutluluk
2) Pozitif Duygular
3) Olumlu Özellikler
4) Pozitif benlik
5) Olumlu İlişkiler
6) Esnek Beyin
7) Dayanıklılık ve Başa Çıkma
8) Revizyon
9) Ara Sınav
10) Pozitif Yaşlanma, Sağlık ve Maneviyat
11) Pozitif Örgütler ve Liderlik
12) Pozitif Psikoloji Üzerine Kültürlerarası Perspektifler
13) Pozitif Psikoloji Uygulamaları ve Müdahaleleri
14) Proje
15) Final sınav dönemi
16) Final sınav dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli Kitap: Compton, W. C., & Hoffman, e. (2012). Positive Psychology: The Science of Happiness and Flourishing. Cengage Learning, US. Peterson, C. (2006). A Primer in Positive Psychology. New York: Oxford University Press. Ayrıca bir takım bilimsel dergi ve kitaptan gerekli okumalar olacaktır.
Öğretme TeknikleriDers
Ödev ve ProjelerÖdevlerin amacı, öğrencilerin sınıfta işlenen konuları anlama düzeylerini ve gerçek yaşam sorunlarına ilişkin olumlu psikolojik bakış açısıyla eleştirel yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerPozitif psikolojinin çeşitli alanları ve uygulamaları hakkında videolar gösterilecektir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Geçerli bir sebepten dolayı (örneğin, doktor raporu varsa) bir sınavı veya teslim tarihini kaçıran öğrencilere, eğitmenin takdirine bağlı olarak telafi sınavı verilebilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal (kopyalama, kopyala-yapıştır), cümleleri veya cümlelerin önemli bölümlerini başka kaynaklardan kopyalamayı içerir. Bu, diğer öğrencilerin çalışmalarından veya kitap, makale ve web sitesi gibi kaynaklardan olabilir, bu kaynak öğrencinin çalışmasında belirtilmiş olsa bile. Her türlü intihal veya diğer kopya çekme vakası, o ödev için sıfır notla sonuçlanacaktır. İntihal veya diğer kopya çekmenin gerçekleştiği telafi sınavları veya ödevleri için fırsat olmayacaktır. Akademik sahtekârlık ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 5 1 6
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6