Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PHIL 101 | ||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Philosophy | ||||
Ders Adı Türkçe | Felsefeye Giriş | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 119 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Batı felsefe geleneği içindeki temel felsefi sorunları incelemek ve bu sorunların insan ruhu ve onun iyiliği anlayışıyla nasıl ilişkili olduğunu araştırmak. | ||||
Ders Açıklaması | Felsefe tarihinin temel problemleri ve kavramlarını tartışmak, psikoloji ve felsefe disiplinlerinin kesişiminde bulunan sorunsalları değerlendirmek, ve son olarak, toplumsal cinsiyet konusunda geliştirilen bazı teorik tartışmaları ele almak. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) felsefenin temel konularını anlamak 2) felsefi argümanlar geliştirme ve bunları eleştirel bir şekilde ele alma 3) akademik yazım becerilerini göstermek; 4) yeni araştırma fikirleri yaratmak; 5) Felsefi teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışma |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | |||||
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | |||||
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | |||||
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | |||||
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | |||||
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | |||||
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | |||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | |||||
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | |||||
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | |||||
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | |||||
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | N | |
2) | Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | N | |
3) | Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | N | |
4) | Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | N | |
5) | Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | N | |
6) | İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | S | Derse Katılım |
7) | Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | N | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | H | Sınav |
9) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | S | Sınav,Ödev |
10) | Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | N | |
11) | Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | S | Derse Katılım |
12) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BAŞAK KEKİ , December 2017 |
Ders Koordinatörü | CANSU GÜLEÇ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Platon'un "Savunma" adlı eserinden: "Sorgulanmamış bir hayat yaşamaya değmez." |
3) | "Aristoteles'in Erdem Etiği: Ruhun Oluşumu; Alışkanlığın Rolü; Erdemli Olmak Ne Anlama Gelir?" |
4) | "Aristoteles'in Erdem Etiği: İstemli ve İstemsiz Eylem; Seçim ve Düşünme" |
5) | Kant: “Evrensel Bir Tarih Fikri ve Kozmopolit Bir Amaç” |
6) | Kant: “Evrensel Bir Tarih Fikri ve Kozmopolit Bir Amaç” |
7) | Ara sınav |
8) | Freud: Uygarlık ve Hoşnutsuzlukları Bölüm 4 |
9) | Freud: Uygarlık ve Hoşnutsuzlukları Bölüm 5-6 |
10) | Simone De Beauvoir: İkinci Cinsiyet - Giriş |
11) | Simone De Beauvoir: İkinci Cinsiyet - Giriş |
12) | Hannah Arendt: “Örgütlü Suçluluk ve Evrensel Sorumluluk” |
13) | "Foucault: Üç Tür İktidar" |
14) | Final Sınavı için konuları gözden geçirme |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Tüm okumalar zorunludur; bir ders okuma paketi hazırlanacaktır. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders, ders anlatımları ve sınıf tartışmaları üzerine kurulacaktır. Tüm atanan okumalar derse gelmeden önce okunmalıdır. Öğrencilerden metinlerin belirli bölümleri üzerinde düşünmeleri istenecektir; sınıfta metinlerin yakından incelenmesi sırasında ana argümanlar vurgulanacaktır. Ders anlatımları, okumaların ana argümanlarını ve yapısını özetlemeyi amaçlamaktadır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerin, ders günü için atanan okumayı yapmaları gerekmektedir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kekib@mef.edu.tr : (212) 395 3600 Yoklama düzenli olarak alınacak olup, tüm öğrencilerin dersin okumalarını yapmış şekilde derse gelmeleri beklenmektedir. Derse katılım, bu dersin işleyişi açısından son derece önemlidir. Tüm telafi sınavları, öğrencilerden geçerli mazeretler talep edecek olup, gerektiğinde sağlık hizmeti sağlayıcısından alınacak resmi raporları içerecektir. Kopya çekme ve intihal kesinlikle kabul edilmeyecek ve öğrencilerin dersten kalmasıyla sonuçlanacaktır. MEF Üniversitesi’nin Yapay Zekâ Politikası çerçevesinde, yapay zekânın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Proje | 2 | 3 | 1 | 3 | 14 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 8 | 3 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 119 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.8 | ||||||
AKTS | 5 |