PHIL 101 Introduction to PhilosophyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PHIL 101
Ders Adı İngilizce Introduction to Philosophy
Ders Adı Türkçe Felsefeye Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 119 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Batı felsefe geleneği içindeki temel felsefi sorunları incelemek ve bu sorunların insan ruhu ve onun iyiliği anlayışıyla nasıl ilişkili olduğunu araştırmak.
Ders Açıklaması Felsefe tarihinin temel problemleri ve kavramlarını tartışmak, psikoloji ve felsefe disiplinlerinin kesişiminde bulunan sorunsalları değerlendirmek, ve son olarak, toplumsal cinsiyet konusunda geliştirilen bazı teorik tartışmaları ele almak.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) felsefenin temel konularını anlamak
2) felsefi argümanlar geliştirme ve bunları eleştirel bir şekilde ele alma
3) akademik yazım becerilerini göstermek;
4) yeni araştırma fikirleri yaratmak;
5) Felsefi teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışma
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. S Ödev
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. N
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H Sınav,Ödev
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Ödev
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. N Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih BAŞAK KEKİ , December 2017
Ders Koordinatörü CANSU GÜLEÇ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Platon'un "Savunma" adlı eserinden: "Sorgulanmamış bir hayat yaşamaya değmez."
3) "Aristoteles'in Erdem Etiği: Ruhun Oluşumu; Alışkanlığın Rolü; Erdemli Olmak Ne Anlama Gelir?"
4) "Aristoteles'in Erdem Etiği: İstemli ve İstemsiz Eylem; Seçim ve Düşünme"
5) Kant: “Evrensel Bir Tarih Fikri ve Kozmopolit Bir Amaç”
6) Kant: “Evrensel Bir Tarih Fikri ve Kozmopolit Bir Amaç”
7) Ara sınav
8) Freud: Uygarlık ve Hoşnutsuzlukları Bölüm 4
9) Freud: Uygarlık ve Hoşnutsuzlukları Bölüm 5-6
10) Simone De Beauvoir: İkinci Cinsiyet - Giriş
11) Simone De Beauvoir: İkinci Cinsiyet - Giriş
12) Hannah Arendt: “Örgütlü Suçluluk ve Evrensel Sorumluluk”
13) "Foucault: Üç Tür İktidar"
14) Final Sınavı için konuları gözden geçirme
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarTüm okumalar zorunludur; bir ders okuma paketi hazırlanacaktır.
Öğretme TeknikleriBu ders, ders anlatımları ve sınıf tartışmaları üzerine kurulacaktır. Tüm atanan okumalar derse gelmeden önce okunmalıdır. Öğrencilerden metinlerin belirli bölümleri üzerinde düşünmeleri istenecektir; sınıfta metinlerin yakından incelenmesi sırasında ana argümanlar vurgulanacaktır. Ders anlatımları, okumaların ana argümanlarını ve yapısını özetlemeyi amaçlamaktadır.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerin, ders günü için atanan okumayı yapmaları gerekmektedir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Projeler 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kekib@mef.edu.tr
: (212) 395 3600
Yoklama düzenli olarak alınacak olup, tüm öğrencilerin dersin okumalarını yapmış şekilde derse gelmeleri beklenmektedir. Derse katılım, bu dersin işleyişi açısından son derece önemlidir. Tüm telafi sınavları, öğrencilerden geçerli mazeretler talep edecek olup, gerektiğinde sağlık hizmeti sağlayıcısından alınacak resmi raporları içerecektir. Kopya çekme ve intihal kesinlikle kabul edilmeyecek ve öğrencilerin dersten kalmasıyla sonuçlanacaktır. MEF Üniversitesi’nin Yapay Zekâ Politikası çerçevesinde, yapay zekânın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 3 3 84
Proje 2 3 1 3 14
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 8 3 11
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü/25 4.8
AKTS 5