ARC 422 Art and Space: FragmentsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 422
Ders Adı İngilizce Art and Space: Fragments
Ders Adı Türkçe Sanat ve Mekan: Fragmanlar
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Mimari mekanın ve sanat eserinin sosyolojik, kültürel ve politik okumalarını anlamak.
Ders Açıklaması Yapılı çevrenin oluşma biçimi ve sanatın üretimi, sadece sonuç ürünün pazar değeri üzerinden tanımlanan bir gösteriye dönüşmüş durumda. Oysa mekan tasarımı ve sanata dair pratikler eleştirel bir bakışla ele alındığında, bulundukları koşulları anlamanın ve dönüştürmenin araçları olma potansiyelini taşırlar. Dönem boyunca mimarlık ve sanat tarihinde bu bağlamda yer almış yapıtlar ve akımlar incelenecek; gerekli teorik altyapı, filmler, okumalar, sergi gezileri, güncel örnekler ve mimar/sanatçı konuk sunumlarının desteğiyle oluşturulacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) politik, sosyolojik ve kültürel koşullar üzerinden mimari ve sanat eserlerini ve düşüncelerini analiz etmek;
2) yerel sanatsal projelerin incelenmesiyle mimari ve sanat eserlerine eleştirel bir tutum geliştirmek ve tasarım becerilerini kavramak;
3) sosyal dönüşümler, mimari ve sanat arasındaki ilişki hakkında teorik metinleri ve akımları anlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih , October 2024
Ders Koordinatörü İREM NAZ KAYA
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. EDA ŞARMAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Görme Biçimlerine Giriş
2) Mimarlıkta "Özel alan", okuma: Georges Perec, Species of Spaces and Other Pieces Sergi Ziyareti
3) Mimarlıkta "Kişisel alan / kamusal alan / kentsel alan ve duyular", okuma: Juanna Pallasma, The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses Atölye 1: Sergideki sanat eserleri üzerine ödev
4) “Yerleştirme, Yer Spesifik Sanat, Toprak Sanatı” kavramları tartışması, Gordon Matta Clark, Işık ve Mekan Hareketi, Kavram makaleleri tartışması Atölye 2: Kişisel alanın yorumlanması
5) Sergi veya Sanatçı stüdyosu ziyareti + “Yer Spesifik Sanat” konusunda sanatçı olarak ders veren akademisyen
6) Guy Debord ve Durumcuların Tarihsel Arka Planı
7) Atölye 3: Alan çalışması, Yer Spesifik Sanat önerisi
8) Kısa Sınavlar ve sunumlar
9) Ödev: Final Projesi Önerisi ve Final Projesi Konusu
10) Misafir öğretim görevlisi, Final Projesi Konusu hakkında
11) Atölye: Yer Spesifik Sanat Final Projesi
12) Atölye: Yer Spesifik Sanat Final Projesi
13) Atölye: Yer Spesifik Sanat Final Projesi
14) Sunumlar ve Sergi
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli Okumalar: kolektif. (2012). GORDON MATTA CLARK, (Baran Bilir, Trans.). Istanbul: Lemis Yayınları. Debord, G. (2006). Gösteri Toplumu (The Society of The Spectacle), (T. Okçan-A.Ekmekçi, Trans.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Pallasma, J. (2014). Tenin Gözleri, Mimarlık ve Duyumlar (Aziz Ufuk Kılıç, Trans.). Istanbul: Yem Yayıncılık. Lefebvre, H. (2004). The Production of Space. (D. Nicholson-Smith, Trans.) Cornwall: Blackwell Publishing. Perec, G. (2014). Mekân Feşmekân. (Ayberk Erkay, Trans.) Istanbul: Everest Yayınları.
Öğretme TeknikleriSergi ziyaretleri, tartışmalar, okumalar, filmler, videolar ve tasarım projeleri
Ödev ve ProjelerHaftalık Ödevler ve Final Projesi
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerSaha çalışması, konuk konuşmacı öğretim görevlileri
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
TOPLAM %
Ders Yönetimi ozden@52hane.com.tr
-
Özden Demir E-posta: ozden@52hane.com.tr Tüm öğrenciler, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik olarak davranmaktan sorumludur. Bu davranış, akranlarının görüş ve fikirlerine saygı göstermek; ırk, dini inançlar veya cinsel yönelim ile ilgili ayrımcı davranışlarda bulunmamak; projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi hususları kapsar ancak bunlarla sınırlı değildir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5