İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 422 | ||||
Ders Adı İngilizce | Art and Space: Fragments | ||||
Ders Adı Türkçe | Sanat ve Mekan: Fragmanlar | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Mimari mekanın ve sanat eserinin sosyolojik, kültürel ve politik okumalarını anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Yapılı çevrenin oluşma biçimi ve sanatın üretimi, sadece sonuç ürünün pazar değeri üzerinden tanımlanan bir gösteriye dönüşmüş durumda. Oysa mekan tasarımı ve sanata dair pratikler eleştirel bir bakışla ele alındığında, bulundukları koşulları anlamanın ve dönüştürmenin araçları olma potansiyelini taşırlar. Dönem boyunca mimarlık ve sanat tarihinde bu bağlamda yer almış yapıtlar ve akımlar incelenecek; gerekli teorik altyapı, filmler, okumalar, sergi gezileri, güncel örnekler ve mimar/sanatçı konuk sunumlarının desteğiyle oluşturulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) politik, sosyolojik ve kültürel koşullar üzerinden mimari ve sanat eserlerini ve düşüncelerini analiz etmek; 2) yerel sanatsal projelerin incelenmesiyle mimari ve sanat eserlerine eleştirel bir tutum geliştirmek ve tasarım becerilerini kavramak; 3) sosyal dönüşümler, mimari ve sanat arasındaki ilişki hakkında teorik metinleri ve akımları anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | , October 2024 |
Ders Koordinatörü | İREM NAZ KAYA |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. EDA ŞARMAN |
Hafta | Konu |
1) | Görme Biçimlerine Giriş |
2) | Mimarlıkta "Özel alan", okuma: Georges Perec, Species of Spaces and Other Pieces Sergi Ziyareti |
3) | Mimarlıkta "Kişisel alan / kamusal alan / kentsel alan ve duyular", okuma: Juanna Pallasma, The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses Atölye 1: Sergideki sanat eserleri üzerine ödev |
4) | “Yerleştirme, Yer Spesifik Sanat, Toprak Sanatı” kavramları tartışması, Gordon Matta Clark, Işık ve Mekan Hareketi, Kavram makaleleri tartışması Atölye 2: Kişisel alanın yorumlanması |
5) | Sergi veya Sanatçı stüdyosu ziyareti + “Yer Spesifik Sanat” konusunda sanatçı olarak ders veren akademisyen |
6) | Guy Debord ve Durumcuların Tarihsel Arka Planı |
7) | Atölye 3: Alan çalışması, Yer Spesifik Sanat önerisi |
8) | Kısa Sınavlar ve sunumlar |
9) | Ödev: Final Projesi Önerisi ve Final Projesi Konusu |
10) | Misafir öğretim görevlisi, Final Projesi Konusu hakkında |
11) | Atölye: Yer Spesifik Sanat Final Projesi |
12) | Atölye: Yer Spesifik Sanat Final Projesi |
13) | Atölye: Yer Spesifik Sanat Final Projesi |
14) | Sunumlar ve Sergi |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli Okumalar: kolektif. (2012). GORDON MATTA CLARK, (Baran Bilir, Trans.). Istanbul: Lemis Yayınları. Debord, G. (2006). Gösteri Toplumu (The Society of The Spectacle), (T. Okçan-A.Ekmekçi, Trans.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Pallasma, J. (2014). Tenin Gözleri, Mimarlık ve Duyumlar (Aziz Ufuk Kılıç, Trans.). Istanbul: Yem Yayıncılık. Lefebvre, H. (2004). The Production of Space. (D. Nicholson-Smith, Trans.) Cornwall: Blackwell Publishing. Perec, G. (2014). Mekân Feşmekân. (Ayberk Erkay, Trans.) Istanbul: Everest Yayınları. | ||||||
Öğretme Teknikleri | Sergi ziyaretleri, tartışmalar, okumalar, filmler, videolar ve tasarım projeleri | ||||||
Ödev ve Projeler | Haftalık Ödevler ve Final Projesi | ||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||
Diğer Aktiviteler | Saha çalışması, konuk konuşmacı öğretim görevlileri | ||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||
Ders Yönetimi |
ozden@52hane.com.tr - Özden Demir E-posta: ozden@52hane.com.tr Tüm öğrenciler, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik olarak davranmaktan sorumludur. Bu davranış, akranlarının görüş ve fikirlerine saygı göstermek; ırk, dini inançlar veya cinsel yönelim ile ilgili ayrımcı davranışlarda bulunmamak; projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi hususları kapsar ancak bunlarla sınırlı değildir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |