Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | ||||
Ders Kodu | EDS 302 | ||||
Ders Adı İngilizce | Classroom Management | ||||
Ders Adı Türkçe | Sınıf Yönetimi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 93 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
EDS 103 - Educational Psychology EDS 101 - Introduction to Educational Sciences |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Educational Psychology EDS 103 | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Dersi başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdakileri yapabilmesi beklenmektedir: --sınıf yönetiminin tanımını anlayın --sınıftaki fiziksel tasarımın ilkelerini anlamak --sınıftaki Kural ve Rutinlerin ilkelerini anlamak --İlişki kurmanın ilkelerini anlamak (öğrenciler, ebeveynler, iş arkadaşları) --Sınıf yönetimi açısından öğretime katılmanın ilkelerini anlamak --Disiplin sorunlarını ele alın --bir ders için plan yapın --Mesleki gelişim için plan yapın | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, Sınıf Yönetiminin hem teorik hem de pratik yönlerini kapsar Bu dersin temel amacı, öğretmenlerin etkili sınıf yöneticileri olmalarına yardımcı olmaktır. Her bölüm aşağıdakilerden birine odaklanır: Bu modelde gösterilen kilit alanlar ve bir öğretmenin genel sınıf yönetimi planı için önemi. Belirli teknik ve strateji örnekleri, farklı bir sınıf düzeyi ve bağlamı temsil eden örnekler aracılığıyla sunulur. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Olumlu öğretmen-öğrenci ilişkileri kurun. 2) Yıkıcı davranışlara yönelik yanıtlardan oluşan bir araç seti oluşturun 3) Etkili sınıf prosedürleri ve rutinleri tasarlayın 4) Sınıfın fiziksel ortamını çeşitli öğrenme ihtiyaçlarına göre düzenleyin 5) Etkili sınıf yönetimine katkıda bulunan faktörleri açıklayın |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | |||||
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | |||||
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | |||||
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | |||||
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | |||||
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | |||||
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | |||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | |||||
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | |||||
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | |||||
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | |||||
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | N | |
2) | Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | H | Sunum |
3) | Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | H | Sunum |
4) | Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | N | |
5) | Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | N | |
6) | İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | S | Derse Katılım |
7) | Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | N | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | S | Ödev |
9) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | N | |
10) | Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | N | |
11) | Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | H | Sınav |
12) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. | N |
Hazırlayan ve Tarih | SERVET ALTAN , February 2024 |
Ders Koordinatörü | SERVET ALTAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi SERVET ALTAN |
Hafta | Konu |
1) | Scientific competence, knowledge, skills and effective teaching methods and strategies in order to provide psychological help. |
2) | 2. Knowledge that will enable teachers to develop the skills to cope with problems they encounter in the school environment. |
3) | 3. Basic knowledge about developmental processes from early childhood to adulthood and the characteristics and issues unique to each stage. |
4) | 4. Knowledge about the tools used in school counseling services and being equipped to develop relevant programs. |
5) | 5. Competence in vocational guidance and counseling practices. |
6) | 6. Understanding of human relations and interaction. |
7) | 7. Knowledge, experience and skills in scientific methods in order to conduct research studies in behavioral sciences. |
8) | 8. Awareness of the necessity of lifelong learning, accessing information, and monitoring developments in education, science, and technology. An ability to solve problems related to the field, continuously developing and renewing oneself, and having critical thinking and questioning skills. An ability to use information technologies. |
9) | 9. APPROACHES TO CLASSROOM MANAGEMENT |
10) | 10. Knowledge about past and present regulations and legislations regarding professional applications of the field and being equipped to contribute to its further development. |
11) | 11. Sensitivity for different cultures, values and democratic rights of individuals; the knowledge of national culture and history, and using that knowledge in increasing awareness and involvement in national and international social, cultural, artistic, and technological developments. |
12) | CLASSROOM MANAGEMENT ISSUES: MEDIA AND MESSAGES |
13) | COMMUNICATIONS WITH FAMILIES AND COMMUNITY |
14) | Classroom Management in Early Childhood Behavior |
15) | Final Presentations |
16) | Final Presentations |
16) | Final Presentations |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Garrett, T. (2014). Effective Classroom Management -The Essentials Teachers College, Columbia University. James S. Cangelosi - Wiley (2014) Classroom Management Strategies, Extra materials and readings will be provided by the instructor. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bunu takip eden hem öğrenciler hem de öğretim personeli için öğretim stratejisi ve beklentiler. Öğrenci çalışma modları (bağımsız ve/veya takım halinde). Dış toplulukla (coğrafi veya endüstri sektörü) herhangi bir çalışma. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Physical Design (15%) Rules and Routines (15%) Engaging Intruction (10%) Parent Emails (10%) Lesson Plan (20%) Final Project (30%) | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
altans@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Proje | 4 | 3 | 3 | 2 | 32 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | ||
Toplam İş Yükü | 93 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.7 | ||||||
AKTS | 4 |