EDS 302 Classroom ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 302
Ders Adı İngilizce Classroom Management
Ders Adı Türkçe Sınıf Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 93 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EDS 103 - Educational Psychology
EDS 101 - Introduction to Educational Sciences
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Educational Psychology EDS 103
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Dersi başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdakileri yapabilmesi beklenmektedir: --sınıf yönetiminin tanımını anlayın --sınıftaki fiziksel tasarımın ilkelerini anlamak --sınıftaki Kural ve Rutinlerin ilkelerini anlamak --İlişki kurmanın ilkelerini anlamak (öğrenciler, ebeveynler, iş arkadaşları) --Sınıf yönetimi açısından öğretime katılmanın ilkelerini anlamak --Disiplin sorunlarını ele alın --bir ders için plan yapın --Mesleki gelişim için plan yapın
Ders Açıklaması Bu ders, Sınıf Yönetiminin hem teorik hem de pratik yönlerini kapsar Bu dersin temel amacı, öğretmenlerin etkili sınıf yöneticileri olmalarına yardımcı olmaktır. Her bölüm aşağıdakilerden birine odaklanır: Bu modelde gösterilen kilit alanlar ve bir öğretmenin genel sınıf yönetimi planı için önemi. Belirli teknik ve strateji örnekleri, farklı bir sınıf düzeyi ve bağlamı temsil eden örnekler aracılığıyla sunulur.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Olumlu öğretmen-öğrenci ilişkileri kurun.
2) Yıkıcı davranışlara yönelik yanıtlardan oluşan bir araç seti oluşturun
3) Etkili sınıf prosedürleri ve rutinleri tasarlayın
4) Sınıfın fiziksel ortamını çeşitli öğrenme ihtiyaçlarına göre düzenleyin
5) Etkili sınıf yönetimine katkıda bulunan faktörleri açıklayın
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih SERVET ALTAN , February 2024
Ders Koordinatörü SERVET ALTAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi SERVET ALTAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Scientific competence, knowledge, skills and effective teaching methods and strategies in order to provide psychological help.
2) 2. Knowledge that will enable teachers to develop the skills to cope with problems they encounter in the school environment.
3) 3. Basic knowledge about developmental processes from early childhood to adulthood and the characteristics and issues unique to each stage.
4) 4. Knowledge about the tools used in school counseling services and being equipped to develop relevant programs.
5) 5. Competence in vocational guidance and counseling practices.
6) 6. Understanding of human relations and interaction.
7) 7. Knowledge, experience and skills in scientific methods in order to conduct research studies in behavioral sciences.
8) 8. Awareness of the necessity of lifelong learning, accessing information, and monitoring developments in education, science, and technology. An ability to solve problems related to the field, continuously developing and renewing oneself, and having critical thinking and questioning skills. An ability to use information technologies.
9) 9. APPROACHES TO CLASSROOM MANAGEMENT
10) 10. Knowledge about past and present regulations and legislations regarding professional applications of the field and being equipped to contribute to its further development.
11) 11. Sensitivity for different cultures, values and democratic rights of individuals; the knowledge of national culture and history, and using that knowledge in increasing awareness and involvement in national and international social, cultural, artistic, and technological developments.
12) CLASSROOM MANAGEMENT ISSUES: MEDIA AND MESSAGES
13) COMMUNICATIONS WITH FAMILIES AND COMMUNITY
14) Classroom Management in Early Childhood Behavior
15) Final Presentations
16) Final Presentations
16) Final Presentations
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar Garrett, T. (2014). Effective Classroom Management -The Essentials Teachers College, Columbia University. James S. Cangelosi - Wiley (2014) Classroom Management Strategies, Extra materials and readings will be provided by the instructor.
Öğretme TeknikleriBunu takip eden hem öğrenciler hem de öğretim personeli için öğretim stratejisi ve beklentiler. Öğrenci çalışma modları (bağımsız ve/veya takım halinde). Dış toplulukla (coğrafi veya endüstri sektörü) herhangi bir çalışma.
Ödev ve ProjelerPhysical Design (15%) Rules and Routines (15%) Engaging Intruction (10%) Parent Emails (10%) Lesson Plan (20%) Final Project (30%)
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 30
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi altans@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 1 56
Proje 4 3 3 2 32
Ara Sınavlar 1 2 2 1 5
Toplam İş Yükü 93
Toplam İş Yükü/25 3.7
AKTS 4