PCG 104 Non-Testing TechniquesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 104
Ders Adı İngilizce Non-Testing Techniques
Ders Adı Türkçe Test Dışı Teknikler
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bir değerlendirme görüşmesinin nasıl yürütüleceğini ve davranışsal gözlemlerin anlamlı bir şekilde nasıl değerlendirilip kaydedileceğini öğrenmek. İntihar/risk değerlendirmeleri, Mini-Zihinsel Durum Sınavları (MMSE'ler), tarama araçları, projektif hikaye anlatımı ve çizim testleri, otobiyografik değerlendirmeler, genogramlar ve oyun/kum tepsisi terapisi değerlendirmeleri gibi test kitleri gerektirmeyen değerlendirmeleri öğrenmek.
Ders Açıklaması Danışmanlık hizmetleri bireylere (yetişkinler, çocuklar) ve çiftlere yardım sunar. Etkili psikolojik hizmetler sunabilmek için, kişiyi ve mevcut psikolojik/ruhsal durumunu derinlemesine anlamak danışmanın en büyük sorumluluğudur. Bu ancak yeterli değerlendirme tekniklerinin uygulanmasıyla mümkün olacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) To develop basic knowledge of how to conduct a meaningful assessment of a client in the context of therapy.
2) To familiarize themselves with various non-testing assessment measures available to counselors.
3) To understand the process and language used to record information about clients.
4) To understand the purpose, process, and ethics of assessment.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih VINCENT HENRY SIENKIEWICZ , February 2024
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi VINCENT HENRY SIENKIEWICZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) --
2) --
3) --
4) --
5) --
6) --
7) --
8) --
9) --
10) --
11) --
12) --
13) --
14) --
15) --
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme TeknikleriTers yüz edilmiş öğrenme
Ödev ve ProjelerAra Sınav Ödevi: Mülakat/zihinsel durum değerlendirmesinin yapılması (%35): Öğrenciler bir ortakla birlikte çalışacak ve klinik bir görüşmenin yanı sıra zihinsel durum değerlendirmesi de yapacaklardır (bu, MMSE veya MOCA'nın uygulanmasını ve puanlanmasını içerecektir). Her öğrenci görüşmede edindiği bilgileri özetleyen kısa bir rapor yazacaktır. Daha fazla bilgi sınıfta verilecektir. Öz Değerlendirme Ödevi (%20): Bu ödev için öğrenciler aşağıdaki seçeneklerden birini seçecektir: a) Bir genogramı tamamlayın ve süreçle ilgili 1-2 sayfalık bir düşünce yazısı yazın. Tam puan almak için öğrencilerin hem genogramı hem de yansıma kağıdını sunması gerekir. b) Bugüne kadarki deneyimlerinizin otobiyografik bir değerlendirmesini yazın (2-3 sayfa)
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Uygulama 1 % 35
Rapor Teslimi 1 % 20
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sienkiewiczv@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5