ELE 103 Introduction to Mathematics TeachingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu ELE 103
Ders Adı İngilizce Introduction to Mathematics Teaching
Ders Adı Türkçe Introduction to Mathematics Teaching
Öğretim Dili EN
Ders Türü Saha Çalışması
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 296 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders matematik öğretim mesleğine giriş niteliğindedir. Ulusal ve uluslar arası müfredatı takip eden okulların yanı sıra kamu ve özel okullar da dahil olmak üzere farklı okul ortamlarında matematik öğretimini neyin oluşturduğunu tartışacağız. Hedeflerin her bileşeni ile ilgili birçok okumaya sahip olup, tartışmalarla ilgili bir günlük tutacaksınız. Ortaokullarda gerçek matematik derslerine girme şansımız olacak. Öğrenciler küçük grup öğretimine katkı sağlayacak, günlüklerini ve final ödevleriniz bu tecrübelere dayanacak. Ayazağa Ortaokul 6- E sınıfında 9 haftalık bir öğretim deneyimi olacak. Öğretmen adayları, matematik öğretmek için iki veya üç 6. Sınıf öğrencileri ile eşleştirileceklerdir. Bu deneyim için dersi planlayan bir grubun üyesi olacaklar, öğrenci ders notları ve sınıftaki videoların tümü ELE 103 sınıfıyla paylaşılacaktır (Flipped Classroom Öğretim Projesi, 46 puan). Öğrenciler, matematik öğretim ve öğrenimini gözlemledikleri 4 adet matematik dersi ziyaretine (MEF Ulusal ve Uluslararası Okul, Darüşşafaka Okulları) katılacaklar. 20 puanlık değerinde yazılar hazırlayacaksınız. Ayrıca, farklı deneyimlerden geçtikten sonra matematik öğretmeni olmayı seçen seçkin bir ziyaretçimiz/davetlimiz olan MeltemCeylan (Darüşşafaka Ortaokulu Akademik Koordinatörü) ile bir araya geleceksiniz. Üniversite öğrencileri, farklı okul ortamlarında bir matematik öğretmeni olmanın anlamı ile ilgili araştırmalar yapacaklar. Üniversitede öğrenciler için tartışma yapacakları ve yansıtıcı gözlemlerini paylaşacakları düzenli, önceden belirlenmiş bir toplantı saati olacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Matematik öğretmeni olmanın dinamiklerini anlayabilme
2) Farklı okul ortamlarında başarılı öğretim için sınıf ortamının nasıl hazırlanacağını analiz edebilme
3) Ortaokul öğrencilerinin ihtiyaçlarını değerlendirmek ve ihtiyaç sahibi öğrenciler için ders eğitmeni ve Ayazağa Ortaokulu Matematik Öğretmeni gözetiminde bir program tasarlayabilme
4) İşbirliğine dayalı ortaokul sınıflarında öğretme/öğrenmeyi geliştirmeye yönelik araştırma çabalarına katkıda bulunabilme
5) Kendi deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak yansıtabilme.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih ZELHA TUNÇ , June 2018
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ZELHA TUNÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Matematik öğretimi nedir?
2) ABD Standartları ve MEB Müfredatı
3) Profesyonellik
4) Birebir öğretim Ayazağa Ortaokulu Bölüm 4 okuması
5) Birebir öğretim Ayazağa Ortaokulu Bölüm 5 okuması
6) Birebir öğretim Ayazağa Ortaokulu Bölüm 6 okuması
7) Birebir Öğretim Öğretmen Soru Türleri Makale (The Importance, Nature and Impact of Teacher Questions)
8) Darüşşafaka Okulları Ziyareti
9) Birebir öğretim Ayazağa Ortaokulu Video hazırlama
10) MEF Okulları / Sınıf öğretimi ziyareti
11) MEF Okulları / Sınıf öğretimi ziyareti / Ulusal-Uluslararası
12) Ayazağa Ortaokulu (Tekrar) Finallere Hazırlık
13) Ayazağa Ortaokulu (Tekrar) Finallere Hazırlık
14) Birebir öğretim Ayazağa ortaokulu (ziyaret)
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Ödev 3 % 15
Projeler 1 % 46
Rapor Teslimi 3 % 24
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tuncz@mef.edu.tr
212 395 36 25

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 9 16 3 3 198
Toplam İş Yükü 296
Toplam İş Yükü/25 11.8
AKTS 6