MATH 239 Linear AlgebraMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu MATH 239
Ders Adı İngilizce Linear Algebra
Ders Adı Türkçe Linear Algebra
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 145 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 139 - Introduction to Discrete Mathematics
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu derste lineer cebir genel kavramları şu konu başlıkları altında incelenmektedir: Lineer denklem sistemleri ve matrisler, Gauss eliminasyon yöntemi, matris cebri, bir matrisin tersi, elemanter matrisler, LU ayrıştırma, bir kare matrisin determinantı, determinantın özellikleri, Cramer kuralı, vektör uzayları, alt uzaylar, lineer bağımsızlık, baz ve boyut, baz değişimi, iç çarpım uzayları, ortonormal baz, lineer dönüşümler, lineer dönüşümün matris temsili, özdeğerler ve özvektörler, köşegenleştirme.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Gauss eliminasyonunu kullanarak doğrusal denklem sistemlerini çözebilmek;
2) kare matrisin tersini hesaplayabilmw ve matris tersini kullanarak doğrusal denklem sistemlerini çözebilme;
3) Bir matrisin determinantını hesaplayabilme ve Cramer kuralını kullanarak doğrusal denklem sistemlerini çözebilme;
4) kapsam, doğrusal bağımsızlık, baz ve boyut kavramlarını kavrayabilme ve bu kavramları çeşitli vektör uzaylarına ve alt uzaylara uygulayabilme;
5) Doğrusal dönüşümleri anlayabilme ve matris gösterimlerini hesaplayabilme;
6) Bir matrisin özdeğerlerini ve karşılık gelen özvektörlerini hesaplayabilme.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih HASAN KÖRÜK ,
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. AYŞE SOYSAL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Matrisler ve Denklem Sistemleri
2) Matrisler ve Denklem Sistemleri
3) Matrisler ve Denklem Sistemleri
4) Matrisler ve Denklem Sistemleri
5) Determinantlar
6) Determinantlar
7) Vektör Uzayları
8) Vektör Uzayları
9) Vektör Uzayları
10) İç Ürün Uzayları
11) Doğrusal Dönüşümler
12) Doğrusal Dönüşümler
13) Özdeğerler ve Özvektörler
14) Özdeğerler ve Özvektörler
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 8 % 12
Küçük Sınavlar 5 % 13
Ara Sınavlar 2 % 75
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi korukh@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 3 2 1 9
Küçük Sınavlar 2 2 1 6
Ara Sınavlar 2 20 3 46
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 7