Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Mühendislik Fakültesi |
Ders Kodu |
CE 100 |
Ders Adı İngilizce |
Introduction to Civil Engineering |
Ders Adı Türkçe |
İnşaat Mühendsliğine Giriş |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje,Seminer |
Dersin Düzeyi |
Başlangıç |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 2 |
Okuma: None |
Laboratuvar : None |
Diğer: None |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 81 saat |
Ders Kredileri |
3 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece lisans öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
MEF Üniversitesi inşaat mühendisliği programı ve inşaat mühendisliği mesleği ile tanışmak, ana inşaat mühendisliği teknik alanlarını (alt disiplinler), geleneksel teknik alanlarla ilgili temel kavramları ve mini sözlüğü öğrenmek, mühendislik etiği, mühendislik, lisanslama, iş sağlığı ve güvenliği, kamu politikası, çevre koruma ve sürdürülebilirlik kavramlarını anlamak. |
Ders Açıklaması |
Bu derste inşaat mühendisliği mesleği ve inşaat mühendisliği teknik alanları(alt disiplinleri) ile ilgili tanıtım / giriş bilgileri verilmektedir. Derste şu konu başlıkları işlenmektedir: İnşaat Mühendisliği mesleğine giriş ve MEF Üniversitesi İnşaat mühendisliği programının tanıtımı, SI ve US birim sistemleri ve birim çevrim problemleri, İnşaat mühendisliği teknik alanlarına (Yapı Malzemeleri, Yapı, Geoteknik Mühendisliği, Ulaştırma Mühendisliği, Hidrolik ve Su Kaynakları Mühendisliği, ve Yapı İşletmesi) ait temel kavramlar, mini sözlük ve basit mühendislik problemleri, Ulusal ve uluslararası meslek kuruluşları, İnşaat mühendisliğinde etik kodu ve vaka analizleri, Profesyonel mühendislik lisans sistemi, Kamu politikaları, Çevre koruma ve sürdürülebilirlik, İs sağlığı ve iş güvenliği, İnşaat Mühendisliğinde tasarım kısıtları. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İnşaat mühendisliği programını ve sürekli iyileştirme sürecini anlar;
2) SI ve ABD birim sistemlerini tanır ve birimler arası dönüştürme problemlerini çözer;
3) İnşaat mühendisliği mesleğini tanımlar; inşaat mühendisliğinin ana teknik alanlarını (alt disiplinleri) listeler ve tanımlar; inşaat mühendisliği tasarım kısıtlarını açıklar;
4) Ana teknik alanlarla (alt disiplinlerle) ilgili temel kavramları ve temel terimleri açıklar; bu teknik alanların temel mühendislik kavramları ve problemleri üzerinde pratik yapar;
5) İş yeri sağlığı ve güvenliği, kamu politikası, çevre koruma ve sürdürülebilirlik gibi mühendislik tasarımında önemli olan kavramları tanır;
6) Mesleki kuruluşları, mesleki lisanslama süreçlerini, inşaat mühendisinin profesyonel ve etik sorumluluklarını tanır; basit vaka incelemelerini analiz eder;
7) Bir ekibin üyesi olarak etkili bir şekilde çalışır ve araştırma yapar;
8) İnşaat mühendisliğinin teknik alanlarından birindeki kavramlar veya problemler hakkında bilgi düzenler;
9) Hem yazılı rapor hem de sunum formatında iletişim kurar.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
H |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
H |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
H |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
H |
|
Hazırlayan ve Tarih |
ANİ NATALİ ŞİGAHER , September 2023 |
Ders Koordinatörü |
GÖRKEM AKYOL |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi ANİ NATALİ ŞİGAHER |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
MEF İnşaat Mühendisliği Fakültesine ve Müfredatına Giriş, Ters-yüz Öğrenme Yöntemi, Dersten ve Öğrencilerden Beklentiler, İnşaat Mühendisliği Mesleği ve Alt Disiplinlerine Giriş |
2) |
Mühendislik Problemi Nedir? SI Birim Sistemi ve Birim Dönüştürme Problemleri, ABD Birim Sistemine Giriş |
3) |
Birim Dönüştürme Problemleri, Yapı Malzemeleri Terimleri ve Temel Kavramlar |
4) |
Yapı Mühendisliği Terimleri ve Temel Kavramlar |
5) |
Geoteknik Mühendisliği Terimleri ve Temel Kavramlar |
6) |
Mimarlık Terimleri ve Temel Kavramlar, Poster Proje Gereklilikleri ve Proje Üzerine Müzakere |
7) |
Su Kaynakları Mühendisliği Terimleri ve Temel Kavramlar |
8) |
Ulaştırma Mühendisliği Terimleri ve Temel Kavramlar |
9) |
İnşaat Yönetimi Terimleri ve Temel Kavramlar |
10) |
Ulusal ve Mesleki Kuruluşlar, Mesleki Lisanslama, Mühendislik Etiği |
11) |
Mühendislik Etiği Vaka Çalışmaları |
12) |
Kamu Politikası, İş Sağlığı ve Güvenliği |
13) |
Çevre Dostu ve Sürdürülebilir Tasarım, Öğrenci Posterleri |
14) |
Öğrenci Posterleri |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
16) |
Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | McCuen R. H., Ezzell E. Z., Wong M. K. “Fundamentals of Civil Engineering: An Introduction to the ASCE Body of Knowledge,” CRC Press, US, 2011.
David Muir Wood, Civil Engineering: A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2012, ISBN 978–0-9–957863-4
|
Öğretme Teknikleri | Dersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir.
|
Ödev ve Projeler | Bir Final Dönem Projesi, yazılı ve sözlü sunum dahil. |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | MS Office veya eşdeğer programlar gereklidir. |
Diğer Aktiviteler | Seminerler |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
7 |
% 15 |
Küçük Sınavlar |
3 |
% 45 |
Sunum |
1 |
% 20 |
Projeler |
1 |
% 20 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
sigahern@mef.edu.tr
(212) 395 36 00
Öğretim Üyesi Ofisi: A Blok, 5. Kat, #544
Devam Kuralları: Minimum %70 devam zorunluluğu vardır. Sınıf içi uygulamalar final notunun %15'ini oluşturur.
Quiz kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı tek quiz, diğer iki quizin ortalama notu ile değerlendirilecektir. Telafi yapılmayacaktır.
Final projesini kaçırma: Fakülte yönetmelikleri.
Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri
İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri |