ENGR 301 Technical Report Writing and PresentationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilgisayar Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ENGR 301
Ders Adı İngilizce Technical Report Writing and Presentation
Ders Adı Türkçe Teknik Rapor Yazma ve Sunma
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 101 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ENG 102 - English for Academic Purposes II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi ENG 102 Akademik Amaçlı İngilizce II
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Başarı ve özgüveni arttırmak için teknik yazım ve sözlü sunum becerilerini güçlendirmek.
Ders Açıklaması Bu derste bilimsel rapor hazırlama ve kaynak gösterme yöntemleri teknik rapor, proje teklifi, poster ve makale tarzındaki mühendislik yazışmalarına odaklanarak gösterilmektedir. Ayrıca, iş yeri iletişimi ve elektronik medya yazışmaları hakkında bilgiler verilmektedir. Öğrencilerin verileri sözlü, yazılı ve grafiksel olarak aktarabilme becerileri yazılı ödevler, poster ve sunumlarla değerlendirilip geliştirilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) etkili sözlü sunumlar yapar;
2) sözlü ve yazılı iletişimde uygun dilbilgisi kurallarını uygular ve uygun atıf yöntemlerini kullanır;
3) verileri yazılı, grafiksel ve sözlü formatlarda doğru bir şekilde değerlendirir ve sunar;
4) çeşitli resmi teknik dokümanlar hazırlar;
5) bir ekip içinde etkin bir şekilde çalışır.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi H Derse Katılım,Sunum,Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih ANİ NATALİ ŞİGAHER , February 2024
Ders Koordinatörü ANİ NATALİ ŞİGAHER
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ANİ NATALİ ŞİGAHER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Teknik Yazım Süreci, Makalenin Bölümleri
2) Giriş Bölümü Yazma, Yeniden İfade Etme
3) Yöntem Bölümü Yazımı, Grafiksel Öğelerin Kullanımı
4) Sonuçlar Üzerine Yazma – Bireysel Proje ve Grup Poster Önerileri
5) Tartışma ve Sonuç Bölümü Yazımı
6) İntihal, Atıf Yapma, Çevrimiçi Kaynak Bulma
7) Özet (Abstract) Yazımı
8) Sözlü Sunum Yönergeleri
9) İş Yazışmaları
10) CV/Özgeçmiş Hazırlama
11) Ön Yazı (Cover Letter) Hazırlama
12) İş Görüşmesi Temel Bilgileri
13) Referans Mektupları
14) Bireysel Proje Sözlü Sunumları
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarTechnical Writing: A Practical Guide for Engineers, Scientists, and Nontechnical Professionals, Second Edition, Phillip A. Laplante, 2018, CRC Press, Taylor & Francis Group: Boca Raton, FL, USA. Engineers’ Guide to Technical Writing, Kenneth G. Budinski, 2001, ASM International: Materials Park, OH, USA. Technical Communication, John M. Lannon, Laura J. Gurak, 2020, Pearson: NY, USA. The Craft of Scientific Writing, Fourth Edition, 2018 Springer Verlag: NY, USA Science Research Writing For Non-Native Speakers of English, Hillary Glasman-Deal, 2010, Imperial College Press: London, UK How to Write a Good Scientific Paper, Chris A. Mack, 2018, SPIE: WA, USA
Öğretme TeknikleriDersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir.
Ödev ve ProjelerPoster, Sunum, Final Projesi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıMicrosoft Office uygulamaları
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 5
Uygulama 14 % 15
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 35
Final 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sigahern@mef.edu.tr

Öğretim Üyesi Odası: A Blok 5. Kat #544 Devam Kuralları: Minimum %70 katılım, YÖK Yönetmelikleri Quiz/ara sınav/final/proje kaçırılması durumunda: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde telafi yapılabilir. Ders içi davranış, öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmeliği İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Sunum / Seminer 1 15 1 16
Proje 1 25 25
Final 1 15 3 18
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü/25 4.0
AKTS 4