Ders Açıklaması |
Bu ders çelik yapılarının tasarımın üzerine yoğunlaşmaktadır. Çelik yapıların tasarımı, şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: çelik yapılara giriş, yapısal çeliğin özellikleri, çelik yapılarda tasarım prensipleri, yük ve yük birleşimleri, yönetmelikler, çekme çubuklarının tasarımı ve davranışı, çekme çubuklarında göçme modları ile GKY ve İVG yöntemleri, bulonlu ve kaynaklı birleşimler, burkulma analizi, elastik ve inelastik burkulma, yanal burulmalı burkulmasız kirişlerin tasarımı ve davranışı, yanal burulmalı burkulmalı kirişlerin tasarımı ve davranışı, bileşik eğilme etkisindeki elemanların davranışı, stabilite tasarımı, stabilite tasarımı için direkt analiz ve yaklaşık yöntemler. |
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Sınav,Ödev,Derse Katılım
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
Ödev,Derse Katılım
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Sınav,Ödev
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Sınav,Ödev
|
Hafta |
Konu |
1) |
Steel and steel structures; loads and load combinations; design codes and specifications. |
2) |
Tension members and connections; Application in structures; Behavior and design of members in tension; failure modes and LRFD/ASD specification for tension members. |
3) |
Fundamental buckling analysis, elastic and inelastic buckling of columns; column members: design considerations; Single column design. |
4) |
General column design: Examples of column design in frames; |
5) |
Columns in framed and braced building. |
6) |
Beam behavior without Lateral Torsional Buckling (LTB): Behavior and design of flexural members (Beam) without lateral-torsional buckling (LTB); |
7) |
Behavior and design of flexural members (Beam) with lateral torsional buckling (LTB) |
8) |
Applications of beam design in framed buildings. |
9) |
Design of beam-column members in building frame systems. |
10) |
Behavior of steel members under combined flexural and axial actions (Beam-Column). |
11) |
Typical building systems; behavior of moment frames under lateral loads. |
12) |
System design of steel buildings with moment frames. |
13) |
System stability consideration; Direct and approximate methods for stability. |
14) |
Computer-aided system design of steel buildings with moment frames and braced frames. |
15) |
Final Exam/Project/Presentation period |
16) |
Final Exam/Project/Presentation period |