CE 409 Design of Steel StructuresMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CE 409
Ders Adı İngilizce Design of Steel Structures
Ders Adı Türkçe Çelik Yapı Tasarımı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 154 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul STM 203 - Strength of Materials
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders çelik yapılarının tasarımın üzerine yoğunlaşmaktadır. Çelik yapıların tasarımı, şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: çelik yapılara giriş, yapısal çeliğin özellikleri, çelik yapılarda tasarım prensipleri, yük ve yük birleşimleri, yönetmelikler, çekme çubuklarının tasarımı ve davranışı, çekme çubuklarında göçme modları ile GKY ve İVG yöntemleri, bulonlu ve kaynaklı birleşimler, burkulma analizi, elastik ve inelastik burkulma, yanal burulmalı burkulmasız kirişlerin tasarımı ve davranışı, yanal burulmalı burkulmalı kirişlerin tasarımı ve davranışı, bileşik eğilme etkisindeki elemanların davranışı, stabilite tasarımı, stabilite tasarımı için direkt analiz ve yaklaşık yöntemler.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) comprehend load types, load paths, load combinations, limit states by recognizing uncertainties in the design process;
2) list the major steps in the design process and recognize the constraints that affect the process and products of the design;
3) design tension members and their connections, columns in framed and braced buildings, continuous beams and beams in framed buildings, beam-columns in framed buildings in accordance with the requirements of the current codes and specifications;
4) demonstrate the ability to explain the philosophies related to structural steel design.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih , December 2018
Ders Koordinatörü GÖRKEM AKYOL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ÖVÜNÇ TEZER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Steel and steel structures; loads and load combinations; design codes and specifications.
2) Tension members and connections; Application in structures; Behavior and design of members in tension; failure modes and LRFD/ASD specification for tension members.
3) Fundamental buckling analysis, elastic and inelastic buckling of columns; column members: design considerations; Single column design.
4) General column design: Examples of column design in frames;
5) Columns in framed and braced building.
6) Beam behavior without Lateral Torsional Buckling (LTB): Behavior and design of flexural members (Beam) without lateral-torsional buckling (LTB);
7) Behavior and design of flexural members (Beam) with lateral torsional buckling (LTB)
8) Applications of beam design in framed buildings.
9) Design of beam-column members in building frame systems.
10) Behavior of steel members under combined flexural and axial actions (Beam-Column).
11) Typical building systems; behavior of moment frames under lateral loads.
12) System design of steel buildings with moment frames.
13) System stability consideration; Direct and approximate methods for stability.
14) Computer-aided system design of steel buildings with moment frames and braced frames.
15) Final Exam/Project/Presentation period
16) Final Exam/Project/Presentation period
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 10 % 10
Sunum 1 % 15
Projeler 5 % 35
Ara Sınavlar 2 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 4 70
Sunum / Seminer 1 15 1 16
Proje 6 8 48
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü/25 6.2
AKTS 6