Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | COMP 109 | ||||
Ders Adı İngilizce | Computer Programming (JAVA) | ||||
Ders Adı Türkçe | Bilgisayar Programlama (JAVA) | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 151 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel matematik bilgisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Java programlama dilinde temel mühendislik problemlerini çözmek için bilgisayar algoritmalarını nasıl tasarlayıp uygulayacağını ve bilgisayar programlamanın temellerini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, bilgisayar programlamanın kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki konular işlenmektedir: Bilgisayar programlamanın temelleri, program control, fonksiyonlar, diziler, katarlar, işaretçiler, dosya işleme ve yapılar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak temel bilgisayar bilimi ve temel mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; 2) Bilgisayar bilimiyle ilgili etik ve profesyonel sorumlulukları tanır ve kısıtlara sahip durumlar için bilinçli yargılarda bulunur; 3) Gerektiğinde uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bilgisayarların ve bilgisayar programlamanın temellerini edinir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Laboratuvar |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Sınav,Ödev,Laboratuvar |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Sınav,Ödev,Laboratuvar |
Hazırlayan ve Tarih | TUNA ÇAKAR , March 2024 |
Ders Koordinatörü | TUNA ÇAKAR |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ADEM KARAHOCA |
Hafta | Konu |
1) | Bilgisayar ve Programlamaya Giriş |
2) | Değişkenler ve Veri Tipleri I |
3) | Değişkenler ve Veri Tipleri II |
4) | Kontrol Akışı ve Koşullar I |
5) | Kontrol Akışı ve Koşullar II |
6) | Fonksiyonlar I |
7) | Fonksiyonlar II |
8) | Fonksiyonlar III |
9) | Döngüler I |
10) | Döngüler II |
11) | Metotlar ve Hata Ayıklama I |
12) | Metotlar ve Hata Ayıklama II |
13) | Tek Boyutlu Diziler |
14) | Çok Boyutlu Diziler |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Intro. to Java Programming: Comprehensive Ed. (11th Ed., Pearson, 2014), Daniel Liang. | ||||||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz derslik. Öğrenciler ödevler için ferdi olarak çalışırlar. | ||||||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödevler | ||||||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Laboratuvar çalışması | ||||||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Gerekli | ||||||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cakart@mef.edu.tr 0 212 395 37 45 Öğretim üyesinin ofisi: 5. kat Telefon numarası: 0 212 395 37 50 Ofis saatleri: Ders saatlerinden sonra. E-posta adresi: cakart@mef.edu.tr Devam kuralları: Minimum %70 devam zorunludur. Quiz kaçırılması: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her quiz için diğer quizlerin ortalamasına eşit bir not verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Ara sınav kaçırılması: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınavının notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final sınavı kaçırılması: Fakülte yönetmelikleri geçerlidir. Uygun sınıf davranışı ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmelikleri http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Laboratuvar | 10 | 1 | 2 | 1 | 40 | ||
Ödevler | 5 | 1 | 3 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 20 | 3 | 23 | |||
Toplam İş Yükü | 151 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |