COMP 109 Computer Programming (JAVA)MEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilgisayar Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 109
Ders Adı İngilizce Computer Programming (JAVA)
Ders Adı Türkçe Bilgisayar Programlama (JAVA)
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: none Laboratuvar : 2 Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 151 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel matematik bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Java programlama dilinde temel mühendislik problemlerini çözmek için bilgisayar algoritmalarını nasıl tasarlayıp uygulayacağını ve bilgisayar programlamanın temellerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, bilgisayar programlamanın kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki konular işlenmektedir: Bilgisayar programlamanın temelleri, program control, fonksiyonlar, diziler, katarlar, işaretçiler, dosya işleme ve yapılar.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak temel bilgisayar bilimi ve temel mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer;
2) Bilgisayar bilimiyle ilgili etik ve profesyonel sorumlulukları tanır ve kısıtlara sahip durumlar için bilinçli yargılarda bulunur;
3) Gerektiğinde uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bilgisayarların ve bilgisayar programlamanın temellerini edinir ve uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Laboratuvar
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi S Sınav,Ödev,Laboratuvar
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi H Sınav,Ödev,Laboratuvar
Hazırlayan ve Tarih TUNA ÇAKAR , March 2024
Ders Koordinatörü TUNA ÇAKAR
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ADEM KARAHOCA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Bilgisayar ve Programlamaya Giriş
2) Değişkenler ve Veri Tipleri I
3) Değişkenler ve Veri Tipleri II
4) Kontrol Akışı ve Koşullar I
5) Kontrol Akışı ve Koşullar II
6) Fonksiyonlar I
7) Fonksiyonlar II
8) Fonksiyonlar III
9) Döngüler I
10) Döngüler II
11) Metotlar ve Hata Ayıklama I
12) Metotlar ve Hata Ayıklama II
13) Tek Boyutlu Diziler
14) Çok Boyutlu Diziler
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarIntro. to Java Programming: Comprehensive Ed. (11th Ed., Pearson, 2014), Daniel Liang.
Öğretme TeknikleriTersyüz derslik. Öğrenciler ödevler için ferdi olarak çalışırlar.
Ödev ve ProjelerÖdevler
Laboratuvar ÇalışmasıLaboratuvar çalışması
Bilgisayar KullanımıGerekli
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Laboratuar 1 % 10
Uygulama 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cakart@mef.edu.tr
0 212 395 37 45
Öğretim üyesinin ofisi: 5. kat Telefon numarası: 0 212 395 37 50 Ofis saatleri: Ders saatlerinden sonra. E-posta adresi: cakart@mef.edu.tr Devam kuralları: Minimum %70 devam zorunludur. Quiz kaçırılması: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her quiz için diğer quizlerin ortalamasına eşit bir not verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Ara sınav kaçırılması: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınavının notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final sınavı kaçırılması: Fakülte yönetmelikleri geçerlidir. Uygun sınıf davranışı ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmelikleri http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Laboratuvar 10 1 2 1 40
Ödevler 5 1 3 20
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 20 3 23
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü/25 6.0
AKTS 6