Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | EE 202 | ||||
Ders Adı İngilizce | Circuit Analysis II | ||||
Ders Adı Türkçe | Devre Analzi II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 150 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
EE 201 - Circuit Analysis I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Vektör analiz, karmaşık sayılar ve devre analizi teknikleri konusunda ön bilgi sahibi olunması beklenmektedir. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Kursu başarıyla tamamlayan öğrencinin şunları yapması beklenir: 1. (1) elektrik devrelerinin frekans cevabını belirler; 2. (1) Laplace Dönüşümünü kullanarak elektrik devrelerini analiz eder; 3. (2) pasif ve aktif filtre devrelerini tasarlar; 4. (1) Bir devrenin yanıtını bulmak için Fourier serisini kullanır; 5. (1) İki portlu parametreleri çözmek ve iki portlu devreleri analiz eder. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders ikinci sınıf öğrencilerini frekans alanında devre analizi ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ders konuları devre analizinde Laplace dönüşümü, frekans seçici devreler (pasif ve aktif filitre devreleri), devre analizinde Fourier seri ve dönüşümü ile iki-port’lu devreleri içermektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) elektrik devrelerinin frekans tepkisini belirler; 2) Laplace Dönüşümünü kullanarak elektrik devrelerini analiz eder; 3) pasif ve aktif filtre devrelerini tasarlar; 4) Bir devrenin yanıtını bulmak için Fourier serisini kullanır; 5) İki portlu parametreleri çözün ve iki portlu devreleri analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Homework,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Homework,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Homework |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Homework |
Hazırlayan ve Tarih | EBRU ARISOY SARAÇLAR , April 2018 |
Ders Koordinatörü | EGEMEN BİLGİN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN BİLGİN |
Hafta | Konu |
1) | Laplace Dönüşümü |
2) | Laplace Dönüşümü |
3) | Devre Analizinde Laplace Dönüşümü |
4) | Devre Analizinde Laplace Dönüşümü |
5) | Frekans Seçici Devreler |
6) | Frekans Seçici Devreler |
7) | Frekans Seçici Devreler |
8) | Aktif Filtre Devreleri |
9) | Aktif Filtre Devreleri |
10) | Aktif Filtre Devreleri |
11) | Devre Analizinde Fourier Serisi |
12) | Devre Analizinde Fourier Serisi |
13) | İki Portlu Devreler |
14) | İki Portlu Devreler |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli: James W. Nilsson ve S. Riedel Elektrik Devreleri, Pearson, 10. Baskı , 2014. Önerilen: RC Dorf ve JA Svoboda, Elektrik Devrelerine Giriş, Wiley, 2013 (9. Baskı | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme tekniği olarak “Ters yüz eğitim” kullanılarak yapılan iletişim saatleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilere ödev soruları atanacaktır. Sınıf içi ve/veya çevrimiçi sınavlar olabilir. Ayrıca bir de final proje ödevi verilecek. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
Öğretmen odası ve telefon numarası : 5. Kat , (0212) 3953677 çalışma saatleri: TBA ; e-posta adresi: saraclare@mef.edu.tr Katılım kuralları: - Gecikme Politikası: Gecikmiş ödevler KABUL EDİLMEYECEKTİR. Sınava katılmama: Telafi sınavı verilmeyecektir. Ara sınava girmeme : Mazeret belgelerinin usulüne uygun olarak sunulması halinde, kaçırılan her ara sınav için telafi sınavı verilecektir. Dersi Geçmek: Dersi geçmek için öğrencilerin proje ödevini tamamlamaları gerekir. Proje için herhangi bir telafi olmayacaktır. Sınıfta uygun davranış kurallarının hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları : YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama : YÖK Yönetmeliği http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Proje | 1 | 0 | 15 | 15 | |||
Ödevler | 5 | 3 | 3 | 30 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 16 | 1.5 | 35 | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |