Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | COMP 100 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Computer Engineering | ||||||
Ders Adı Türkçe | Bilgisayar Mühendisliğine Giriş | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ders | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Güz | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 80 saat | ||||||
Ders Kredileri | 3 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | - | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca lisans öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Bilgisayar mühendisliğini meslek olarak öğrenmek, MEF'teki Bilgisayar Mühendisliği programı hakkında, Python programlama hakkında ve hesaplama sistemlerinin temelleri hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu derste; Bilgisayar Mühendisliği programının temel kavramları şu konu başlıklar altında incelenmektedir: Bilgisayar mühendisliğine giriş. Bilgisayar mühendisliğinde iş olanakları. Bilgisayar mühendisliğinin araştırma alanları. Bilgisayar mühendisliği programındaki dersler. Python dilinde programlamaya giriş ve bilgisayar sistemlerine giriş. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bilgisayar Mühendislği Programını ve sürekli kalite iyileştirme sürecini anlar 2) Bilgisayar Mühendisinin profesyonel ve etik sorumluluklarını açıklar 3) Bilgisayar Mühendisliğinin temel kavramlarını ve formal tasarı süreçlerini açıklar. 4) Etkin şekilde grup çalışmalarını yürütür. 5) Bilgisayar Mühendisliği alanının güncel uygulamaları hakkında teknik rapor hazırlar ve sözlü sunum yapar. 6) Bilgisayar Mühendisliği problemlerini, çözümlerini ve uygulama alanlarını tanır. 7) Gerektiğinde yeni bilgileri öğrenir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | S | Sınav,Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Sınav,Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Sınav,Proje |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | MUHİTTİN GÖKMEN , November 2023 |
Ders Koordinatörü | ŞENİZ DEMİR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. ŞENİZ DEMİR |
Hafta | Konu |
1) | Bilgisayar Mühendisliğine Giriş |
2) | MEF'te Bilgisayar Mühendisliği |
3) | Yazılım Mühendisliği ve Algoritmalar |
4) | Algoritma geliştirme ve ardışıl iyileştirme |
5) | Python programlama- değişkenler, ifadeler |
6) | Python programlama - koşullu ifadeler, döngüler |
7) | Python programlama- fonksiyonlar |
8) | Python programlama - karakter dizileri, dosyalar, listeler, demetler, sözlükler |
9) | Hesaplama sistemlerine giriş - Soyutlama katmanları |
10) | Hesaplama sistemlerine giriş - bitler, veri tipleri, işlemler |
11) | Hesaplama sistemlerine giriş - sayısal mantık yapıları |
12) | Hesaplama sistemlerine giriş - Von Neumann Modeli |
13) | Davetli Konuşma - İş fırsatları |
14) | Öğrenci sunumları |
15) | Sunumlar |
16) | Sunumlar |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | D. I. Schneider, An Introduction to Programming Using Python with MyProgrammingLab, Global Edition, Pearson, 2016. Y. N. Patt, and S. J. Patel, Introduction to Computing Systems, from bits & gates to C & beyond, Second Edition, McGraw-Hill, 2004. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Sınıfta ders yapma, Grup projeleri yapma | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Kodlama projeleri ve Alıştırmalar yapmak | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | None | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Python'da program geliştirme için. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Poster sunumları ve rapor yazma | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
gokmenm@mef.edu.tr 0 212 395 36 26 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Laboratuvar | 6 | 2 | 2 | 24 | |||
Proje | 2 | 6 | 1 | 14 | |||
Ödevler | 2 | 1 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 80 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.2 | ||||||
AKTS | 3 |