COMP 100 Introduction to Computer EngineeringMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilgisayar Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 100
Ders Adı İngilizce Introduction to Computer Engineering
Ders Adı Türkçe Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 1 Okuma: none Laboratuvar : 2 Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 80 saat
Ders Kredileri 3 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi -
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bilgisayar mühendisliğini meslek olarak öğrenmek, MEF'teki Bilgisayar Mühendisliği programı hakkında, Python programlama hakkında ve hesaplama sistemlerinin temelleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Ders Açıklaması Bu derste; Bilgisayar Mühendisliği programının temel kavramları şu konu başlıklar altında incelenmektedir: Bilgisayar mühendisliğine giriş. Bilgisayar mühendisliğinde iş olanakları. Bilgisayar mühendisliğinin araştırma alanları. Bilgisayar mühendisliği programındaki dersler. Python dilinde programlamaya giriş ve bilgisayar sistemlerine giriş.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bilgisayar Mühendislği Programını ve sürekli kalite iyileştirme sürecini anlar
2) Bilgisayar Mühendisinin profesyonel ve etik sorumluluklarını açıklar
3) Bilgisayar Mühendisliğinin temel kavramlarını ve formal tasarı süreçlerini açıklar.
4) Etkin şekilde grup çalışmalarını yürütür.
5) Bilgisayar Mühendisliği alanının güncel uygulamaları hakkında teknik rapor hazırlar ve sözlü sunum yapar.
6) Bilgisayar Mühendisliği problemlerini, çözümlerini ve uygulama alanlarını tanır.
7) Gerektiğinde yeni bilgileri öğrenir ve uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi S Sınav,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Sınav,Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi S Sınav,Proje
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Proje
Hazırlayan ve Tarih MUHİTTİN GÖKMEN , November 2023
Ders Koordinatörü ŞENİZ DEMİR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ŞENİZ DEMİR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
2) MEF'te Bilgisayar Mühendisliği
3) Yazılım Mühendisliği ve Algoritmalar
4) Algoritma geliştirme ve ardışıl iyileştirme
5) Python programlama- değişkenler, ifadeler
6) Python programlama - koşullu ifadeler, döngüler
7) Python programlama- fonksiyonlar
8) Python programlama - karakter dizileri, dosyalar, listeler, demetler, sözlükler
9) Hesaplama sistemlerine giriş - Soyutlama katmanları
10) Hesaplama sistemlerine giriş - bitler, veri tipleri, işlemler
11) Hesaplama sistemlerine giriş - sayısal mantık yapıları
12) Hesaplama sistemlerine giriş - Von Neumann Modeli
13) Davetli Konuşma - İş fırsatları
14) Öğrenci sunumları
15) Sunumlar
16) Sunumlar
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarD. I. Schneider, An Introduction to Programming Using Python with MyProgrammingLab, Global Edition, Pearson, 2016. Y. N. Patt, and S. J. Patel, Introduction to Computing Systems, from bits & gates to C & beyond, Second Edition, McGraw-Hill, 2004.
Öğretme TeknikleriSınıfta ders yapma, Grup projeleri yapma
Ödev ve ProjelerKodlama projeleri ve Alıştırmalar yapmak
Laboratuvar ÇalışmasıNone
Bilgisayar KullanımıPython'da program geliştirme için.
Diğer AktivitelerPoster sunumları ve rapor yazma
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 42 % 0
Küçük Sınavlar 2 % 20
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 2 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi gokmenm@mef.edu.tr
0 212 395 36 26

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 1 28
Laboratuvar 6 2 2 24
Proje 2 6 1 14
Ödevler 2 1 2
Ara Sınavlar 2 4 2 12
Toplam İş Yükü 80
Toplam İş Yükü/25 3.2
AKTS 3