HUK 567 Demokrasi TeorileriMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Özel Hukuk (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Özel Hukuk (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code HUK 567
Course Title in English Theories of Democracy
Course Title in Turkish Demokrasi Teorileri
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 138 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Master's Students
Overall Educational Objective Democracy as a model of political system has changed a great deal from its Athenian model to the present day. Today, democracy has taken its place as a political system model that includes certain elements as compulsory. In this course, it is aimed to examine comparatively the current applications of this model, which we call democracy, together with its compulsory elements. In this context, it will be examined which elements of different democracy models come to the fore in different countries and how each model realizes these elements.
Course Description Dersin hedefi, demokrasi kavramını tarihsel bir perspektif içerisinde incelemek, değerlendirmektir. Bu suretle, “demokrasi” kavramının ve “demokratik rejimlerin genel unsurlarının” tek tek ele alınması ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bunun sonucunda, günümüz “çağdaş demokrasilerinin” onsuz olmaz unsurları, anlamları ve oluşturan kurum ve kurallar belirlenmiş olacaktır. Dersin daha sonraki bölümünde ise, otoriter ve totaliter ideolojiler ve bu ideolojilerin çerçevelediği “otoriter ve totaliter rejim” kavramları ele alınacaktır.
Course Description in Turkish The aim of the course is to examine and evaluate the concept of democracy in a historical perspective. In this way, the concept of "democracy" and "general elements of democratic regimes" will be discussed and evaluated one by one. As a result, the indispensable elements of today's "contemporary democracies", their meanings and the institutions and rules that constitute them will be determined. In the next part of the course, authoritarian and totalitarian ideologies and the concepts of "authoritarian and totalitarian regimes" framed by these ideologies will be discussed.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Demokrasi kavramını tüm unsurları ile, ve çağlar boyunca geliştirdiği kurum ve kurallar aracılığı ile tanımlamak.
2) Demokrasi kavramının farklı uygulamalarını ve tanımlarını değerlendirebilmek.
3) Çoğulcu demokrasi, oydaşmacı demokrasi, Westminister demokrasisi gibi kavramların ayırt edici özelliklerini değerlendirmek.
4) Bu tanımlar içine giren ülkelerin değerlendirilmesini, kurum ve kurallar aracılığı ile yapabilmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Özel hukuk alanında hukuki gerekçelendirmeyi sağlayacak; mevzuat, yasa gerekçeleri, öğretideki monografiler, yargı kararları vb. tüm bilgi kaynaklarını lisansüstü düzeyde ve bütüncül bir biçimde araştırmalarda kullanır.
2) Özel hukuk alanında karşılaşılan hukuki sorunların temelini anlamlandırma bakımından; sözleşmesel ilişkileri düzenleyen kurallar ve ilkeleri, haksız fiilleri ve hukuki çözüm yollarını, ileri düzeyde ve bütüncül olarak kavrar.
3) Özel hukuka ilişkin ilkelerin doğal yapısı, temelleri ve gelecekte uğrayabileceği değişimlere ilişkin güncel tartışmalı konuları öğrenir ve takip eder.
4) Özel hukuk alanındaki ayrıntılı bilgileri, kavramları ve kuramları; çalışılan alan bakımından bireysel olarak, eleştirel bir biçimde analiz eder ve uzman düzeyinde sentezler.
5) Çalışılan alandaki bilgi, kavramlar ve kuramları bireysel olarak araştırmayı öğrenir ve ilgili bilgileri uygulama alanında kullanır.
6) Çalışılan alanda edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini uzman olsun olmasın yönelteceği topluluklara bireysel olarak aktarır ve onlara karşı uzmanlık düzeyinde yorumlamalarda bulunur.
7) Özel hukuk alanında bir öğrenci ve uygulamacı olarak; çalıştığı alanda bireysel olarak uzman düzeyinde muhakeme yapar, değişik hukuki durumlara karşı uyum sağlayıp sorumluluk alır.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Özel hukuk alanında hukuki gerekçelendirmeyi sağlayacak; mevzuat, yasa gerekçeleri, öğretideki monografiler, yargı kararları vb. tüm bilgi kaynaklarını lisansüstü düzeyde ve bütüncül bir biçimde araştırmalarda kullanır. N
2) Özel hukuk alanında karşılaşılan hukuki sorunların temelini anlamlandırma bakımından; sözleşmesel ilişkileri düzenleyen kurallar ve ilkeleri, haksız fiilleri ve hukuki çözüm yollarını, ileri düzeyde ve bütüncül olarak kavrar. N
3) Özel hukuka ilişkin ilkelerin doğal yapısı, temelleri ve gelecekte uğrayabileceği değişimlere ilişkin güncel tartışmalı konuları öğrenir ve takip eder. N
4) Özel hukuk alanındaki ayrıntılı bilgileri, kavramları ve kuramları; çalışılan alan bakımından bireysel olarak, eleştirel bir biçimde analiz eder ve uzman düzeyinde sentezler. N
5) Çalışılan alandaki bilgi, kavramlar ve kuramları bireysel olarak araştırmayı öğrenir ve ilgili bilgileri uygulama alanında kullanır. N
6) Çalışılan alanda edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini uzman olsun olmasın yönelteceği topluluklara bireysel olarak aktarır ve onlara karşı uzmanlık düzeyinde yorumlamalarda bulunur. N
7) Özel hukuk alanında bir öğrenci ve uygulamacı olarak; çalıştığı alanda bireysel olarak uzman düzeyinde muhakeme yapar, değişik hukuki durumlara karşı uyum sağlayıp sorumluluk alır. N
Prepared by and Date SÜHEYL BATUM , January 2024
Course Coordinator AKTS1
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. SÜHEYL BATUM

Course Contents

Hafta Konu
1) Demokrasi tanımı ve unsurları (genel olarak)
2) Demokrasinin unsurları; Temel hak ve özgürlükler rejimi
3) Demokrasinin unsuları; siyasal katılma kavramı
4) Siyasal katılma araçları
5) Siyasal katılma araçları; İdeolojik çoğulculuk
6) Siyasal katılma araçları; Kuramsal çoğulculuk
7) Kurumsal çoğulculuğun anayasal ve hukuksal araçları
8) Kuramsal çoğulculuk; hukukun üstünlüğü kavramı
9) Hukukun üstünlüğü ve Hukuk Devleti kavramı
10) Hukukun üstünlüğü ve Hukuk Devleti kavramı
11) Farklı demokrasi tanımları
11) Farklı demokrasi tanımları
12) Demokratik siyasal rejimler; kavramsal olarak
13) Demokratik siyasal rejimler; uygulama olarak
14) Örnekler
15) Finaller
16) Finaller
Required/Recommended Readings4 basic books on democracy; Givanni Sartori, Robert Dahl, Arendt Lijphardt and Oktay Uygun's basic reference books In addition, according to the results of the source research that each student will do on their own, the articles or works they will read
Teaching MethodsEach participating student will be required to submit an assignment and presentation. They will also present a list of their source works. There will be a final exam.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 30
Ödev 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration batums@mef.edu.tr

MEF University 5th Floor By appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 2 84
Laboratuvar 14 0 0
Ödevler 1 10 2 1 13
Final 1 40 1 41
Total Workload 138
Total Workload/25 5.5
ECTS 6