Uluslararası Güvenlik ve Strateji Çalışmaları (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | UGS 501 | ||||
Course Title in English | Issues in International Security and Strategy I | ||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Güvenlik ve Strateji Konuları I | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Seminar | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 149 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Graduate Students | ||||
Overall Educational Objective | History of prominent issues in the field of international security and strategy To examine the development processes and their effects today, To make analyzes that can make predictions about the future. | ||||
Course Description | The primary objective of this course is to introduce graduate students to a number of existing and emerging threats to international security and stability in the 21st Century. In that context, dangers associated with the proliferation of nuclear weapons and their delivery vehicles, such as ballistic missiles; the current status of the nuclear non-proliferation regime and the NPT; the military and political implications of Iran’s nuclear program for the Middle East; India’s and Pakistan’s nuclear capabilities and the arms race in the Sub-Continent; North Korea’s nuclearization and its implications for regional security in the Far East; safety and security problems that arise in connection with the nuclear arsenals in the former Soviet republics; illegal trafficking of nuclear material, know-how and technology used in the manufacture of nuclear weapons; and the possibility of unauthorized seizure of such material by terrorist groups and their possible implications for nuclear security will constitute the main themes of the course. | ||||
Course Description in Turkish | Dersin temel amacı, uluslararası güvenlik ve strateji alanında öne çıkan konuların geçmişten günümüze gelişim süreçlerini ve günümüzdeki etkilerini incelemek, geleceğe yönelik öngörülerde bulunabilecek analizler yapmaktır. Bu çerçevede, 20. Yüzyıl’da iki Dünya Savaşı sonrasında oluşan uluslararası sistemde uluslararası örgütlerin rolü; Soğuk Savaş dönemi ve iki kutuplu sistemde silahlanma yarışı; kitle imha silahlarının (KİS) yayılması sorununun gelişimi; Sovyetler Birliği’nin dağılması sonrasında Orta Asya ve Kafkasya’da yaşanan güvenlik sorunları; Rusya Federasyonu’nun tepkisel politikaları; 11 Eylül saldırıları sonrası dönemde güvenlik konularında değişen öncelikler ve küresel terörizmle mücadele yöntemleri; AB’nin güvenlik politikaları; Arap Baharı ile başlayan gelişmelerin Ortadoğu bölgesine etkileri; bilim ve teknolojinin gelişmesiyle ortaya çıkan yeni tehditler gibi konular ele alınacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Uluslararası güvenlik ve strateji alanında öne çıkan konuların geçmişten günümüze gelişim süreçlerini ve günümüzdeki etkilerini anlamak 2) Uluslararası sistemde uluslararası örgütlerin rolü; Soğuk Savaş dönemi ve iki kutuplu sistemde silahlanma yarışı ve kitle imha silahlarının yayılması sorununun gelişimini anlamak 3) 11 Eylül saldırıları sonrası dönemde güvenlik konularında değişen öncelikler ve küresel terörizmle mücadele yöntemlerini analiz etmek 4) AB’nin güvenlik politikaları; Arap Baharı ile başlayan gelişmelerin Ortadoğu bölgesine etkileri; bilim ve teknolojinin gelişmesiyle ortaya çıkan yeni tehditler gibi konuları incelemek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) | ||||
2) | ||||
3) | ||||
4) | ||||
5) | ||||
6) | ||||
7) | ||||
8) | ||||
9) | ||||
10) |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | N | ||
2) | N | ||
3) | N | ||
4) | N | ||
5) | N | ||
6) | N | ||
7) | N | ||
8) | N | ||
9) | N | ||
10) | N |
Prepared by and Date | MUSTAFA KİBAROĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | MUSTAFA KİBAROĞLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. MUSTAFA KİBAROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Genel Giriş |
2) | I. Dünya Savaşı Sonrası Dönemde Uluslararası Sistem: Milletler Cemiyeti |
3) | I. Dünya Savaşı Sonrası Dönemde Uluslararası Sistem: Milletler Cemiyeti |
3) | I. Dünya Savaşı Sonrası Dönemde Uluslararası Sistem: Milletler Cemiyeti |
4) | Soğuk Savaş Dönemi ve Nükleer Silahlanma Yarışı |
5) | Kitle İmha Silahlarının (KİS) Yayılması Sorunu ve Önlemler |
6) | Sovyetler Birliği’nin Dağılmasının Etkileri ve KİS Yayılması Tehdidi |
7) | Ortadoğu’da KİS Yayılması Sorunu |
8) | Güney Asya’da KİS Yayılması Sorunu |
8) | Güney Asya’da KİS Yayılması Sorunu |
9) | Uzak Doğu’da KİS Yayılması Sorunu |
10) | KİS ile Terörizm Tehdidi |
11) | NATO’nun “Füze Kalkanı” Projesi |
11) | NATO’nun “Füze Kalkanı” Projesi |
12) | Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikaları |
12) | Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikaları |
13) | “Arap Baharı” ve Ortadoğu’da Değişen Dengeler |
14) | 21. Yüzyıl’da Yeni Güvenlik Sorunları |
Required/Recommended Readings | Temel okuma materyalini, özel uzmanlık gerektiren konuları içermesi sebebiyle, dersin Öğretim Üyesinin www.mustafakibaroglu.com adresindeki kişisel web sitesinde bulunan makaleler, kitap bölümleri, söyleşi metinleri ve powerpoint sunum dosyaları oluşturmaktadır. Bunlara ek olarak, diğer akademisyen ve uzmanlar tarafından yayınlanmış olan kitaplar ve makaleler de okuma listesine dahil edilecektir. Tavsiye edilen Web siteleri: Dışişleri Bakanlığı Genelkurmay Başkanlığı Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayi Başkanlığı www.ssb.gov.tr Terörizmle Mücadele Mükemmeliyet Merkezi www.tmmm.tsk.tr | |||||||||||||||
Teaching Methods | The course consists of lectures by the faculty member and students' assignments for writing Op-Eds and book reviews and presenting them in class. Students present their assignments in writing and orally in class. Discussions are held on these presentations with the participation of the students. | |||||||||||||||
Homework and Projects | - | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | - | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
mustafa.kibaroglu@mef.edu.tr Rectorate Building Dersin tam manasıyla öğrenilmesi ve başarılı olunması için en temel kural derslerin tümüne, gerekli okumaları yapmış olarak, hazır gelinmesidir. • Derse devam ve katılım başarıyı direkt olarak etkilemektedir. Derse katılım, öğrencinin dönem sonu notunun %20’ni teşkil eder; • Öğrenciler, tümüyle kendi çalışmaları olması gereken ve konusunu dersin Öğretim Üyesine danışarak kendilerinin saptayacağı 800-1,200 kelime uzunluğunda iki düşünce yazısı (“Op-Ed”) yazmaları gerekmektedir. Her Op-Ed dönem sonu notunun %40’nı teşkil eder; |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Proje | 5 | 11 | 2 | 65 | |||
Total Workload | 149 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |