Uluslararası Güvenlik ve Strateji Çalışmaları (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | UGS 502 | ||||
Course Title in English | Issues in International Security and Strategy II | ||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Güvenlik ve Strateji Konuları II | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Seminar | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 148 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Graduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To be able to analyze the reasons for the developments occurring in the international arena and to predict how the processes will develop, and in this context, to examine what the effects of these developments may be in terms of Turkey's foreign policy and defense strategies. | ||||
Course Description | This course, which aims at analyzing the implications of major developments in the field of international security and strategy from past to present, the first part of which was taught in the previous Fall semester, will examine the global and regional developments taking place in the international arena from the perspective of Turkey. | ||||
Course Description in Turkish | Uluslararası güvenlik ve strateji alanında öne çıkan konuların geçmişten günümüze gelişim süreçlerini ve günümüzdeki etkilerini incelemek, geleceğe dair öngörülerde bulunabilecek analizler yapmak amacına yönelik olarak planlanan ve birinci kısmı Güz döneminde işlenen bu dersin Bahar dönemindeki ikinci kısmında, uluslararası alanda meydana gelen küresel ve bölgesel gelişmelerin Türkiye perspektifinden analizleri yapılacaktır |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Uluslararası güvenlik ve strateji alanında öne çıkan konuların geçmişten günümüze gelişim süreçlerini ve günümüzdeki etkilerini anlar 2) Soğuk Savaş döneminde ve sonrasında Türkiye’nin uluslararası alanda meydan gelen gelişmelere karşı izlediği dış politikanın ve savunma stratejilerinin değişim süreçlerini anlar 3) 11 Eylül saldırıları sonrası dönemde güvenlik konularında değişen öncelikler ve küresel terörizmle mücadele kapsamında Türkiye’nin geliştirdiği stratejileri analiz eder 4) ABD’nin ve AB’nin güvenlik politikaları; Arap Baharı ile başlayan gelişmelerin Ortadoğu bölgesine etkileri ve bunların Türkiye’nin dış politikasına yansımalarını analiz eder |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) | ||||
2) | ||||
3) | ||||
4) | ||||
5) | ||||
6) | ||||
7) | ||||
8) | ||||
9) | ||||
10) |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | N | ||
2) | N | ||
3) | N | ||
4) | N | ||
5) | N | ||
6) | N | ||
7) | N | ||
8) | N | ||
9) | N | ||
10) | N |
Prepared by and Date | MUSTAFA KİBAROĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | MUSTAFA KİBAROĞLU |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Öğr. Gör. AHMET YAVUZ |
Hafta | Konu |
1) | Genel Giriş & Syllabus …Makale: BM'de Reform mu? Rönesans mı? |
2) | Makale: Münih Güvenlik Konferansı’ndan İzlenimler |
3) | Makale: NATO, AB Parantezinde Türkiye-Almanya İlişkileri ve İncirlik Gerilimi |
4) | Makale: AB, Türkiye Acısından, ABD ve NATO'ya Alternatif Midir? |
5) | Makale: İdlib Operasyonunun Uluslararası Siyaset ve Hukuk Açısından Değerlendirmesi |
6) | Makale: Zeytin Dalı Harekâtının Siyasi Diplomatik ve Askeri Açıdan Bir Değerlendirmesi |
7) | Makale: Suriye'de "Güvenli Bölge" Tartışması |
8) | Makale: Suriye'de "Güvenli Bölge" Tartışması |
9) | Makale: Türkiye-ABD İlişkilerinde Zor Dönemeçler: Quo Vadis? |
10) | Makale: Türkiye NATO İlişkilerinin Anatomisi |
11) | Makale: Kuzey Atlantik İttifakı Bağları Ne Kadar Güçlü? |
12) | Makale: Türkiye’deki Amerikan Nükleer Silahları Gitmeli Mi? Kalmalı Mi? |
13) | Makale: NATO'nun 70 Yılının Bir Muhasebesi: Nereden, Nereye? |
14) | Makale: Paradigma Yokluğunda Küresel ve Bölgesel Politikalar Belirlemek |
Required/Recommended Readings | Because it includes basic reading material and topics that require special expertise, personal website of the course instructor at www.mustafakibaroglu.com Articles, book chapters, interview transcripts and PowerPoint content available on that website Books and articles published by experts are also included in the reading list. will be included. Recommended websites: www.mfa.gov.tr www.tsk.tr www.msb.gov.tr www.ssb.gov.tr www.tmmm.tsk.tr | |||||||||||||||
Teaching Methods | The course consists of the instructor's lectures and students' Op-Ed writing and Book Review assignments and presentations. Students will present them in writing and also orally in class. These presentations will be discussed in class with the participation of the students. | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
mustafa.kibaroglu@mef.edu.tr Rectorate Building Dersin tam manasıyla öğrenilmesi ve başarılı olunması için en temel kural derslerin tümüne, gerekli okumaları yapmış olarak, hazır gelinmesidir. • Derse devam ve katılım başarıyı direkt olarak etkilemektedir. Derse katılım, öğrencinin dönem sonu notunun %20’ni teşkil eder; • Öğrenciler, tümüyle kendi çalışmaları olması gereken ve konusunu dersin Öğretim Üyesine danışarak kendilerinin saptayacağı 800-1,200 kelime uzunluğunda iki düşünce yazısı (“Op-Ed”) yazmaları gerekmektedir. Her Op-Ed dönem sonu notunun %40’nı teşkil eder; Akademik dürüst olmama ve intihal durumlarında YÖK Disiplin Yönetmeliği uygulanır. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Proje | 1 | 40 | 40 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 148 | ||||||
Total Workload/25 | 5.9 | ||||||
ECTS | 6 |