Uluslararası Güvenlik ve Strateji Çalışmaları (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | UGS 502 | ||||
Ders Adı İngilizce | Issues in International Security and Strategy II | ||||
Ders Adı Türkçe | Uluslararası Güvenlik ve Strateji Konuları II | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Seminer | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 148 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmelerin ortaya çıkış sebeplerini analiz edebilmeyi ve süreçlerin ne yönde gelişeceğini öngörebilmeyi sağlamak ve bu bağlamda söz konusu gelişmelerin Türkiye’nin dış politikası ve savunma stratejileri açısından etkilerinin neler olabileceğini irdelemek | ||||
Ders Açıklaması | Uluslararası güvenlik ve strateji alanında öne çıkan konuların geçmişten günümüze gelişim süreçlerini ve günümüzdeki etkilerini incelemek, geleceğe dair öngörülerde bulunabilecek analizler yapmak amacına yönelik olarak planlanan ve birinci kısmı Güz döneminde işlenen bu dersin Bahar dönemindeki ikinci kısmında, uluslararası alanda meydana gelen küresel ve bölgesel gelişmelerin Türkiye perspektifinden analizleri yapılacaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uluslararası güvenlik ve strateji alanında öne çıkan konuların geçmişten günümüze gelişim süreçlerini ve günümüzdeki etkilerini anlar 2) Soğuk Savaş döneminde ve sonrasında Türkiye’nin uluslararası alanda meydan gelen gelişmelere karşı izlediği dış politikanın ve savunma stratejilerinin değişim süreçlerini anlar 3) 11 Eylül saldırıları sonrası dönemde güvenlik konularında değişen öncelikler ve küresel terörizmle mücadele kapsamında Türkiye’nin geliştirdiği stratejileri analiz eder 4) ABD’nin ve AB’nin güvenlik politikaları; Arap Baharı ile başlayan gelişmelerin Ortadoğu bölgesine etkileri ve bunların Türkiye’nin dış politikasına yansımalarını analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) | ||||
2) | ||||
3) | ||||
4) | ||||
5) | ||||
6) | ||||
7) | ||||
8) | ||||
9) | ||||
10) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | N | ||
2) | N | ||
3) | N | ||
4) | N | ||
5) | N | ||
6) | N | ||
7) | N | ||
8) | N | ||
9) | N | ||
10) | N |
Hazırlayan ve Tarih | MUSTAFA KİBAROĞLU , October 2024 |
Ders Koordinatörü | MUSTAFA KİBAROĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MUSTAFA KİBAROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Genel Giriş & Syllabus …Makale: BM'de Reform mu? Rönesans mı? |
2) | Makale: Münih Güvenlik Konferansı’ndan İzlenimler |
3) | Makale: NATO, AB Parantezinde Türkiye-Almanya İlişkileri ve İncirlik Gerilimi |
4) | Makale: AB, Türkiye Acısından, ABD ve NATO'ya Alternatif Midir? |
5) | Makale: İdlib Operasyonunun Uluslararası Siyaset ve Hukuk Açısından Değerlendirmesi |
6) | Makale: Zeytin Dalı Harekâtının Siyasi Diplomatik ve Askeri Açıdan Bir Değerlendirmesi |
7) | Makale: Suriye'de "Güvenli Bölge" Tartışması |
8) | Makale: Suriye'de "Güvenli Bölge" Tartışması |
9) | Makale: Türkiye-ABD İlişkilerinde Zor Dönemeçler: Quo Vadis? |
10) | Makale: Türkiye NATO İlişkilerinin Anatomisi |
11) | Makale: Kuzey Atlantik İttifakı Bağları Ne Kadar Güçlü? |
12) | Makale: Türkiye’deki Amerikan Nükleer Silahları Gitmeli Mi? Kalmalı Mi? |
13) | Makale: NATO'nun 70 Yılının Bir Muhasebesi: Nereden, Nereye? |
14) | Makale: Paradigma Yokluğunda Küresel ve Bölgesel Politikalar Belirlemek |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Temel okuma materyalini, özel uzmanlık gerektiren konuları içermesi sebebiyle, dersin Öğretim Üyesinin www.mustafakibaroglu.com adresindeki kişisel web sitesinde bulunan makaleler, kitap bölümleri, söyleşi metinleri ve PowerPoint sunum dosyaları oluşturmaktadır. Bunlara ek olarak, diğer akademisyen ve uzmanlar tarafından yayınlanmış olan kitaplar ve makaleler de okuma listesine dahil edilecektir. Tavsiye edilen Web siteleri: Dışişleri Bakanlığı www.mfa.gov.tr Genelkurmay Başkanlığı www.tsk.tr Milli Savunma Bakanlığı www.msb.gov.tr Savunma Sanayi Başkanlığı www.ssb.gov.tr Terörizmle Mücadele Mükemmeliyet Merkezi www.tmmm.tsk.tr | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders öğretim üyesinin ders anlatımları ve öğrenci Op-Ed yazma ve Kitap değerlendirmesi yapma ödev ve sunumlarından oluşur. Öğrenciler ödevlerini yazılı olarak ve derste sözlü olarak sunarlar. Sınıfın katılımıyla bu sunumlar üzerinde tartışmalar yapılır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dersi tam olarak öğrenmenin ve başarılı olmanın en temel ilkeleri. Kural; tüm derslere hazır olmanız ve gerekli okumaları yaparak derse gelmenizdir. • Derse devam ve katılım başarıyı doğrudan etkiler. Katılım öğrencinin final notunun %20'sini oluşturur; • Öğrencilerin kendi çalışmalarını tamamlamaları ve konuyu ele almaları, dersin öğretim elemanına danışarak kendilerinin belirleyeceği 800-1.200 kelime uzunluğunda iki görüş yazısı (“Op-Ed”) yazmaları gerekmektedir. Her bir Op-Ed final notunun %40'ını oluşturur; | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | N/A | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | N/A | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
mustafa.kibaroglu@mef.edu.tr Rectorate Building Dersin tam manasıyla öğrenilmesi ve başarılı olunması için en temel kural derslerinin tümüne, gerekli okumaları yapmış olarak, hazır gelinmesidir. • Derse devam ve katılım başarısını doğrudan içerir. Derse katılan, öğrencinin dönem sonu notunun %20'ni teşkil eder; • öğrencilerin, bütünlük içinde çalışmaların olması ve bütünleştirilmesi Bölümü Öğretim Üyesine danışarak yapacağın saptayacağı 800-1.200 kelime uzunluğunda iki düşünce problemi (“Op-Ed”) yazmaları gerekmektedir. Onu Op-Ed dönem sonu notunun %40’ını teşkil eder; Akademik dürüstlük ve intihal durumlarında YÖK Disiplin Yönetmeliği uygulanır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Proje | 1 | 40 | 40 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 148 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.9 | ||||||
AKTS | 6 |