Uluslararası Güvenlik ve Strateji Çalışmaları (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | UGS 504 | ||||
Course Title in English | Environmental Change and International Security | ||||
Course Title in Turkish | Çevresel Değişim ve Uluslararası Güvenlik | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Seminar | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 149 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Yalnızca Yüksek Lisans öğrencileri | ||||
Overall Educational Objective | Çevresel değişimin, iklim ikliminin özelinde, sürdürülebilir kalkınmanın ve uluslararası güvenlikle sürdürülebilirliğin sağlanması. | ||||
Course Description | The course provides the students a comprehensive understanding of interactions between environmental change, climate change, in particular, sustainable development and international security. In this context, the course analyzes the political and economic reasons of environmental problems. The course explores the rise of environmental consciousness in the developed world. It delineates key principles of sustainable development. Climate change is analyzed with its causes and consequences. The institutional structure of climate change regime is analyzed. The concept of environmental security is critically analyzed. | ||||
Course Description in Turkish | Ders, iklim değişikliği başta olmak üzere çevresel değişimin ulusal ve uluslararası güvenlikle olan ilişkisini irdeler. Bu bağlamda derste çevresel bozulmanın ve çevre sorunlarının siyasal ve iktisadi analizi yapılır. Çevresel duyarlılığın sanayileşmiş ülkelerde ortaya çıkışı ve sürdürülebilir kalkınma kavramının başlıca ilkeleri ele alınır. İklim değişikliği başlıca çevresel değişim olgusu olarak neden ve sonuçlarıyla incelenir ve iklim değişikliği rejiminin kurumsal yapısı analiz edilir. Çevresel güvenlik kavramı başlıca önermeleriyle tanımlanır ve eleştirel bir bakış açısıyla analiz edilir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) çevresel değişimin ulusal ve uluslararası güvenlikle olan ilişkisini öğrenmesi; 2) çevresel bozulmanın ve çevre sorunlarının siyasal ve iktisadi analizini yapması; 3) sürdürülebilir kalkınma kavramının başlıca ilkelerini ayrıştırması ve karşılaştırması; 4) iklim değişikliğini neden ve sonuçlarıyla analiz etmesi ve iklim değişikliği rejiminin kurumsal yapısını öğrenmesi; 5) çevresel güvenlik kavramını eleştirel bir bakışla analiz etmesi. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) | |||||
2) | |||||
3) | |||||
4) | |||||
5) | |||||
6) | |||||
7) | |||||
8) | |||||
9) | |||||
10) |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | S | ||
2) | S | ||
3) | H | ||
4) | H | ||
5) | H | ||
6) | H | ||
7) | N | ||
8) | N | ||
9) | N | ||
10) | N |
Prepared by and Date | AYŞEGÜL KİBAROĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | AYŞEGÜL KİBAROĞLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. AYŞEGÜL KİBAROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giris |
2) | II. Dünya Savaşı Sonrası Çevresel Bozulmanın ve Çevre Sorunlarının Siyasi Iktisadi Analizi I |
3) | II. Dünya Savaşı Sonrası Çevresel Bozulmanın ve Çevre Sorunlarının Siyasi İktisadi Analizi II |
4) | Çevresel Duyarlılığın Sanayileşmiş (Kuzey) Ülkelerde Ortaya Çıkışı ve Sürdürülebilir Kalkınma I |
5) | Çevresel Duyarlılığın Sanayileşmiş (Kuzey) Ülkelerde Ortaya Çıkışı ve Sürdürülebilir Kalkınma II |
6) | Çevresel Duyarlılığın Sanayileşmiş (Kuzey) Ülkelerde Ortaya Çıkışı ve Surdurulebilir Kalkinma III |
7) | İklim Değişikliği Rejimi: Uluslararası İlgi ve Ulusal Çıkarlar I |
8) | İklim Değişikliği Rejimi: Uluslararası İlgi ve Ulusal Çıkarlar II |
9) | Çevresel Güvenlik I |
10) | Çevresel Güvenlik II |
11) | Dönem Ödevlerinin Sunumu |
12) | Dönem Ödevlerinin Sunumu |
13) | Dönem Ödevlerinin Sunumu |
14) | Dönem Ödevlerinin Sunumu |
Required/Recommended Readings | • Brauch, H. G. (2008) “Güvenliğin Yeniden Kavramsallaştırılması: Barış, Güvenlik, Kalkınma ve Çevre Kavramsal Dörtlüsü,” Uluslararası İlişkiler Dergisi, Cilt 5, Sayı 18, ss. 1-47. • Dalby, S. (2008) “Güvenlik ve Çevre Bağlantılarına Yeniden Bakmak”, Uluslararası İlişkiler, Cilt 5, Sayı 18, ss. 179-195. • Harris, J. (2000) “Sürdürülebilir Kalkınmanın Temel Prensipleri,” Basic Principles of Sustainable Development, Global Development and Environment Institute Working Paper: 00-04, Tufts University, Çeviren: Emine Özmete. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Dersin öğretimi ders anlatımları ve öğrenci sunumlarından oluşur. Öğrencilerin dönem ödevlerini derste sunarlar. Sınıfın sunumuyla bu sunumlar üzerinde tartışmalar yapılır. | |||||||||||||||
Homework and Projects | - | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | - | |||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
aysegul.kibaroglu@mef.edu.tr • Derslere devamlılık esastır. Ödevlerin ders izleğinde belirtilen tarihlerde teslim edilmesi gereklidir. • Akademik dürüst olmama ve intihal durumlarında YÖK Disiplin Yönetmeliği uygulanır. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ödevler | 5 | 11 | 2 | 65 | |||
Total Workload | 149 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |