İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | INT 401 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Interior Design V | ||||||
Ders Adı Türkçe | İç Mimari Tasarım V | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||||
Dönem | Güz | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 262 saat | ||||||
Ders Kredileri | 10 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
INT 302 - Interior Design IV |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Altı dönem tasarım stüdyosu | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Dünyanın belirli bir yerinde bulunan bir konutun iç mekan tasarımına ilişkin tüm tasarım sürecini öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu proje stüdyosu, dünyanın belli bir yerinde bulunan bir konutun bütünsel bir anlayışla tasarımına odaklanacaktır. Öğrencilerden, eğitmenler tarafından önceden verilen dünyanın herhangi bir şehrine monte edilebilecek bir ev hazırlamaları istenmektedir. Evin dış kabuğu için, öğrencilerin azami 5 dikdörtgenler prizmasını (6m x 6m x 4m) biraz değiştirmeleri ve bunları evin inşa edileceği araziye sığdırmak için bir araya getirmeleri beklenmektedir. Evin iç mekanı, kentsel bağlam ve mekansal ilişkiler (kamusal, yarı kamusal ve özel alanlar) hakkında ayrıntılı ve dikkatli düşünerek tasarlanmalıdır. Öğrenciler proje programından başlıyarak detayların geliştirilmesine kadar tasarım sürecinin sorumluluğunu alacaklardır. Proje içinde detayların tasarımı ve malzeme seçimleri tasarım konsepti ve proje programı doğrultusunda geliştirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) iç mekan tasarım prensiplerini kullanmak, tasarlanmış mekanı farklı ölçeklerde hayal etmek, iç mekan ve kullanıcı arasındaki ilişkiyi takdir etmek ve tasarımda detay ve malzemelerin rolünü tanımak; 2) karmaşık programların fonksiyon, estetik, ekipman, malzeme ve aydınlatma ihtiyaçlarını ele almak, vizyoner ve geleceğe yönelik tasarım çözümleri önermek; 3) malzeme ve teknolojiyle ilgili ileri araştırma becerilerini (teorik, yerinde, eleştirel, vb.) uygulamak; 4) iç mekan tasarımının özellikleri, terminolojisi ve uygulamaları hakkında derinlemesine konu uzmanlığı becerilerini ve ileri düzeyde bilgiyi kullanmak; 5) ileri düzeyde ve teknik olarak doğru düzeyde serbest el ve bilgisayar destekli çizim ve görselleştirme teknikleri, maket yapımı, detay maketleri, pano sunumları ve portföyler aracılığıyla bir tasarım fikrini/tasarım sürecini/son projeyi gerçekleştirmek; 6) aydınlatma tasarımı ve HVAC'yi (ve muhtemelen akustik konusunda temel anlayışı) ileri düzeyde genel tasarım konseptine entegre etmek; 7) iç mekan tasarımının konu uzmanlığı ve daha geniş bilgi alanı içinde tasarım ve yaratıcı düşüncenin önemi için güvenilir bir savunucu olarak hareket etmek, aydınlatma tasarımını ve HVAC'yi ileri düzeyde genel tasarım konseptine entegre etmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | S | |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | H | Proje |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | H | Proje |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | H | Proje |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | S | |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | H | Proje |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | H | Proje |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | H | Proje |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | S | |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Proje |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | H | Proje |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | H | Proje |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | S | |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | , February 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BAŞAK ÖZDEN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Bölüm 1: Orada kim yaşar? Sakinlerin açık senaryosunu getirmek. Bağlam hakkında kapsamlı bir algı ve anlayış oluşturmak. Bu, tasarımınızın ilkelerini oluşturmanıza yardımcı olacaktır. İlk öneriler, Tasarım Özeti, Sakinlerin Senaryosu, Tasarım senaryoları, fotoğraflar, videolar vb. |
3) | Bölüm 2: Evinizin karıştığı arazi nerede? İlçenizde Bakın, Gezinin ve Haritalayın. Yaşamın sosyolojik, kültürel ve ekonomik seviyelerini oluşturan kentsel yapıyı anlamak için yakın çevreyi ve şehri analiz edin. Site analizleri, haritalamalar, özet, tasarım önerileri, tasarım görselleştirmeleri |
4) | Bölüm 3: Ev nasıl hissettiriyor? Sitenizden ve evinizden manzaraları hayal edin ve görünümler oluşturun. Atmosferi yansıtmak için bir ruh hali panosu tasarlayın. 1/100 saha planları, tasarım önerileri ve senaryoları, mekansal analizler, proje sahasının potansiyellerini keşfetme, kolajlar, eskizler, modeller vb., moodboard |
5) | Bölüm 4: Düzenler Temel tasarım kararlarına karar vererek temel düzen üzerinde çalışma. Kabarcık Diyagramları. 1/ 50 planlar, kesitler, cepheler, kavramsal diyagramlar 1/ 50 planlar, kesitler, cepheler, kavramsal diyagramlar, renderlar |
6) | Bölüm 5: Malzemeler Birincil malzeme kararları üzerinde çalışma Malzemeler, renderlar, modeller vb. |
7) | Bölüm 6: Boşluk ve Cephe Boşluk nasıl görünüyor? Ve çevreye nasıl uyuyor? Boşluk ve cephe üzerinde çalışarak bunları hayal etme. Tasarım prensipleri ve senaryoları, 1/50 model, çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar vb. üzerine tartışma |
8) | Tasarım prensipleri ve senaryoları, 1/50 maket, çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar vb. üzerine tartışma. |
9) | Bölüm 7: 3D Görünüşler - Genel Görünüm - Detaylar - Peyzaj Genel tasarım fikirlerinin üç boyutlu görünümleri. Tasarım prensipleri ve senaryoları, kolajlar, fotoğraflar, videolar vb. üzerine tartışmalar. |
10) | kolajlar, çizimler, senaryolar, fotoğraflar, videolar, modeller vb. 1/50 Çizimler, çizimler, senaryolar, fotoğraflar, videolar, modeller vb. 1/100 ve 1/50 İç Tasarım ve tasarım sözlüğü |
11) | Bölüm 8: Teknik Çizimler Teknik çizimler üzerinde çalışma 1/50 Çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar, modeller vb. 1/20 kısmi plan, kesit, cepheler, detaylar |
12) | Bölüm 9: Teknik Detaylar Açık detaylar üzerinde çalışma 1/20 kısmi plan, kesit, cepheler, 1/10 ve 1/5 detaylar |
13) | Bölüm 10: Son Tasarım Bütün bu adımları birleştirerek birleşik bir bütün tasarlama ve son sunum üzerinde çalışma. Malzeme Panosu için tasarımı oluşturacak malzemeleri, kumaşları, renkleri vb. toplama. |
14) | Final paftalarının hazırlanması |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Bachelard, G. (1964). The poetics of space. The Orion Press. Ching, F. D., & Binggeli, C. (2017). Interior design illustrated. John Wiley & Sons. Heidegger, M. (1971). Building dwelling thinking. Poetry, language, thought, 154. Ingold, T. (2002). The perception of the environment: essays on livelihood, dwelling and skill. Routledge. Preston, J. (2008) Interior atmospheres. AD Vol. 78. No. 3. Academy Press Relph, E. (1976). Place and placelessness (Vol. 1). Pion. Rice, C. E. (2007). For a Concept of the Domestic Interior: Some Historical and Theoretical Challenges. Thinking Inside the Box: a reader in interior design for the 21st century. Riggs, J. R. (1992). Materials and components of Interior Design. Prentice Hall. Zumthor, P. (2006) Atmospheres: Architectural Environments – Surrounding Objects (Basel: Birkhauser, 2006). | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmenin sunumlarının yanı sıra sınıf tarafından kapsamlı tartışmalar içerecektir. Ders, tüm sunumların önceden kaydedildiği ve ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters-yüz Sınıf' modelini takip eder. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 Proje, 1 Seminer, 2 Ara Jüri, 1 Final Jürisi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozgans@mef.edu.tr - Bu ders için katılım esastır. Öğrenciler sunumları önceden izlemekten, her sunumdaki talimatları takip etmekten ve derse hazırlıklı gelmekten sorumludur. Ders süresinin çoğu kavramların, fikirlerin, yaklaşımların ve bireysel çalışmaların tartışılmasına ayrılacaktır. Geç teslimler kabul edilmeyecektir. Tüm öğrenciler, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik olarak davranmaktan sorumludur. Bu davranış, akranlarının görüşlerine ve fikirlerine saygı göstermek; ırk, dini inançlar, cinsel yönelim konusunda ayrımcı bir davranışta bulunmamak; projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi konuları içerir ancak bunlarla sınırlı değildir. İntihal yasaktır ve ciddi bir akademik suçtur. Tüm öğrenci çalışmaları, eğitmenin rehberliğinde stüdyoda entelektüel çabalarının sonucu olan öğrencinin orijinal çalışması olmalıdır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Laboratuvar | 14 | 1 | 12 | 2 | 210 | ||
Ödevler | 4 | 8 | 4 | 1 | 52 | ||
Toplam İş Yükü | 262 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 10.5 | ||||||
AKTS | 10 |