Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | INT 402 | ||||
Ders Adı İngilizce | Interior Design VI | ||||
Ders Adı Türkçe | İç Mimari Tasarım VI | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 262 saat | ||||
Ders Kredileri | 10 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
INT 401 - Interior Design V |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yedi yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | İnsanların, üretimin ve ticari faaliyetin çeşitli gereksinimlerini anlayarak, malzemelerin farklı üretim yöntemlerini, endüstriyel miras alanının tasarım konseptlerini, proje programını ve tasarım konseptini öğrenmek, tasarım fikirlerini ve projeyi hem teknik hem de kavramsal kesinlikte sunmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu proje stüdyosu öğrencilerin bütüncül bir anlayışla geliştirecekleri endüstri mirası alanı ve alanda yer alan endüstri mirası binaları için yeni fonskiyon tasarımlarına odaklanacaktır. Öğrenciler proje programından başlıyarak detayların geliştirilmesine kadar tasarım sürecinin sorumluluğunu alacaklardır. Proje içinde detayların tasarımı ve malzeme seçimleri tasarım konsepti ve proje programı doğrultusunda geliştirilecektir. Tasarım stüdyosunun temel konusu, bir eylem olarak üretimi farklı ölçeklerde irdeleyip, Carpo (2011)’nun da tasarım kuramında dile getirdiği gibi bir malzemenin üç farklı yapım yolunu keşfetmektir: el yapımı, mekanik yapım ve dijital yapım. Bunun için ögrencilerin bir tema / malzeme seçmeleri ve çeşitli yapım tekniklerini analiz etmeleri beklenmektedir. Öğrencilerin bu araştırmalar ışığında, üretimi ön plana çıkaran ve şehir sakinleri için erişilebilir hale getiren bir alan tasarlamaları beklenmektedir. Projenin yeri İzmir'de bulunan tarihi Bomonti Fabrikasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) iç mekan tasarım prensiplerini anlamak; 2) farklı ölçeklerde tasarlanmış mekanı hayal etmek; 3) iç mekan ile kullanıcı arasındaki ilişkiyi takdir etmek; 4) tasarımlarına detay ve malzeme uygulamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , February 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BAŞAK ÖZDEN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – endüstriyel miras alanları ve Sanat stüdyosu ve Fablab ziyaretleri |
2) | 1. AŞAMA. TEMA SEÇİMİ malzeme seçimi ve farklı yapım yolları üzerine araştırma |
3) | AŞAMA 2. SAHADA ZİYARET Gezi // İZMİR Saha analizleri, çizimler, fotoğraflar, videolar vb. |
4) | 3. AŞAMA. ATMOSFER 1/200 saha planı, tasarım önerileri ve senaryoları, mekansal analizler, üretim analizleri, proje sahasının potansiyellerinin araştırılması, kolajlar, eskizler, modeller vb. tasarım görselleştirmeleri, hayal edilen görünümler, tasarım önerileri, moodboard panoları |
5) | AŞAMA 4. SİTE VE TEMA ENTEGRASYONU Tasarım senaryoları, 1/50 planlar, kesitler, cepheler, kavramsal diyagramlar, 2D-3D modeller, renderlar, çizimler, eskizler, fotoğraflar, videolar vb. |
6) | Tasarım prensipleri ve senaryoları, 1/50 maket, çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar vb. hakkında tartışma. Düzenler, kesitler, fonksiyonlar, moodboard entegrasyonu |
7) | Tasarım prensipleri ve senaryoları, 1/50 model, çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar vb. üzerine tartışma. Ara Jüri I |
8) | Tasarım prensipleri ve senaryoları, 1/50 maket, çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar vb. üzerine tartışma. |
9) | 1/50 Çizimler (plan, kesit, cepheler, detaylar) |
10) | 1/50 Çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar, modeller vb. 1/20 kısmi plan, kesit, cepheler, detaylar. Malzeme Panolarının ön hazırlığı |
11) | 1/50 Çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar, modeller vb. 1/20 kısmi plan, kesit, cepheler, detaylar 1/5- 1/10 kısmi plan, kesit, cepheler, detaylar. Genel tasarım fikirlerinin üç boyutlu görünümleri. |
12) | 1/20 kısmi plan, kesit, cepheler, detaylar 1/5- 1/10 kısmi plan, kesit, cepheler, detaylar. Genel tasarım fikirlerinin üç boyutlu görünümleri. Ara Jüri II |
13) | 1/50 Çizimler, eskizler, senaryolar, fotoğraflar, videolar, modeller vb. 1/20 kısmi plan, kesit, cepheler, detaylar1/20 kısmi plan, kesit, cepheler, detaylar 1/5- 1/10 kısmi plan, kesit, cepheler, detaylar. Genel tasarımın üç boyutlu görünümleri. |
14) | Final panolarının hazırlanması |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ahunbay, Z., 20. Yüzyılın Mimari ve Endüstri Mirasının Korunması Sempozyumu, Mimarlık, Vol 308, pp. 42-43, December 2002. Aslan,D., & Batur, A., Conservation and Re-use of an Industrial Complex. Conversation of the 20th Century Architectural and Industrial Heritage. Icomos Istanbul, pp. 159-163.2005 Bullen, Peter A., and Peter ED Love. "Adaptive reuse of heritage buildings." Structural Survey 29.5 (2011): 411-421. Cangören, E., Tarihsel süreç içinde İzmir sanayisinin alan kullanımındaki değişmeler (Industrial land-use changes in İzmir in a historical perspective), Unpublished master-thesis, Ege University, 2011 Cantacuzino, Sherban. Re/Architecture: Old Buildings/New Uses. New York: Abbeville Press, 1989. Cantell, Sophie Francesca. "The adaptive reuse of historic industrial buildings: regulation barriers, best practices and case studies." The adaptive reuse of historic industrial buildings: Regulation barrier, best practices and case studies. Master Thesis: Virginia Polytechnic Institute and State University, USA40 (2005). Carpo, Mario. The alphabet and the algorithm. MIT Press, 2011. Cossons, Neil. The BP book of industrial archaeology. David & Charles, 1993. Cortada, J. W. (2003). The digital hand: How computers changed the work of American manufacturing, transportation, and retail industries. Oxford University Press. Dale, H. ve Dale, R., The Industrial Revolution, London, United Kingdom, 1992. Giedion, S., Space, Time and Architecture, The Growth of a New Tradition, Cambridge-Mass. 1971. Hobsbawm, E. J., Sanayi ve İmparatorluk, Ankara. 1998. Köksal, G., Kaybolan Endüstri Mirasımız ve Bazı Öneriler. Domus, 8, pp. 52-55,2000 McCullough, Malcolm. Abstracting craft: The practiced digital hand. MIT press, 1998. Neumann, E. G., 1986. Gedanken zur Industrie archäologie, Vorträge-Schriften- Kritiken, Hildesheim, Germany. Oxman, N. (2007, September). Digital craft: Fabrication based design in the age of digital production. In Workshop Proceedings for Ubicomp 2007: International Conference on Ubiquitous Computing (pp. 534-538). Available at https://pdfs.semanticscholar.org/a0e8/eb3d87fcc922356ffa8a15a36fa32cb79b76.pdf?_ga=2.225269145.269206177.1580282219-1417173068.1580282219 Sennett, Richard. The craftsman. Yale University Press, 2008. Tanyeli, U., Batılılaşma Dönemi Öncesinin Türk Mimarlığında Batı Etkileri, 14-17. Yüzyıl, Türk Kültürü’nde Sanat ve Mimari, 21. Eğitim ve Kültür Vakfı, İstanbul, pp. 173-174. 1993. https://www.media.mit.edu https://ita.arch.ethz.ch https://kadk.dk/en/CITA https://www.icd.uni-stuttgart.de | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmenin sunumlarının yanı sıra sınıf tarafından kapsamlı tartışmalar içerecektir. Ders, tüm sunumların önceden kaydedildiği ve ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters-yüz Sınıf' modelini takip eder. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 Proje, 1 Seminer, 2 Ara Jüri, 1 Final Jürisi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Evet (Stüdyo çalışması) | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozgans@mef.edu.tr Sibel Yasemin Özgan Ofis: Sibel Yasemin Özgan E-posta: ozgans@mef.edu.tr Bu ders için katılım zorunludur. Öğrenciler sunumları önceden izlemekten, her sunumdaki talimatları takip etmekten ve derse hazırlıklı gelmekten sorumludur. Ders süresinin çoğu kavramların, fikirlerin, yaklaşımların ve bireysel çalışmaların tartışılmasına ayrılacaktır. Geç teslimler kabul edilmeyecektir. Tüm öğrenciler, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik olarak davranmaktan sorumludur. Bu davranış, akranlarının görüş ve fikirlerine saygı göstermek, ırk, dini inançlar, cinsel yönelim konusunda ayrımcı bir davranışta bulunmamak, projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi konuları içerir ancak bunlarla sınırlı değildir. İntihal yasaktır ve ciddi bir akademik suçtur. Tüm öğrenci çalışmaları, eğitmenin rehberliğinde stüdyoda entelektüel çabalarının sonucu olan öğrencinin orijinal çalışması olmalıdır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 12 | 2 | 210 | ||
Ödevler | 4 | 8 | 4 | 1 | 52 | ||
Toplam İş Yükü | 262 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 10.5 | ||||||
AKTS | 10 |