Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 432 | ||||
Ders Adı İngilizce | State in the Capitalist World | ||||
Ders Adı Türkçe | Kapitalist Dünyada Devlet | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 132 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Kapitalist dünyada devletin rolünü ve doğasını öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders son 20-30 yıllık süreçte neo-liberal küreselleşmenin devlet kavramının doğasında ve işleyişinde yarattığı değişimi konu almaktadır. Neo-liberalizmin devletin küresel ekonomi politiği üzerindeki etkisi 1970’lerden günümüze hız kesmeden devam etmekte. Şüphesiz, bu etki devletin sahip olduğu otoriteyi diğer devlet-dışı aktörler ve uluslararası finans kuruluşlarıyla paylaşmasına neden olmakta. İşte kapitalist ekonomik sistemin devlet fonksiyonları üzerinde yarattığı bu gibi değişimler bu dersin öncelikli ilgi alanının oluşturuyor. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Devlet kavramının kökenini anlamak 2) Kapitalist devletin gelişimini anlamak 3) Devletin işlevlerindeki değişimi kavramak 4) Neoliberal ekonomik küreselleşmede devletin rolünü yorumlamak 5) Devlet üzerindeki finansal kurumların, yeni özel/hibrit küresel düzenleyici kurumların ve diğer devlet dışı aktörlerin artan etkisini anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | |||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | |||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | |||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | |||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | |||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | |||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | |||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | |||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | H | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | S | Sınav |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Derse Katılım |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | H | Sınav |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | H | Sınav |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | H | Sınav |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | H | Sınav |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | S | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | BEGÜM UZUN TAŞKIN , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BEGÜM UZUN TAŞKIN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş |
2) | Modern devletin gelişimi |
3) | Güç, devlet ve hükümet |
4) | Devletin liberal eleştirisi |
5) | Marx ve Engels'te Devlet |
6) | Kurumsalcılık |
7) | Devlet ve Kamu-Özel Ayrımı |
8) | Foucault ve yönetimsellik |
9) | Ataerkil Devlet (Feminist Yaklaşım) |
10) | Sosyal Devlet ve Postmodernizm |
11) | Küreselleşme ve Çok Merkezli Yönetim I/Ara dönem sınavı |
12) | Küreselleşme ve Çok Merkezli Yönetim II |
13) | Neoliberalizm ve Devlet |
14) | Devlet için nasıl bir gelecek söz konusu olabilir? |
15) | final dönemi |
16) | final dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Plant, R., 2010. The neo-liberal state. Oxford University Press on Demand. Hoffman, J., 1995. Beyond the state. Polity. Hall, J. A., 1994. The state: critical concepts. London, Routledge. Clarke, S., 1991. The state debate. In The state debate (pp. 1-69). Palgrave Macmillan UK. Schmidt, V.A., Hay, C., Lister, M. and Marsh, D., 2006. The State: Theories and Issues. Doornbos, M.R., 2006. Global Forces and State Restructuring. Dynamics of State Formation and Collapse. London. Hall, J. A., & Ikenberry, G. J., 1989. The state. Minneapolis, University of Minnesota Press. Recommended Articles and other Readings Cameron, A. and Palan, R., 1999. The imagined economy: mapping transformations in the contemporary state. Millennium, 28(2), pp.267-288. Bonefeld, W., 2010. Free economy and the strong state: Some notes on the state. Capital &Class, 34(1), pp.15-24. Picciotto, S., 1991. The internationalisation of the state. Capital & Class, 15(1), pp.43-63. Dugger, W., 1992. An evolutionary theory of the state and the market. The Stratified state, Radical Institutionalist Theories of Participation and Duality, London, ME Sharp Bonefeld, W., 2006. Democracy and dictatorship: Means and ends of the state. Critique, 34(3), pp.237-252. Cerny, P., 2001. From" Iron triangles" to" golden pentangles"? Globalizing the policy process. Global Governance, 7(4), pp.397-410. Lipietz, A., 2003. The national and the regional: their autonomy vis-à-vis the capitalist world crisis. State/Space: a reader, pp.239-255. Gamble, A., 1988. The free economy and the strong state: the politics of Thatcherism. Duke university press. Block, F., 1977. The ruling class does not rule: Notes on the Marxist theory of the state. Socialist Revolution, 33(7), pp.6-28. Evans, P., Haggard, S. and Kaufman, R., 1992. The state as problem and solution: predation, embedded autonomy, and structural change. Clarke, S., 1991. State, class struggle, and the reproduction of capital. In the State Debate (pp.183-203). Palgrave Macmillan UK. Gerstenberger, H. and Fernbach, D., 2007. The Rise Of Bourgeois States: Preconditions For An Explanation. In Impersonal Power (pp. 1-36). Brill. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped classroom (ters yüz öğrenme) yöntemi kullanarak aktif öğrenme tekniğiyle ders anlatımı ve sınıf etkileşimi | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard Ödevleri | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozyurekm@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Devam ve aktif katılım gereklidir. Tıbbi rapor sunulmadıkça, geç sunumlar, sınavlar ve ödev teslimatları kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrencilerin hile, intihal ve diğer akademik suçların anlamını ve sonuçlarını anlamaları gerekmektedir. Öğrenciler, akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal için Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Disiplin Yönetmeliklerine tabidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 1 | 10 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 132 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.3 | ||||||
AKTS | 5 |