PSYC 336 Health PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 336
Course Title in English Health Psychology
Course Title in Turkish Sağlık Psikolojisi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 144 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the basic principles of health psychology, to gain an understanding of the roles and functions of health psychologists; to understand environmental, psychological, and behavioral factors related to immune functioning, pain, illness and health; and to promote understanding of human health behavior and behavior change.
Course Description This course will overview some key concepts and questions in Health Psychology and core theories which impact the perceptions among health behavior, health beliefs, becoming ill, stress, placebo effect, pain and pain management. The course will cover topics based on biopsychosocial model. Our aim is that you familiarize yourself with some of these key concepts, themes, and modes of inquiry and develop a sense about how to look at the world through health psychology.
Course Description in Turkish Bu dersin amacı Sağlık Psikolojisi alanındaki ana konsept ve soruları gözden geçirmek ve öğrenmektir. Ders içindeki tüm konular biopsikososyal perspektiften anlatılacaktır. Ders, sağlık davranışı, sağlık algısı, hastalık inancı, hasta olma, stres, plasebo etkisi, acı ve acı yönetimine dair kapsamlı bilgi içermektedir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Sağlık Psikolojisi'nin temel kavramlarını belirlemek, tartışmak ve kullanmak;
2) Sağlık Psikolojisi içindeki çeşitli çalışma alanlarını gruplandırır ve açıklar;
3) Sağlık Psikolojisi teorilerini kullanarak fikirleri ve tartışmaları değerlendirmek;
4) insan sağlığının, davranışının ve davranış değişikliğinin önemini anlamak;
5) stresi ve başa çıkma stratejilerini anlamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H HW
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S HW
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S HW,Presentation
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. H HW,Presentation
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S HW,Presentation
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H HW,Presentation
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S HW,Presentation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Presentation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H HW,Presentation
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H HW,Presentation
Prepared by and Date DİLARA SAVAŞ XXX , March 2022
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. DİLARA SAVAŞ

Course Contents

Hafta Konu
1) Sağlık Psikolojisine Giriş
2) Sağlık Eşitsizlikleri
3) Sağlık İnançları
4) Bağımlılık Davranışları
5) Yeme Davranışı
6) Egzersiz
7) Sağlık Geliştirme
8) Hastalık Bilişleri
9) Ödev Teslimi 1
10) Stres
11) Stres ve Hastalık
12) Ağrı ve Plasebo Etkisi
13) Kadın ve Erkeklerin Sağlık Sorunları
14) Sunum
15) Final sınav dönemi
16) Final sınav dönemi
Required/Recommended ReadingsOgden, J. (2012). Health psychology. London: McGraw-Hill.
Teaching Methods
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 20
Rapor Teslimi 2 % 70
TOTAL % 100
Course Administration savasd@mef.edu.tr

Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 10 6 16
Rapor Teslimi 2 6 9 30
Total Workload 144
Total Workload/25 5.8
ECTS 6