İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUM 221 | ||||
Ders Adı İngilizce | Film and Memory | ||||
Ders Adı Türkçe | Sinema ve Bellek | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Film analizindeki temel yaklaşımları öğrenmek, filmleri analiz ederken disiplinler arası bir yaklaşım geliştirmek, dünyadaki farklı film yapım tarzlarında belleğin temsilini tanımak ve eleştirel film incelemeleri yazmayı öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Sinema ile bellek arasındaki ilişkiyi nasıl tanımlayabiliriz? Bellek, sinemanın diline nasıl tercüme edilebilir? Bu ders, hatırlama ve unutma mekanizmalarının bireysel, kültürel ulusal ve tarihsel boyutlarıyla ilgilenen farklı filmlere odaklanacaktır. İster hafıza kaybı yaşayan karakterlerin hikâyesini anlatsınlar, ister geçmişlerindeki rahatsız edici birtakım olayları unutmak isteyen toplumların hikâyelerini, bütün bu filmlerin merkezinde bellek ile kimlik arasındaki ilişki vardır. Bu derste dönem boyunca her hafta bir film ayrıntılı olarak analiz edilecek, böylece çeşitli ülkelerden farklı sinema anlayışları tanıtılacak ve belleği sinemada temsil etmenin farklı örnekleri incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Sinema da belleği temsil etmede kullanılan ana stilistik yaklaşımları tanımak; 2) "Bellek filmleri"nin analizinde kullanılan anahtar kavramları değerlendirmek; 3) Farklı film yapım stillerini ayırt etmek ve yorumlamak; 4) Eleştirel düşünme ve akademik yazım konusunda kendine güven göstermek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Proje |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Derse Katılım,Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | N | |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , April 2022 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. AYÇA ÇİFTÇİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | İmkansız Bellek Gösterim: Memento (Christopher Nolan, 2008) |
3) | Silinmiş Anıların Dönüşü Gösterim: Silinmeyen Bir Aşk (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) (Michel Gondry, 2004) |
4) | Anıları Canlandırmak, İntikam Almak Gösterim: Oldboy/Oldeuboi (Chan-wook Park, 2003) |
5) | Çocukluk, Bellek ve Ayna Gösterim: Ayna/The Mirror (Andrei Tarkovsky, 1975) |
6) | Geçmişi Anlatmak, Kendini İnşa Etmek Gösterim: Hikayelerimizi Anlatıyoruz (Stories We Tell) (Sarah Polley, 2012) |
7) | Yerleştirilen Anılar, Kaybolan Kimlikler Gösterim: Blade Runner (Ridley Scott, 1982) |
8) | Anıları Tespit Etmek Gösterim: Cinayet Anıları (Memories of Murder/Salinui chueok) (Joon-ho Bong, 2003) |
9) | Nostaljinin Estetiği Gösterim: Aşka Özgü (In The Mood for Love/Faa yeung nin wa) (Wong Kar-Wai, 2000) |
10) | Devlet Zulümlerinin Fantazileri Gösterim: Öldürme Eylemi (The Act of Killing) (Joshua Oppenheimer, 2012) |
11) | Savaşın Karmaşık Anıları Gösterim: Bashir ile Vals (Waltz with Bashir) (Ari Folman, 2008) |
12) | Suçluluk ve Gizli Geçmiş Gösterim: Gizli (Hidden/Caché) (Michael Haneke, 2005) |
13) | Post-Diktatörlük Anıları Gösterim: Tony Manero (Pablo Larraín, 2008) |
14) | Kolektif Yas Gösterim: Başsız Kadın (The Headless Woman/La mujer sin cabeza) (Lucrecia Martel, 2008) |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Her haftanın konusu, sınıf tartışmalarının temelini oluşturacak belirlenmiş bir okuma ile birlikte sunulacaktır. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders ters yüz edilmiş formatta işlenecektir. Öğrencilerden, o haftanın dersi öncesinde belirlenmiş filmi izlemeleri beklenmektedir. Film izleme sürecine rehberlik etmek amacıyla onlara önceden bazı sorular vereceğim. Ders sırasında ise, bu sorulara verdikleri yanıtlar doğrultusunda filmin yorumunu tartışacaklardır. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, bu ders boyunca tanıtılan belirli kavramlar ve yaklaşımlar temelinde üç film incelemesi yazmaları istenecektir. | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ciftcia@mef.edu.tr Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Hile, yalan veya intihal gibi çeşitli şekillerde sahtekârlıkta bulunmak dürüst olmayan bir davranıştır ve kabul edilmeyecektir. Kopya çektiği tespit edilen herhangi bir öğrenci sıfır alacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Uygulama | 3 | 12 | 36 | ||||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |