Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUM 221 | ||||
Ders Adı İngilizce | Film and Memory | ||||
Ders Adı Türkçe | Sinema ve Bellek | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Film analizindeki temel yaklaşımları öğrenmek, filmleri analiz ederken disiplinler arası bir yaklaşım geliştirmek, dünyadaki farklı film yapım tarzlarında belleğin temsilini tanımak ve eleştirel film incelemeleri yazmayı öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Sinema ile bellek arasındaki ilişkiyi nasıl tanımlayabiliriz? Bellek, sinemanın diline nasıl tercüme edilebilir? Bu ders, hatırlama ve unutma mekanizmalarının bireysel, kültürel ulusal ve tarihsel boyutlarıyla ilgilenen farklı filmlere odaklanacaktır. İster hafıza kaybı yaşayan karakterlerin hikâyesini anlatsınlar, ister geçmişlerindeki rahatsız edici birtakım olayları unutmak isteyen toplumların hikâyelerini, bütün bu filmlerin merkezinde bellek ile kimlik arasındaki ilişki vardır. Bu derste dönem boyunca her hafta bir film ayrıntılı olarak analiz edilecek, böylece çeşitli ülkelerden farklı sinema anlayışları tanıtılacak ve belleği sinemada temsil etmenin farklı örnekleri incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Sinema da belleği temsil etmede kullanılan ana stilistik yaklaşımları tanımak; 2) "Bellek filmleri"nin analizinde kullanılan anahtar kavramları değerlendirmek; 3) Farklı film yapım stillerini ayırt etmek ve yorumlamak; 4) Eleştirel düşünme ve akademik yazım konusunda kendine güven göstermek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | N | |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Derse Katılım,Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Derse Katılım,Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , April 2022 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. AYÇA ÇİFTÇİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | İmkansız Bellek Gösterim: Memento (Christopher Nolan, 2008) |
3) | Silinmiş Anıların Dönüşü Gösterim: Silinmeyen Bir Aşk (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) (Michel Gondry, 2004) |
4) | Anıları Canlandırmak, İntikam Almak Gösterim: Oldboy/Oldeuboi (Chan-wook Park, 2003) |
5) | Çocukluk, Bellek ve Ayna Gösterim: Ayna/The Mirror (Andrei Tarkovsky, 1975) |
6) | Geçmişi Anlatmak, Kendini İnşa Etmek Gösterim: Hikayelerimizi Anlatıyoruz (Stories We Tell) (Sarah Polley, 2012) |
7) | Yerleştirilen Anılar, Kaybolan Kimlikler Gösterim: Blade Runner (Ridley Scott, 1982) |
8) | Anıları Tespit Etmek Gösterim: Cinayet Anıları (Memories of Murder/Salinui chueok) (Joon-ho Bong, 2003) |
9) | Nostaljinin Estetiği Gösterim: Aşka Özgü (In The Mood for Love/Faa yeung nin wa) (Wong Kar-Wai, 2000) |
10) | Devlet Zulümlerinin Fantazileri Gösterim: Öldürme Eylemi (The Act of Killing) (Joshua Oppenheimer, 2012) |
11) | Savaşın Karmaşık Anıları Gösterim: Bashir ile Vals (Waltz with Bashir) (Ari Folman, 2008) |
12) | Suçluluk ve Gizli Geçmiş Gösterim: Gizli (Hidden/Caché) (Michael Haneke, 2005) |
13) | Post-Diktatörlük Anıları Gösterim: Tony Manero (Pablo Larraín, 2008) |
14) | Kolektif Yas Gösterim: Başsız Kadın (The Headless Woman/La mujer sin cabeza) (Lucrecia Martel, 2008) |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Her haftanın konusu, sınıf tartışmalarının temelini oluşturacak belirlenmiş bir okuma ile birlikte sunulacaktır. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders ters yüz edilmiş formatta işlenecektir. Öğrencilerden, o haftanın dersi öncesinde belirlenmiş filmi izlemeleri beklenmektedir. Film izleme sürecine rehberlik etmek amacıyla onlara önceden bazı sorular vereceğim. Ders sırasında ise, bu sorulara verdikleri yanıtlar doğrultusunda filmin yorumunu tartışacaklardır. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, bu ders boyunca tanıtılan belirli kavramlar ve yaklaşımlar temelinde üç film incelemesi yazmaları istenecektir. | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ciftcia@mef.edu.tr Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Hile, yalan veya intihal gibi çeşitli şekillerde sahtekârlıkta bulunmak dürüst olmayan bir davranıştır ve kabul edilmeyecektir. Kopya çektiği tespit edilen herhangi bir öğrenci sıfır alacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Uygulama | 3 | 12 | 36 | ||||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |