HUM 221 Film and MemoryMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilgisayar Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu HUM 221
Ders Adı İngilizce Film and Memory
Ders Adı Türkçe Sinema ve Bellek
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 134 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Film analizindeki temel yaklaşımları öğrenmek, filmleri analiz ederken disiplinler arası bir yaklaşım geliştirmek, dünyadaki farklı film yapım tarzlarında belleğin temsilini tanımak ve eleştirel film incelemeleri yazmayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Sinema ile bellek arasındaki ilişkiyi nasıl tanımlayabiliriz? Bellek, sinemanın diline nasıl tercüme edilebilir? Bu ders, hatırlama ve unutma mekanizmalarının bireysel, kültürel ulusal ve tarihsel boyutlarıyla ilgilenen farklı filmlere odaklanacaktır. İster hafıza kaybı yaşayan karakterlerin hikâyesini anlatsınlar, ister geçmişlerindeki rahatsız edici birtakım olayları unutmak isteyen toplumların hikâyelerini, bütün bu filmlerin merkezinde bellek ile kimlik arasındaki ilişki vardır. Bu derste dönem boyunca her hafta bir film ayrıntılı olarak analiz edilecek, böylece çeşitli ülkelerden farklı sinema anlayışları tanıtılacak ve belleği sinemada temsil etmenin farklı örnekleri incelenecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Sinema da belleği temsil etmede kullanılan ana stilistik yaklaşımları tanımak;
2) "Bellek filmleri"nin analizinde kullanılan anahtar kavramları değerlendirmek;
3) Farklı film yapım stillerini ayırt etmek ve yorumlamak;
4) Eleştirel düşünme ve akademik yazım konusunda kendine güven göstermek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Derse Katılım,Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Derse Katılım,Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih BANU FEMİR GÜRTUNA , April 2022
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. AYÇA ÇİFTÇİ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) İmkansız Bellek Gösterim: Memento (Christopher Nolan, 2008)
3) Silinmiş Anıların Dönüşü Gösterim: Silinmeyen Bir Aşk (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) (Michel Gondry, 2004)
4) Anıları Canlandırmak, İntikam Almak Gösterim: Oldboy/Oldeuboi (Chan-wook Park, 2003)
5) Çocukluk, Bellek ve Ayna Gösterim: Ayna/The Mirror (Andrei Tarkovsky, 1975)
6) Geçmişi Anlatmak, Kendini İnşa Etmek Gösterim: Hikayelerimizi Anlatıyoruz (Stories We Tell) (Sarah Polley, 2012)
7) Yerleştirilen Anılar, Kaybolan Kimlikler Gösterim: Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
8) Anıları Tespit Etmek Gösterim: Cinayet Anıları (Memories of Murder/Salinui chueok) (Joon-ho Bong, 2003)
9) Nostaljinin Estetiği Gösterim: Aşka Özgü (In The Mood for Love/Faa yeung nin wa) (Wong Kar-Wai, 2000)
10) Devlet Zulümlerinin Fantazileri Gösterim: Öldürme Eylemi (The Act of Killing) (Joshua Oppenheimer, 2012)
11) Savaşın Karmaşık Anıları Gösterim: Bashir ile Vals (Waltz with Bashir) (Ari Folman, 2008)
12) Suçluluk ve Gizli Geçmiş Gösterim: Gizli (Hidden/Caché) (Michael Haneke, 2005)
13) Post-Diktatörlük Anıları Gösterim: Tony Manero (Pablo Larraín, 2008)
14) Kolektif Yas Gösterim: Başsız Kadın (The Headless Woman/La mujer sin cabeza) (Lucrecia Martel, 2008)
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarHer haftanın konusu, sınıf tartışmalarının temelini oluşturacak belirlenmiş bir okuma ile birlikte sunulacaktır.
Öğretme TeknikleriBu ders ters yüz edilmiş formatta işlenecektir. Öğrencilerden, o haftanın dersi öncesinde belirlenmiş filmi izlemeleri beklenmektedir. Film izleme sürecine rehberlik etmek amacıyla onlara önceden bazı sorular vereceğim. Ders sırasında ise, bu sorulara verdikleri yanıtlar doğrultusunda filmin yorumunu tartışacaklardır.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden, bu ders boyunca tanıtılan belirli kavramlar ve yaklaşımlar temelinde üç film incelemesi yazmaları istenecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Uygulama 3 % 80
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ciftcia@mef.edu.tr

Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Hile, yalan veya intihal gibi çeşitli şekillerde sahtekârlıkta bulunmak dürüst olmayan bir davranıştır ve kabul edilmeyecektir. Kopya çektiği tespit edilen herhangi bir öğrenci sıfır alacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Uygulama 3 12 36
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5