Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||||
Ders Kodu | COMP 482 | ||||||||
Ders Adı İngilizce | Computer Vision | ||||||||
Ders Adı Türkçe | Bilgisayarla Görü | ||||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||||
Dönem | Güz | ||||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 161 saat | ||||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||||
Ön Koşul |
COMP 106 - Object-Oriented Programming | COMP 110 - Object-Oriented Programming (JAVA) |
||||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||||
Beklenen Ön Bilgi | Nesneye yönelik programlama, veri yapıları | ||||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||||||
Genel Eğitim Hedefi | Bilgisayarla görünün temel konuları olan görüntü oluşumu, kamera parametreleri, ön işleme, evrişim, bölütleme, kenar ve köşe saptama, doğru ve elips uydurma, görüntü anlama ve nesne tanıma | ||||||||
Ders Açıklaması | Bu derste; bilgisayarla görünün temel kavramları şu konu başlıklar altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Giriş, görüntü oluşumu, kamera parametreleri, önişleme, evriştirme, bölütleme, kenar ve köşe bulma, doğru ve elips uydurma, görüntü analizi, nesne tanıma ve derin öğrenme. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Görüntü oluşumu sürecini kamera parametrelerini ve izdüşümleri anlar 2) Süzgeçleme ve önişleme amacıyla evrişim operatörünü uygular 3) Bilgisayarla görü problemlerini çözmek için olasılık ve istatistik yöntemlerini uygular 4) Görüntedeki kenar, köşe ve doğrular gibi öznitelikleri elde edebilir. 5) Panoramik görüntü oluşturma ve stereo görüntüleri kullanarak çözümler geliştirir. 6) Görüntüyü anlama ve nesneleri tanıma çözümleri geliştirir. 7) Raporlar ve sunumlar aracılığıyla etkin bir şekilde iletişim kurar 8) veriyi analiz eder ve yorumlar, çıkarımlarda bulunmk için mühendislik yargısını kullanır. 9) Gerektikçe yeni bilgileri öğrenir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | MUHİTTİN GÖKMEN , April 2018 |
Ders Koordinatörü | MUHİTTİN GÖKMEN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MUHİTTİN GÖKMEN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Görüntü oluşumu |
3) | Kamera Parametreleri |
4) | Önişleme ve histogram dönüşümleri |
5) | Evrişim ve gürültü azaltma |
6) | Kenar ve köşe saptama |
7) | Doğru, daire ve elips uydurma |
8) | RANSAC ve homografi |
9) | İkli stereo |
10) | Görüntü anlama |
11) | Nesne tanıma ve Temel Bileşen Analizi (TBA) |
12) | Nesne Tanıma - Sinir Ağları |
13) | Nesne Tanıma - Derin öğrenme |
14) | Proje sunumları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Computer Vision: Algorithms and Applications, Richard Szeliski, Springer Science & Business Media, 2010 Introductory Techniques for 3-D Computer Vision, by Emanuele Trucco, Alessandro Verri, Prentice-Hall, 1998 | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders anlatımı ve bilgisayarlı sınıflarda uygulamalar. Sınıfda alıştırmalarve 3 proje. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Sınıf içi alıştırmalar, 2 proje ve 2 yıl içi sınavı ve dönem projesi. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Bilgisayarla görü problemlerini çözmek için program geliştirme | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
gokmenm@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 35 | 7 | 42 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 4 | 1 | 15 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Toplam İş Yükü | 161 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.4 | ||||||
AKTS | 6 |