COMP 482 Computer VisionMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 482
Ders Adı İngilizce Computer Vision
Ders Adı Türkçe Bilgisayarla Görü
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 161 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul COMP 106 - Object-Oriented Programming | COMP 110 - Object-Oriented Programming (JAVA)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Nesneye yönelik programlama, veri yapıları
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bilgisayarla görünün temel konuları olan görüntü oluşumu, kamera parametreleri, ön işleme, evrişim, bölütleme, kenar ve köşe saptama, doğru ve elips uydurma, görüntü anlama ve nesne tanıma
Ders Açıklaması Bu derste; bilgisayarla görünün temel kavramları şu konu başlıklar altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Giriş, görüntü oluşumu, kamera parametreleri, önişleme, evriştirme, bölütleme, kenar ve köşe bulma, doğru ve elips uydurma, görüntü analizi, nesne tanıma ve derin öğrenme.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Görüntü oluşumu sürecini kamera parametrelerini ve izdüşümleri anlar
2) Süzgeçleme ve önişleme amacıyla evrişim operatörünü uygular
3) Bilgisayarla görü problemlerini çözmek için olasılık ve istatistik yöntemlerini uygular
4) Görüntedeki kenar, köşe ve doğrular gibi öznitelikleri elde edebilir.
5) Panoramik görüntü oluşturma ve stereo görüntüleri kullanarak çözümler geliştirir.
6) Görüntüyü anlama ve nesneleri tanıma çözümleri geliştirir.
7) Raporlar ve sunumlar aracılığıyla etkin bir şekilde iletişim kurar
8) veriyi analiz eder ve yorumlar, çıkarımlarda bulunmk için mühendislik yargısını kullanır.
9) Gerektikçe yeni bilgileri öğrenir ve uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih MUHİTTİN GÖKMEN , April 2018
Ders Koordinatörü MUHİTTİN GÖKMEN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. MUHİTTİN GÖKMEN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Görüntü oluşumu
3) Kamera Parametreleri
4) Önişleme ve histogram dönüşümleri
5) Evrişim ve gürültü azaltma
6) Kenar ve köşe saptama
7) Doğru, daire ve elips uydurma
8) RANSAC ve homografi
9) İkli stereo
10) Görüntü anlama
11) Nesne tanıma ve Temel Bileşen Analizi (TBA)
12) Nesne Tanıma - Sinir Ağları
13) Nesne Tanıma - Derin öğrenme
14) Proje sunumları
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarComputer Vision: Algorithms and Applications, Richard Szeliski, Springer Science & Business Media, 2010 Introductory Techniques for 3-D Computer Vision, by Emanuele Trucco, Alessandro Verri, Prentice-Hall, 1998
Öğretme TeknikleriDers anlatımı ve bilgisayarlı sınıflarda uygulamalar. Sınıfda alıştırmalarve 3 proje.
Ödev ve ProjelerSınıf içi alıştırmalar, 2 proje ve 2 yıl içi sınavı ve dönem projesi.
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar KullanımıBilgisayarla görü problemlerini çözmek için program geliştirme
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 3 % 10
Projeler 3 % 50
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi gokmenm@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 1 35 7 42
Küçük Sınavlar 3 4 1 15
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü/25 6.4
AKTS 6