Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||||
Ders Kodu | ME 473 | |||||||
Ders Adı İngilizce | Computer Aided Engineering | |||||||
Ders Adı Türkçe | Bilgisayar Destekli Mühendislik | |||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||
Ders Türü | Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders | |||||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||||
Dönem | Bahar,Güz | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 155 saat | |||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul | Yok | |||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | yok | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Ögrencileri | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | Bir makinenin veya sisteminin, alt sisteminin ve bileşenlerinin tasarımındaki malzeme ve geometrik doğrusal olmama dahil olmak üzere, doğrusal ve doğrusal olmayan sonlu elemanlar yöntemlerini kullanarak, gerilme ve deformasyon analizinin önemli kavramlarına ilişkin temel bilgi ve anlayış kazanmak. | |||||||
Ders Açıklaması | Bu derste; sonlu elemanlar yöntemini kullanarak bilgisayar destekli tasarım metotları, makina tasarımı ve parça bazında gerilme, şekil değiştirme analizleri şu konu başlıklar altında, kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Sonlu elemanlar modelleme teknikleri, kabuk ve katı parçalar için doğrusal statik problemler ve doğrusal olmayan statik problemler, plastik şekil değiştirme, temas problemleri ve büyük şekil değişimleri için çözüm metotları, dinamik yükleme koşulları, doğal frekansların hesaplanması ve frekans alanında gerilme analizleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Sonlu elemanlar yazılımını kullanarak doğrusal statik yükleme koşullarında kabuk ve katı yapılar için gerilme ve deformasyon analizleri yapar; 2) Malzeme ve geometrik doğrusal olmayan ve büyük deformasyonlar dahil olmak üzere her çeşit doğrusal olmayan statik yükleme koşullarında kabuk ve katı yapılar için gerilme ve şekil değitirme analizleri yapar; 3) Bir yapının doğal frekanslarını ve frekans tepkisini ve modal dinamik analizle ilişkili gerilme ve şekil değiştirme analizlerini yapar; 4) Açık analiz araçlarını kullanarak yapıların dinamik yükleme koşullarını ve ilişkili darbe problemlerini analiz yapar; 5) Karmaşık mühendislik problemlerini sonlu elemanlar yazılımında modeller ve çözer, proje raporunda ilgili önemli sonuçları yorumlar; 6) Çeşitli kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurmak için ödev ve proje raporu hazırlar; 7) Bilgisayar simülasyonunda etik ve mesleki sorumluluğu tanır ve bilgisayar sonuçlarını bilgiye dayalı yorumlar ve doğru sonuçlar çıkarır; 8) Bilgisayar simülasyonlarında gerektiğinde yeni bilgi edinir, uygular ve bu alanda yeteneklerini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ALİ ÇINAR , March 2024 |
Ders Koordinatörü | ALİ ÇINAR |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. ALİ ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Sonlu Elemanlar Yöntemi (FEM). Temel Teorik Bilgiler |
2) | Eleman tipleri. bir boyutlu (çubuk ve yay) elemanlar, iki noyutlu kabuk elemanlar, üç boyutlu katı elemanlar |
3) | Cıvata, nokta kaynak bağlantı elemanları ile Sonlu Elemanlar Modelinin Montajı. Sonlu Elemanlar Modeli Hazırlama |
4) | Doğrusal Statik Gerilme Analizi. Problemleri Çözme. Gerilmeler ve Şekil Değişimler |
5) | Doğrusal Statik Gerilme Analizi. Problemleri Çözme. Gerilmeler ve Şekil Değişimler |
6) | Doğrusal Olmayan Statik Gerilme Analizi, Malzeme ve Geometrik Doğrusal Olmayan Problemler. Büyük Deformasyonlar, Doğrusal Olmayan Burkulma ve Diğer Mühendislik Uygulamaları |
7) | Doğrusal Olmayan Statik Gerilme Analizi, Malzeme ve Geometrik Doğrusal Olmayan Problemler. Büyük Deformasyonlar, Doğrusal Olmayan Burkulma ve Diğer Mühendislik Uygulamaları |
8) | Yapıların Doğal Frekansı. Frekans Tepkisi Analizi |
9) | Frekans Tepki Analizi |
10) | Açık Dinamik Analiz. Zaman Bağımlı Yükler |
11) | Açık Dinamik Analiz. Çarpışma Problemleri |
12) | Bitirme projesi: FEM ile modellenen ve çeşitli yükleme koşulları altında analiz edilen gerçek bir mühendislik problemi, sonuçlar ve çıkarımlar dahil bir rapor halinde sunulur |
13) | Bitirme projesi: FEM ile modellenen ve çeşitli yükleme koşulları altında analiz edilen gerçek bir mühendislik problemi, sonuçlar ve çıkarımlar dahil bir rapor halinde sunulur |
14) | Bitirme projesi: FEM ile modellenen ve çeşitli yükleme koşulları altında analiz edilen gerçek bir mühendislik problemi, sonuçlar ve çıkarımlar dahil bir rapor halinde sunulur |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Abaqus 6.14 Documentation Bs SIMULIA, http://abaqus.software.polimi.it/v6.14/index.html | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödev ve projeler | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Sonlu elamanlar modelinin hazırlanması ve çalıştırılması için bilgisayar kullanılacaktır. Ödev ve Final Projeleri bilgisayarda yapılacaktır. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cinara@mef.edu.tr 0536-704-0245 Öğretmen odası ve telefon numarası: 5. Kat 543 Ofis saatleri: Perşembe/Cuma 13:00 – 14:00 E-posta adresi: cinara@mef.edu.tr Katılım kuralları: Sınıf içi uygulama final notunun %10'unu oluşturur. Eksik Ödev: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması şartıyla, öğrencinin kaçırdığı her ödev, geç teslim, yarıyıl sonuna kadar kabul edilecektir. Eksik Final Projesi: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması şartıyla, öğrencinin kaçırdığı her ödev, geç teslim, final sınav dönemine kadar kabul edilecektir. Eksik Final: Final Sınavı yok. Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf) |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 1 | 20 | 20 | 41 | ||
Ödevler | 4 | 1 | 4 | 6 | 44 | ||
Toplam İş Yükü | 155 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 6 |