CE 482 Introduction to Earthquake EngineeringMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CE 482
Ders Adı İngilizce Introduction to Earthquake Engineering
Ders Adı Türkçe Deprem Mühendisliğine Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 125 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Homojen diferansiyel denklemler ile rijitlik ve yer değiştirmeleri hesaplama konusunda ön bilgiye sahip olması beklenir.
Kayıt Kısıtlamaları Lisans ve Lisanüstü Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Deprem mühendisliğinin temel kavramlarını, prensiplerini ve yapıların sismik analiz ve tasarımındaki uygulamalarını kavrar.
Ders Açıklaması Bu derste deprem mühendisliğinin temelleri sismoloji, depremin doğası, deprem oluşumunun sebepleri ve deprem karakteristikleri, sismik tehlike analizi, tek serbestlik dereceli sistemlerin deprem tepkisi, deprem tasarım spektrumu, bina tipi yapıların deprem tepkisi ve depreme dayanıklı yapı tasarımında sismik tasarım ilkeleri konuları ile verilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Deprem yer hareketlerinin doğasını ve özelliklerini tanımlamak
2) Sismik tehlike analizi yöntemlerinin temel prensiplerini açıklamak
3) Tek serbestlik dereceli sistemlerin hareket denklemini çözmek
4) Sismik tasarım prensiplerini anlamak
5) Bir yapı üzerindeki sismik yükleri ve şekil değiştirme gereksinimlerini hesaplamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih BAHADIR ŞADAN , November 2023
Ders Koordinatörü GÖRKEM AKYOL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi GÖKÇE TÖNÜK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş.
2) Depremin nedenleri, büyüklüğü ve şiddeti. Deprem etkisi
3) Deprem yer hareketi. Yer Hareketi Tahmin Modelleri
4) Sismik tehlike analizi
5) Hareket denklemi. Tek serbestlik dereceli (SDOF) sistemler
6) Deprem tepki spektrumları
7) Tek serbestlik dereceli (SDOF) sistemler
8) Çok serbestlik dereceli (MDOF) sistemler
9) Depreme dayanıklı yapı tasarım prensipleri
10) Dayanım Esaslı Tasarım ve Kapasite tasarım prensipleri
11) Güncel yönetmelikler ve standartlara göre düzensizlikler ve sismik yük hesaplaması
12) Güncel yönetmelikler ve standartlara göre düzensizlikler ve sismik yük hesaplaması (devam)
13) Deprem mühendisliğinde özel konular (deprem yalıtımı, enerji sönümleme, yapısal sağlık izleme vb.)
14) Gözden Geçirme
15) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
16) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar● H. Sucuoğlu and S. Akkar, Basic Earthquake Engineering: From Seismology to Analysis and Design, Springer International Publishing, 2014. ● Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği, 2018. ● ASCE 7 Minimum Design Loads and Associated Criteria for Buildings and Other Structures, 2016. ● EN 1998-1: Eurocode 8 - Design of structures for earthquake resistance, 2004. ● Amr S. Elnashai and Luigi Di Sarno, Fundamentals of Earthquake Engineering, John Wiley & Sons, 2008.
Öğretme TeknikleriDersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıÖğrencilerin, ödev çözümlerini doğrulamak için bir analiz yazılımı kullanmaları teşvik edilir.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 5 % 30
Rapor Teslimi 1 % 50
Final 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tonukg@mef.edu.tr / sadanb@mef.edu.tr

Öğretim Üyesi Ofisi: 5. Kat Ofis Saatleri: Perşembe günleri 14:00 - 16:00 E-posta Adresi: tonukg@mef.edu.tr / sadanb@mef.edu.tr Devamlılık Kuralları: YÖK Yönetmelikleri geçerlidir. Ara Sınav/Quiz Kaçırılması Durumu: Geçerli mazeret belgelerinin sunulması halinde, kaçırılan her bir ara sınav/quizin notu, diğerlerinin ortalaması alınarak verilecektir. Telafi sınavı yapılmayacaktır. Dönem Projesi Kaçırılması Durumu: Fakülte yönetmeliği geçerlidir. Sınıf İçinde Uygun Davranış Hatırlatması, Öğrenci Davranış Kuralları: YÖK Yönetmelikleri geçerlidir. İntihal Hakkında Beyan: YÖK Yönetmelikleri geçerlidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Proje 2 22 1 46
Ödevler 3 3 9
Küçük Sınavlar 2 5 2 14
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5