İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MKTG 335 | ||||
Ders Adı İngilizce | Consumer Behavior | ||||
Ders Adı Türkçe | Tüketici Davranışı | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 129 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MKTG 201 - Marketing |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel pazarlama kavramları | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Pazarlama ve tüketici davranışının temel kavramlarını öğrenmek, insanların satın alma kararlarını şekillendiren faktörleri anlamak ve tüketim faaliyetlerinin insanların kimliklerine ve sosyal çevrelerine nasıl katkı sağladığını analiz etmek. | ||||
Ders Açıklaması | Tüketici davranışlarının incelenmesi, pazarlamanın temellerinden biridir. Psikoloji alanından derinlemesine etkilenmiş bir disiplin olan pazarlama, tüketici davranışları konusunda zengin bir literatüre ve araştırma gündemine sahiptir. Tüketici davranışı, pazarlama bilimindeki en ilginç, en heyecan verici ve canlı araştırma alanı olarak değerlendirilebilir. Bu bağlamda, bu dersin amacı öğrencilere insanların tüketim davranışlarını ve kimliklerinin bir parçası olarak ürün tercihlerini kapsayan tüketici perspektifini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) insanların neden bir şeyler satın aldığını anlamak 2) Tüketim faaliyetlerinin daha geniş sosyal çevreye katkıda bulunduğunu bilmek 3) Tüketici öğrenmesinin ve motivasyonunun dinamiklerini anlamak 4) Tüketici karar verme sürecini analiz etmek ve tüketici bakış açısını pazarlama eylemlerine uygulamak 5) Çeşitliliği anlamak ve çeşitli tüketici profillerini içeren bir pazardaki pazarlama yaklaşımlarını tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | H | Proje |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | H | Proje |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | H | Proje |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | N | |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Sunum |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | ŞİRİN GİZEM KÖSE , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE |
Hafta | Konu |
1) | Tüketici Davranışlarına Giriş |
2) | Tüketici İyi Oluşu |
3) | Algı |
4) | Öğrenme ve Hafıza |
5) | Öğrenme ve Hafıza |
6) | Motivasyon ve Etki |
7) | Benlik: Zihin, Cinsiyet ve Beden |
8) | Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler |
9) | Tutumlar ve İkna |
10) | Karar Verme |
11) | Satın Alma, Kullanma ve Atma |
12) | Gruplar ve Sosyal Medya |
13) | Gruplar ve Sosyal Medya |
14) | Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzları Kültür ve Alt Kültürler |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Solomon, M.R. (2020). Consumer Behavior; Buying, Having and Being. Global 12th Ed., Pearson Education. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Eğitmen her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayattan örneklerle öğrenciler pazarlamaya bakış açılarını genişletme şansına sahip olacaklar. Öğrencilerin sınıfta görüş, fikir ve sorularını paylaşmaları beklenir. Eğitmen, öğrenme sorumluluğu esas olarak okuma, analiz etme, örnek arama ve sınıf arkadaşlarıyla çalışma yoluyla öğrencilere düştüğü için öğrenmeyi kolaylaştıracaktır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Teknoloji gereksinimleri: MEF Üniversitesi Öğrenme Yönetim Sistemi, BlackBoard Collaborate ve ders sırasında duyurulacak veya kullanılacak diğer çevrimiçi kaynaklar veya web siteleri. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
koseg@mef.edu.tr Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 12 | 3 | 15 | |||
Ödevler | 3 | 8 | 2 | 30 | |||
Toplam İş Yükü | 129 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |