Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MGMT 433 | ||||
Course Title in English | Consulting | ||||
Course Title in Turkish | Yönetim Danışmanlığı | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn roles and techniques of business consultants to approach contemporary business challenges. | ||||
Course Description | Familiarize and encourage course attendees to use processes, techniques, tools and behavior consultants employ in both solving problems and realizing opportunities in today’s challenging business environment. | ||||
Course Description in Turkish | Günümüzün güçlü rekabet koşullarında danışmanların hem sorunları çözmede, hem de fırsatları yakalamada kullandıkları süreç, teknik, araç ve davranışları katılımcılara tanıtmak ve bunları kullanmak konusunda cesaretlendirmek. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) danışmanlık kariyerine olan arzusunu değerlendirmek 2) çeşitli danışmanlık araç ve tekniklerini ve bunların uygulama alanlarını anlamak 3) gerçek hayattaki sorunları çözmek için danışmanlık tekniklerinin kullanımı 4) etkili danışmanlık yetkinlik ve davranışlarını tanımlama |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | MURAT YALNIZOĞLU , May 2023 |
Course Coordinator | HIZIR KONUK |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ALPER GİRGİN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Danışmanların, danışmanlığın ve yönetimin rolleri |
3) | Süreç Danışmanlığı |
4) | Vizyon/misyon formülleştirm, SWOT Analizi Uygulaması |
5) | Pareto Analiz |
6) | Net Tavsiye Skoru, Danışmanlık Simülasyonu |
7) | Dengeli Puan Kartı (BSC), Strateji Haritaları |
8) | Organizasyon Sağlığı |
9) | Yönetim Kurulu Simülasyonu |
10) | Değer Yaratma, Danışmanlık Etiği |
11) | Örgütsel Yönetişim |
12) | Sorularla Danışmanlık |
13) | Strateji, Porter, Mavi Okyanus |
14) | Değişim Yönetimi |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Various articles from McKinsey, Bain&Co and Pwc Periodicals | |||||||||||||||
Teaching Methods | Instructional strategy and expectations for both students and instructional staff that follow from this. Student work modes (independently and/or in teams). Any work with the outside community – geographic or industry sector. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Vision&Mission, Consulting Ethics, 2 Cases, | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
yalnizoglum@mef.edu.tr Phone 3720 Murat Yalnızoğlu, Office A553, Phone 3720, yalnizoglum@mef.edu.tr Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları beklenmektedir. Devamsızlık durumunda öğretim elemanına e-posta yoluyla bilgi verilmesi beklenmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. Students are expected to attend all sessions. In case of absence they are expected to inform the instructor via e mail. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 3 | 8 | 2 | 30 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |