Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | ARC 451 | ||||
Course Title in English | Game Design | ||||
Course Title in Turkish | Oyun Tasarımı | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate 3rd and 4th year Students | ||||
Overall Educational Objective | To enhance one’s design skills to a higher level by focusing on user-oriented design thinking and hyper-casual game design | ||||
Course Description | Game design process is similar to architectural design in many aspects such as; context relations, conceptual thinking, storytelling, structure, etc… The course focuses on hyper-causal games design. A software structure will be designed as a collective work. For this purpose, we will use Unity Engine and Playmaker plugin to convert hands on mockups to the digital world. The course also explores essentials of level design. Finally the game demos will be created within the context of digital world. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders hyper-casual oyun tasarımı üzerine kuruludur. Derste yazılım taslakları oluşturma yolları; kollektif çalışma ile fiziksel mekanda gösterilecek daha sonra ise dijitale aktarılacaktır. Üretilen maketleri dijital dünyaya aktarırken Unity oyun motoru ve Playmaker eklentileri kullanılacaktır. Derste aynı zamanda oyunlarda mekan tasarımı incelikleri üzerinde durulacaktır. Sonuç olarak dijital dünyanın bağlamında oyun demoları üretilmiş olacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | EGEMEN NARDERELİ , April 2022 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. DUYGU UZUNALI NARDERELİ |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | Recommended Reading: http://8kindsoffun.com Jesse Schell, The Art of Game Design Edward Casey, The Fate of Place: A Philosophical History | |||||||||||||||
Teaching Methods | The methodology unfolds the use of Game Design to a conceptual experience design should engage from the earliest stages of the design process. Through the use of game engines and content creation tools, game design also studies user-oriented products and experiences. | |||||||||||||||
Homework and Projects | 3 Assignments and a Final Submisson | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | yes | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
narderelie@mef.edu.tr Attending both submissions including the Final Submission are crucial elements in the final grade. Late submissions will not be accepted. 70% attendance are compulsory for a successful outcome. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |