Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi |
Ders Kodu |
ARC 451 |
Ders Adı İngilizce |
Game Design |
Ders Adı Türkçe |
Oyun Tasarımı |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
İleri |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: - |
Okuma: - |
Laboratuvar : - |
Diğer: 3 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 126 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
4 yarıyıl tasarım stüdyosu |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans 3. ve 4. sınıf öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Kullanıcı odaklı tasarım düşüncesine ve hiper-gündelik oyun tasarımına odaklanarak tasarım becerilerinizi daha üst bir seviyeye taşımak |
Ders Açıklaması |
Bu ders hyper-casual oyun tasarımı üzerine kuruludur. Derste yazılım taslakları oluşturma yolları; kollektif çalışma ile fiziksel mekanda gösterilecek daha sonra ise dijitale aktarılacaktır. Üretilen maketleri dijital dünyaya aktarırken Unity oyun motoru ve Playmaker eklentileri kullanılacaktır. Derste aynı zamanda oyunlarda mekan tasarımı incelikleri üzerinde durulacaktır. Sonuç olarak dijital dünyanın bağlamında oyun demoları üretilmiş olacaktır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) oyun motorlarının mimarideki gücünü kavramak;
2) sanal ortamları tasarlamak ve temsil etmek;
3) oyun/yazılım/program yapıları geliştirmek.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
Hazırlayan ve Tarih |
, April 2022 |
Ders Koordinatörü |
AKTS1 |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. DUYGU UZUNALI NARDERELİ |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş |
2) |
Oyun Tasarımı Sunumu |
3) |
İlk Oyun! (Atölye) |
4) |
Unity'e Giriş |
5) |
Playmaker'a Giriş |
6) |
UX / UI Tasarımı Skype Sunumu |
7) |
Final Projesi için Fikirler Oluşturma |
8) |
Final Projesi Öğrenci Sunumları |
9) |
İçerik Oluşturma Aracı: 3Ds Max |
10) |
Kritikler ve Teknik Destek |
11) |
Bir Oyun Stüdyosunda Masa Kritiği |
12) |
Kritikler ve Teknik Destek |
13) |
Kritikler ve Teknik Destek |
14) |
Final Sunumları ve Demolar |
15) |
Final Değerlendirme Dönemi |
16) |
Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | http://8kindsoffun.com
Jesse Schell, The Art of Game Design
Edward Casey, The Fate of Place: A Philosophical History |
Öğretme Teknikleri | Metodoloji, Oyun Tasarımının kullanımını kavramsal bir deneyim tasarımına dönüştürür ve tasarım sürecinin en erken aşamalarından itibaren dahil edilmelidir. Oyun tasarımı, oyun motorları ve içerik oluşturma araçlarının kullanımı yoluyla kullanıcı odaklı ürünleri ve deneyimleri inceler. |
Ödev ve Projeler | 3 ödev, 1 final teslimi |
Laboratuvar Çalışması | - |
Bilgisayar Kullanımı | Evet |
Diğer Aktiviteler | - |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 20 |
Ödev |
3 |
% 30 |
Final |
1 |
% 50 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
narderelie@mef.edu.tr
-
Ödev ve final tesliminin final notunda önemli unsurlar olduğu unutulmamalıdır. Geç teslimler kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %70 devam zorunluluğu vardır. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |