IR 325 Contemporary Middle East PoliticsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code IR 325
Course Title in English Contemporary Middle East Politics
Course Title in Turkish Cagdas Orta Dogu Politikasi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 136 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To understand the historical underpinnings of contemporary Middle East politics, economy, and international relations.
Course Description The Middle East has long attracted great power interest due to its natural resources and geographic location between Asia and Europe, but the region’s peoples have also long competed with each other for power and influence. This course uses a historical and thematic approach to understand how both outside powers and regional forces have established the political, economic and diplomatic foundations of the contemporary Middle East. It starts by introducing students to the region’s geography and demography and then reaches back to the early nineteenth century to explain the onset of Western imperialism amidst a declining Ottoman Empire. The course proceeds chronologically thereafter into the twentieth century, exploring themes of European colonialism, state formation, Arab nationalism, the Cold War, oil, the Arab-Israeli conflict, war, autocracy, and political Islam.
Course Description in Turkish Ortadoğu doğal kaynakları ve coğrafi konumu nedeniyle tarih boyunca büyük güçlerin ilgisini çekmiştir. Bölgede yaşayan toplumlar da birbirleriyle güç ve nüfuz edinmek için yarışmışlardır. Bu ders bölge devletlerinin ve bölge dışı güçlerin Ortadoğu’nun siyasi ekonomik temellerini nasıl attığını tarihsel ve tematik bir yaklaşımla vermektedir. Bölgenin coğrafi ve demografik özelliklerinden başlayarak Batı emperyalizmini Osmanlı döneminin çöküş döneminden itibaren ele almaktadır. Kronolojik olarak ele aldığı konular koloniyalizm, devlet oluşum süreçleri, Arap milliyetçiliği, Soğuk Savaş, petrol, Arap-İsrail çatışması, otokrasi ve Siyasal İslam’dır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Batı emperyalizminin Orta Doğu'yu şekillendirmedeki rolünü anlayacak;
2) Orta Doğu devletlerinin tek tek ve birbirleriyle ilişkiler halinde nasıl şekillendiğini analiz edebilecek;
3) On dokuzuncu yüzyılın başlarından bu yana bölgedeki başlıca fay hatlarını ve ekonomi politiğin gelişimini ayırt edebilecek;
4) Geçmişteki davranışlara, tarihsel çıkarlara ve ulusal zorunluluklara dayanarak bölgedeki güncel gelişmeleri değerlendirebilecektir
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date AYŞEGÜL KİBAROĞLU , January 2024
Course Coordinator AYŞEGÜL KİBAROĞLU
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
Required/Recommended ReadingsWilliam L. Cleveland and Martin Bunton, A History of the Middle East (Colorado: Westview Press, 2013). Eugene Rogan, The Arabs: A History (London: Penguin Books, 2009).
Teaching MethodsInstructional strategy and expectations for both students and instructional staff that follow from this. Student work modes (independently and/or in teams). Any work with the outside community – geographic or industry sector.
Homework and Projects-
Laboratory Work-
Computer Use-
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 2 % 10
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration aysegul.kibaroglu@mef.edu.tr

Regular attendance and participation in class discussion 
 Two Power Point presentations (minimum 5 slides and 10 minutes in length) that answer the week’s discussion question. These should be emailed to the instructor before the class begins and presented in class and must draw on class readings, but outside sources can be used to augment them. 
 Midterm, in-class, open-book, open-note, open-presentation, “internet-off” exam. More 
details about the exam will be discussed in class. Final, in-class, open-book, open-note, open-presentation, “internet-off” exam. More 
details about the exam will be discussed in class. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 2 4 2 2 16
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 10 2 12
Total Workload 136
Total Workload/25 5.4
ECTS 5