İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | FADA 211 | ||||
Ders Adı İngilizce | Digital Communication I | ||||
Ders Adı Türkçe | Dijital İletişim I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 154 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | To learn how to bring architectural representation techniques into the computer realm | ||||
Ders Açıklaması | Görsel iletişim çalışmaları mimari tasarım için güçlü bir süreçtir. İçerisinde eskiz yapma ve maket teknikleri, mekansal ilişkiler, etkiler, çevresel ve sosyal stratejiler de olmak üzere kurgulanan bir katmanlar seçkisi, tasarım konusunda farkındalık yaratacak bir takım çalışmalar oluşturmaktadır. Tasarım farkındalığında erişilmeye çalışılan nokta, kişinin hızlıca üretebileceği bir tür analiz biçimidir. Bu analiz, geometrilerin, malzemelerin, renklerin, hareketin; modelleri, diagramları, eskizleri vs. üzerine odaklanır ve bunları üretir. Bu temsiller, mekanın bileşenlerinin sadece ölçülebilir özellikleri üzerine değil aynı zamanda kalitesi üzerinedir. Ders boyunca 2 boyutlu ve 3 boyutlu hem üretim hem de anlatım teknikleri dijital platformlar üzerinden gösterilmiştir. Autocad üzerinden teknik çizim, Rhinoceros üzerinden 3 boyutlu modelleme ve görselleştirme, Photoshop ve Illustrator programları üzerinden de görsel üretme ve işleme teknikleri ile öğrencilere dijital tekniklere çok yönlü bir giriş dersi olarak planlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mimari temsilde dijital iletişim tekniklerinin güçlü rolünü anlamak; 2) Mevcut çevreyi, diyagramlar, haritalama, modelleme, render ve grafik sunumlarla niteliksel ve niceliksel olarak temsil etmek; 3) Fikirleri dijital grafiksel yöntemler aracılığıyla ifade etmek; 4) Teknik çizimler üretmek; 5) Render ve grafik görselleştirmeleri dijital ortamda hibrit temsiller aracılığıyla kullanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | S | Ödev |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | Ödev |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | Ödev |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | Ödev |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | S | Ödev |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | N | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | N | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | N | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | Ödev |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | S | Ödev |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Ödev |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | Ödev |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | Ödev |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | H | Ödev |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | H | Ödev |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | S | Ödev |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | TURAN ALTINTAŞ , December 2023 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. TURAN ALTINTAŞ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Dijital Teknik Çizim 1 - Temel Terminoloji, Arayüz, Çizim Araçları |
3) | Dijital Teknik Çizim 2 - Çizimleri Değiştirme ve Manipüle Etme |
4) | Dijital Teknik Çizim 3 - Çizimleri Yönetme ve Çizim Çıktısı Alma |
5) | 3B Modelleme - Temel Terminoloji, Arayüz, Çizim Araçları |
6) | 3B Modelleme - 2B'den 3B'ye |
7) | 3B Modelleme - Temel modelleme |
8) | 3B Modelleme- Modelleme, dönüşümler ve modifikasyonlar |
9) | 3B Modelleme - Gelişmiş Modelleme Araçları |
10) | Öğrenci Sunumları |
11) | Modelleri dışa aktarma, çizim ve diyagramlama |
12) | Render alma - Temel Render alma araçları, Clay Render |
13) | Render Alma - Atmosfer çalışmaları ve post-prodüksiyon |
14) | Post-prodüksiyon ve poster tasarımı |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okuma: Schwartz, L (2004) Adobe Photoshop for VFX Artists, Course Technology PTR, New York. Alspach, T (2009) Illustrator CS4 bible, Wiley Pub., Indianapolis. R McNeel & Associates, (2006) Rhinoceros Level 1 Training Manual, Robert McNeel & Assoc, Seattle. R McNeel & Associates, (2006) Rhinoceros Level 2 Training Manual, Robert McNeel & Assoc, Seattle. Chiang C. and Alomar D., (2009), Rendering Plugin For Designers, ASGVIS, U.S.A. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Sınıf içi uygulamalar, ödevler ve farklı programlar ve becerilerle ilgili öğrenci sunumları. Yöntem, Dijital İletişim kullanımını, tasarım sürecinin en erken aşamalarından itibaren kavramsal bir manipülasyon olarak ortaya koymaktadır. Teknik çizim ve modelleme tekniklerinin kullanımıyla dijital iletişim, ayrıca görsel ve grafik sunumun render ve post-prodüksiyon aşamalarını inceler. Modelleme, çizim, render ve grafik tasarım gibi görsel temsillerin geniş bir yelpazesinde, yöntemler fikirlerin ve bilgilerin okunabilir veya izlenebilir formlarda iletilmesini açıklar. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 6 ödev ve 1 final teslimi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
altintast@mef.edu.tr Öğrenci katılımı, görsel iletişim stüdyosu için çok önemlidir. Hem ara sunumlar hem de Final Portföy Sunumu'na katılım, final notu için kritik unsurlardır. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %70 devamsızlık zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 6 | 8 | 2 | 1 | 66 | ||
Final | 1 | 15 | 2 | 1 | 18 | ||
Toplam İş Yükü | 154 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 6 |