Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | COMP 464 | ||||
Ders Adı İngilizce | Web Programming and Internet Technologies | ||||
Ders Adı Türkçe | Web Programlama ve Internet Teknolojileri | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 156 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
COMP 201 - Data Structures and Algorithms |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel nesne yönelimli programlama ve veritabanı bilgisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | İnternet teknolojilerinin temellerini öğrenmek ve bir web sitesini nasıl tasarlayıp programlayacağını pratiğe dökmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders internetin tüm temel bileşenlerinin temellerini kapsamaktadır. Ders iki bölüm halinde öğretilecektir: Teori ve Uygulama. Teori bölümü aşağıdaki konuları kapsamaktadır:İki katmanlı istemci sunucu mimarisi; Model-Sunum-Kontrol (MVC) mimarisine sahip üç katmanlı mimarlar; Java sunucuları ve JSP gibi web sunucuları ve web sunucusu uzantıları;Servis odaklı mimari ve bileşenler, web servisleri, semantik web; İnternet protokolleri (HTTP, SOAP); Bulut bilişimi, Uygulama bölümünde, öğrenci HTML, CSS, JavaScript gibi istemci tarafındaki web teknolojilerini deneyimleyecek ve verimli, ölçeklenebilir ve güvenli veritabanı destekli web sitelerinin nasıl tasarlanacağı ve uygulanacağı konusunda bilgi sahibi olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Küresel İnternet'in temel mekanizmaları, hizmetleri ve protokolleri hakkında çalışma bilgisi edinir; 2) Web hizmetlerinin geliştirilmesi ve yönetimi konusunda yetkin olur; 3) Java servlets ve JSP gibi web sunucuları ve web sunucu eklentileri için becerilerini gösterir; 4) JavaScript, HTML, CSS programlama dillerini profesyonel düzeyde öğrenir; 5) Veritabanı destekli, verimli, ölçeklenebilir ve güvenli web siteleri tasarlar ve uygulayar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , December 2018 |
Ders Koordinatörü | MUHİTTİN GÖKMEN |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SULTAN NEZİHE TURHAN |
Hafta | Konu |
1) | TE: İnternet Teknolojilerine Giriş – World Wide Web’in Tarihsel Gelişimi UYG: HTML'ye Giriş |
2) | TE: Uygulama Seviyesi Protokoller DNS, SMTP, POP, FTP, HTTP: Başlıklar, Formatlar, Her Birinin İşleyişi. E-posta Geçitleri, E-posta Listeleri, URI'ler. |
3) | Web Programlamaya Giriş, Temeller ve Mimari |
4) | HTML & CSS Programlama |
5) | Duyarlı Web Tasarımı – Bootstrap |
6) | İstemci Tarafı Programlama – Javascript'e Giriş |
7) | Sunucu Tarafı Programlama – PHP'ye Giriş |
8) | Hizmet Odaklı Mimari ve Web Servisleri (XML, JSON, REST) |
9) | Bulut Bilişim Temelleri |
10) | Bulut Hizmeti Orkestrasyonu – Esnek Yük Dengeleme ve Otomatik Ölçeklendirme |
11) | Bulutta Veri Depolama ve Yönetim: Esnek Arama |
12) | Sunucusuz Mimari |
13) | Mikroservis Mimarisi, Docker ve Kubernetes |
14) | Bulut Bilişimde Güvenlik |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Web Services: Concepts, Architectures and Applications Gustavo Alonso, Fabio Casati, Harumi Kuno, and Vijay Machiraju, Springer, 2003 | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz derslik. Öğrenciler ödevleri ferdi olarak yapacaklar. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödevler | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Laboratuvar çalışması | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Gerekli | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yes | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
turhans@mef.edu.tr Dr. Sultan Nezihe Turhan Eğitmenin ofisi: 5. kat Telefon numarası: 0 533 487 8875 Ofis saatleri: Ders saatlerinden sonra E-posta adresi: turhans@mef.edu.tr Devam Kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal: YÖK Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Proje | 1 | 0 | 10 | 10 | |||
Ödevler | 3 | 0 | 10 | 30 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 18 | 2 | 40 | |||
Final | 1 | 18 | 2 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 156 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 6 |