COMP 464 Web Programming and Internet Technologies MEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 464
Ders Adı İngilizce Web Programming and Internet Technologies
Ders Adı Türkçe Web Programlama ve Internet Teknolojileri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: none Laboratuvar : none Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 156 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul COMP 201 - Data Structures and Algorithms
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel nesne yönelimli programlama ve veritabanı bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İnternet teknolojilerinin temellerini öğrenmek ve bir web sitesini nasıl tasarlayıp programlayacağını pratiğe dökmek.
Ders Açıklaması Bu ders internetin tüm temel bileşenlerinin temellerini kapsamaktadır. Ders iki bölüm halinde öğretilecektir: Teori ve Uygulama. Teori bölümü aşağıdaki konuları kapsamaktadır:İki katmanlı istemci sunucu mimarisi; Model-Sunum-Kontrol (MVC) mimarisine sahip üç katmanlı mimarlar; Java sunucuları ve JSP gibi web sunucuları ve web sunucusu uzantıları;Servis odaklı mimari ve bileşenler, web servisleri, semantik web; İnternet protokolleri (HTTP, SOAP); Bulut bilişimi, Uygulama bölümünde, öğrenci HTML, CSS, JavaScript gibi istemci tarafındaki web teknolojilerini deneyimleyecek ve verimli, ölçeklenebilir ve güvenli veritabanı destekli web sitelerinin nasıl tasarlanacağı ve uygulanacağı konusunda bilgi sahibi olacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Küresel İnternet'in temel mekanizmaları, hizmetleri ve protokolleri hakkında çalışma bilgisi edinir;
2) Web hizmetlerinin geliştirilmesi ve yönetimi konusunda yetkin olur;
3) Java servlets ve JSP gibi web sunucuları ve web sunucu eklentileri için becerilerini gösterir;
4) JavaScript, HTML, CSS programlama dillerini profesyonel düzeyde öğrenir;
5) Veritabanı destekli, verimli, ölçeklenebilir ve güvenli web siteleri tasarlar ve uygulayar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih , December 2018
Ders Koordinatörü MUHİTTİN GÖKMEN
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SULTAN NEZİHE TURHAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) TE: İnternet Teknolojilerine Giriş – World Wide Web’in Tarihsel Gelişimi UYG: HTML'ye Giriş
2) TE: Uygulama Seviyesi Protokoller DNS, SMTP, POP, FTP, HTTP: Başlıklar, Formatlar, Her Birinin İşleyişi. E-posta Geçitleri, E-posta Listeleri, URI'ler.
3) Web Programlamaya Giriş, Temeller ve Mimari
4) HTML & CSS Programlama
5) Duyarlı Web Tasarımı – Bootstrap
6) İstemci Tarafı Programlama – Javascript'e Giriş
7) Sunucu Tarafı Programlama – PHP'ye Giriş
8) Hizmet Odaklı Mimari ve Web Servisleri (XML, JSON, REST)
9) Bulut Bilişim Temelleri
10) Bulut Hizmeti Orkestrasyonu – Esnek Yük Dengeleme ve Otomatik Ölçeklendirme
11) Bulutta Veri Depolama ve Yönetim: Esnek Arama
12) Sunucusuz Mimari
13) Mikroservis Mimarisi, Docker ve Kubernetes
14) Bulut Bilişimde Güvenlik
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarWeb Services: Concepts, Architectures and Applications Gustavo Alonso, Fabio Casati, Harumi Kuno, and Vijay Machiraju, Springer, 2003
Öğretme TeknikleriTersyüz derslik. Öğrenciler ödevleri ferdi olarak yapacaklar.
Ödev ve ProjelerÖdevler
Laboratuvar ÇalışmasıLaboratuvar çalışması
Bilgisayar KullanımıGerekli
Diğer AktivitelerYes
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 15
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi turhans@mef.edu.tr

Dr. Sultan Nezihe Turhan Eğitmenin ofisi: 5. kat Telefon numarası: 0 533 487 8875 Ofis saatleri: Ders saatlerinden sonra E-posta adresi: turhans@mef.edu.tr Devam Kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal: YÖK Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Proje 1 0 10 10
Ödevler 3 0 10 30
Ara Sınavlar 2 18 2 40
Final 1 18 2 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü/25 6.2
AKTS 6