İşletme (İngilizce) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | MBA 501 | ||||
Ders Adı İngilizce | Strategic Management | ||||
Ders Adı Türkçe | Stratejik Yönetim | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 128 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrencilerin firmanın stratejik karar alma sürecini, bu kararların neler olduğunu, yöneticilerin bunları neden aldığını ve her kararın sonuçlarını anlamalarına yardımcı olmak. | ||||
Ders Açıklaması | Belirsizliğin hakim olduğu zamanlarda yönetim süreci. Vurgulanan daha çok işletmenin fonksiyonel alanlarından toplanan bilginin şirket strateji ve politikalarını belirlemeye olan etkisi. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bir organizasyonun yönetilmesinde bütünsel ve bütünleşik bir yaklaşım kullanarak genel müdürün firma hakkındaki görüşünü anlamak 2) Bir iş durumunu analiz ederken iş programında (özellikle işin özünde) edinilen bilgi ve becerileri göstermek 3) Aşağıdaki unsurları içeren stratejik bir çerçeve kullanarak iş sorunlarını belirleyin: A. Strateji, B. Çevre, C. Organizasyonel kaynaklar, yetenekler ve yönetsel tercihler, D. Stratejik uyum, rekabet avantajı, uygulama ve organizasyonel performans. 4) Organizasyonel performansı artırmak amacıyla fonksiyonel alanların firma performansını etkilemek ve fonksiyonel alanlar arasında daha iyi entegrasyon sağlayan kararlar almak için nasıl etkileşimde bulunduğunu açıklamak 5) Organizasyonel sorunlara (akran değerlendirmeleriyle kanıtlanan) spesifik, stratejik çözümler geliştirmek ve önermek için akranlarla etkili bir şekilde çalışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) | |||||
2) | |||||
3) | |||||
4) | |||||
5) | |||||
6) | |||||
7) | |||||
8) | |||||
9) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | S | Proje | |
2) | H | Sınav | |
3) | H | Proje | |
4) | H | Sınav | |
5) | S | Proje | |
6) | S | Proje | |
7) | H | Sınav | |
8) | N | Sunum | |
9) | N | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | HANDE KARADAĞ , |
Ders Koordinatörü | BÜŞRA AYAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK |
Hafta | Konu |
1) | Stratejik Yönetime Genel Bakış |
2) | Strateji Türleri (Kurumsal Düzeyde) |
3) | Strateji Türleri (İşletme Düzeyi) |
4) | İç Denetim |
5) | Dış Denetim |
6) | Ara Dönem Sunumları |
7) | Strateji Oluşturma ve Seçimi |
8) | Strateji Uygulama |
9) | Stratreji Uygulama |
10) | Strateji Denetleme |
11) | Etik, KSS ve Sürdürülebilirlik |
12) | Vaka Analizi |
13) | Vaka Analizi |
14) | Proje Sunumları |
15) | Final Sınav Dönemi |
15) | Final proje dönemi |
16) | final proje dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Strategic Management: A Competitive Advantage Approach Fred DAVID – Forest DAVID 16. Edition (Global) Pearson Publications | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Her oturuma ait videolar, powerpoint sunumları, vakalar ve grup projeleri. Öğrencilerin her oturuma ders materyalini okuyup izlemiş olarak gelmeleri beklenmektedir. Ders vakaları ve projeleri içermektedir; öğrencilerin sınıf tartışmasına katılmaları ve edindikleri bilgileri bir takım ortamında uygulamaları beklenmektedir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 2 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 2 | 12 | 3 | 30 | |||
Toplam İş Yükü | 128 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.1 | ||||||
AKTS | 5 |