MBA 501 Strategic ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (İngilizce) (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MBA 501
Ders Adı İngilizce Strategic Management
Ders Adı Türkçe Stratejik Yönetim
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 128 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Öğrencilerin firmanın stratejik karar alma sürecini, bu kararların neler olduğunu, yöneticilerin bunları neden aldığını ve her kararın sonuçlarını anlamalarına yardımcı olmak.
Ders Açıklaması Belirsizliğin hakim olduğu zamanlarda yönetim süreci. Vurgulanan daha çok işletmenin fonksiyonel alanlarından toplanan bilginin şirket strateji ve politikalarını belirlemeye olan etkisi.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bir organizasyonun yönetilmesinde bütünsel ve bütünleşik bir yaklaşım kullanarak genel müdürün firma hakkındaki görüşünü anlamak
2) Bir iş durumunu analiz ederken iş programında (özellikle işin özünde) edinilen bilgi ve becerileri göstermek
3) Aşağıdaki unsurları içeren stratejik bir çerçeve kullanarak iş sorunlarını belirleyin: A. Strateji, B. Çevre, C. Organizasyonel kaynaklar, yetenekler ve yönetsel tercihler, D. Stratejik uyum, rekabet avantajı, uygulama ve organizasyonel performans.
4) Organizasyonel performansı artırmak amacıyla fonksiyonel alanların firma performansını etkilemek ve fonksiyonel alanlar arasında daha iyi entegrasyon sağlayan kararlar almak için nasıl etkileşimde bulunduğunu açıklamak
5) Organizasyonel sorunlara (akran değerlendirmeleriyle kanıtlanan) spesifik, stratejik çözümler geliştirmek ve önermek için akranlarla etkili bir şekilde çalışmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) S Proje
2) H Sınav
3) H Proje
4) H Sınav
5) S Proje
6) S Proje
7) H Sınav
8) N Sunum
9) N Proje
Hazırlayan ve Tarih HANDE KARADAĞ ,
Ders Koordinatörü BÜŞRA AYAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Stratejik Yönetime Genel Bakış
2) Strateji Türleri (Kurumsal Düzeyde)
3) Strateji Türleri (İşletme Düzeyi)
4) İç Denetim
5) Dış Denetim
6) Ara Dönem Sunumları
7) Strateji Oluşturma ve Seçimi
8) Strateji Uygulama
9) Stratreji Uygulama
10) Strateji Denetleme
11) Etik, KSS ve Sürdürülebilirlik
12) Vaka Analizi
13) Vaka Analizi
14) Proje Sunumları
15) Final Sınav Dönemi
15) Final proje dönemi
16) final proje dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarStrategic Management: A Competitive Advantage Approach Fred DAVID – Forest DAVID 16. Edition (Global) Pearson Publications
Öğretme TeknikleriHer oturuma ait videolar, powerpoint sunumları, vakalar ve grup projeleri. Öğrencilerin her oturuma ders materyalini okuyup izlemiş olarak gelmeleri beklenmektedir. Ders vakaları ve projeleri içermektedir; öğrencilerin sınıf tartışmasına katılmaları ve edindikleri bilgileri bir takım ortamında uygulamaları beklenmektedir.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 3 2 2 98
Ödevler 2 12 3 30
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü/25 5.1
AKTS 5