Ekonomi ve Finans (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | MBA 503 | ||||
Ders Adı İngilizce | Managerial Accounting | ||||
Ders Adı Türkçe | Yönetim Muhasebesi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 112 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | sadece YL öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Karar vermede temel yönetim muhasebesi araçlarını kullanabilme. | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, yöneticilerin karşılaştığı ve çözmek durumunda kalabileceği muhasebesel ve finansal karar verme konularını belirlemeye yönelik bir kavramsal çerçeve sunmak ve finansal analiz yöntemleri hakkında genel bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Yönetim muhasebesinin rolünü ve yönetimsel karar alma araçlarının anlaşılması 2) Temel Maliyet-Hacim-Kar Analizi kavramlarını uygulamak 3) Temel mali tabloları analiz etmek 4) Temel bütçeleri hazırlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Lisans düzeyinde edinilen yetkinliklere bağlı olarak ekonomi ve finans konusundaki artan yeterliliği göstermek. | ||||
2) İlgili ekonomik ve iş problemlerine matematiksel kavramların uygulanması. | ||||
3) Temel makroekonomik göstergeleri (ödemeler dengesi, para arzı, ticaret dengesi, döviz kuru vb.) anlamak ve yorumlamak. | ||||
4) Finansal piyasaları ve riski, para piyasalarını, sermaye piyasalarını, gayrimenkul piyasalarını, opsiyon piyasalarını ve fiyatlandırmayı bilmek. | ||||
5) Paranın ve bankacılığın ilişkisini anlamak ve finansal piyasalarla ilgili bilgi sahibi olmak. | ||||
6) İş ortamında karar verme yeteneklerini artırmak için niceliksel teknikler kullanmak. | ||||
7) Finansal tabloları analiz etme ve yorumlama konusundaki yeterliliği göstermek. | ||||
8) Finansal karar verme süreçlerinde kullanılan modellerin, risk yönetimi teknikleri ve yasal düzenlemelere uygun olarak uygulanması. | ||||
9) İnisiyatif almak ve çok disiplinli takımlara liderlik etmek, karmaşık problemleri çözmek için ekonomik ve finansal kavramları uygular. | ||||
10) Bilimsel bilgileri kavramak için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Lisans düzeyinde edinilen yetkinliklere bağlı olarak ekonomi ve finans konusundaki artan yeterliliği göstermek. | N | |
2) | İlgili ekonomik ve iş problemlerine matematiksel kavramların uygulanması. | N | |
3) | Temel makroekonomik göstergeleri (ödemeler dengesi, para arzı, ticaret dengesi, döviz kuru vb.) anlamak ve yorumlamak. | N | |
4) | Finansal piyasaları ve riski, para piyasalarını, sermaye piyasalarını, gayrimenkul piyasalarını, opsiyon piyasalarını ve fiyatlandırmayı bilmek. | N | |
5) | Paranın ve bankacılığın ilişkisini anlamak ve finansal piyasalarla ilgili bilgi sahibi olmak. | N | |
6) | İş ortamında karar verme yeteneklerini artırmak için niceliksel teknikler kullanmak. | N | |
7) | Finansal tabloları analiz etme ve yorumlama konusundaki yeterliliği göstermek. | N | |
8) | Finansal karar verme süreçlerinde kullanılan modellerin, risk yönetimi teknikleri ve yasal düzenlemelere uygun olarak uygulanması. | N | |
9) | İnisiyatif almak ve çok disiplinli takımlara liderlik etmek, karmaşık problemleri çözmek için ekonomik ve finansal kavramları uygular. | N | |
10) | Bilimsel bilgileri kavramak için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | N |
Hazırlayan ve Tarih | MERVE ÖZ , |
Ders Koordinatörü | BÜŞRA AYAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş Finansal Muhasebeye İlişkin Başlangıç Temel Muhasebe Denklemi Üç mali tablo |
2) | Yönetim Muhasebesine Giriş Yapı taşları |
3) | İş Maliyeti |
4) | Faaliyet tabanlı maliyetleme |
5) | Sınav 1 |
6) | Maliyetlendirme Süreci |
7) | Maliyet Davranışı |
8) | CVP ve Artımlı Analiz |
9) | Fiyatlandırma |
10) | Ana bütçe |
11) | Standart Maliyetler ve Farklılıklar |
12) | Finansal durum analizi |
13) | Performans Değerlendirme |
14) | Sınav 2 |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Managerial Accounting. Braun and Tietz. Fourth edt. Global edt. Pearson. ISBN-13: 978-1-292-05942-6 | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders anlatımı (flipped classroom), sınav, katılım, ödev, sınav | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 2 | 3 | 6 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 9 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 112 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.5 | ||||||
AKTS | 5 |