MBA 504 Marketing Management in the Changing World MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (İngilizce) (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MBA 504
Ders Adı İngilizce Marketing Management in the Changing World
Ders Adı Türkçe Değişen Dünyada Pazarlama Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 116 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları sadece YL öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Müşteri değeri yaratmanın ve müşteri ilişkileri kurmanın önemini değerlendirmek ve dijital ve dinamik pazarlama ortamında müşteri etkileşimi yaratabilecek pazarlama eylemlerini tasarlamak için pazarlamanın temel kavramlarını kullanmak.
Ders Açıklaması Pazarlama heyecan verici ve ilgi çekici bir çalışma alanıdır. Günümüzün dijital dünyasında pazarlama her zamankinden daha yüksek bir öneme sahiptir. Hedef kitlelerindeki tüketicilere hizmet sunmak, müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratmak için markaların değer önermelerini oluşturması ve müşterileriyle güçlü bir bağ kurması gerekir. Müşteri değeri yaratmak ve müşterilerin değer yaratma sürecine katılmasını sağlamak, iyi bir pazarlama stratejisinin iki önemli unsurudur. Bu bağlamda bu ders, pazarlamanın temel kavramlarına odaklanır ve tüketici ihtiyaç ve isteklerini anlamanın, tüketicileri yönetimsel karar verme sürecinde merkeze koymanın önemini vurgular. Bu dersin amacı, MBA öğrencilerine pazarlama yönetimi hakkında bütünsel bir bakış açısı kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Pazarlama sürecini anlamak
2) Pazarlama yönetimi anlayışını kazanmak
3) Bir kuruluş için pazarlama stratejisinin önemini bilmek
4) Pazarlama ortamını analiz etme sürecini anlamak
5) Alıcı davranışının temel özelliklerini anlamak
6) Promosyon ve pazarlama tekliflerinin temel unsurlarını analiz etmek
7) Basit bir pazarlama planı tasarlamak
8) Stratejik önerilerde bulunabilmek ve temel pazarlama stratejileri geliştirebilmek
9) Müşteri memnuniyeti ve bağlılığının önemini bilmek
10) Pazarlama yoluyla sürdürülebilirliği destekleyecek çözümler sunmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) S Sınav
2) H Sunum
3) H Sunum
4) H Sınav
5) H Sınav
6) H Sınav
7) H Sınav
8) S Sınav
9) N
Hazırlayan ve Tarih ŞİRİN GİZEM KÖSE ,
Ders Koordinatörü BÜŞRA AYAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi RÜYA YÜKSEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Pazarlama Şirketine Giriş ve Pazarlama Stratejisi
2) Pazarlama Ortamını Analiz Etmek Müşteri İçgörüleri Kazanmak için Pazarlama Bilgilerini Yönetme
3) Alıcı Davranışı: Tüketici ve Ticari Piyasalar
4) Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi Öğrenci Sunumları I
5) Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi Öğrenci Sunumları I
6) Ürünler, Hizmetler ve Markalar Öğrenci Sunumları I
7) Yeni ürün geliştirme Ürün yaşam Döngüsü Fiyatlandırma
8) Pazarlama Kanalları Perakende ve Toptan Satış
9) Entegre Pazarlama İletişimi Öğrenci Sunumları II
10) Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Kişisel Satış Öğrenci Sunumları II
11) Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama Öğrenci Sunumları II
12) Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama
13) Rekabet Avantajı Yaratmak Küresel Pazar
14) Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal Sorumluluk ve Etik
15) Final Projeleri
16) Final Projeleri
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarKotler, P. & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. (Available Online) Kotler, P. & Keller, K.L. (2016). Marketing Management. 15th Ed., Pearson, England.
Öğretme TeknikleriEğitmen her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayattan örneklerle öğrenciler pazarlamaya bakış açılarını genişletme şansına sahip olacaklar. Öğrencilerin sınıfta görüş, fikir ve sorularını paylaşmaları beklenir. Eğitmen, okuma, analiz etme, örnek arama ve sınıf arkadaşlarıyla çalışma yoluyla öğrenme sorumluluğunun esas olarak öğrencilere düşmesi nedeniyle öğrenmeyi kolaylaştıracaktır.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 1 % 20
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 40
Final 1 % 10
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır;  Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Sunum / Seminer 1 8 2 4 14
Final 1 14 8 10 32
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü/25 4.6
AKTS 5