İşletme (İngilizce) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |||||||||
Ders Kodu | MBA 504 | |||||||||
Ders Adı İngilizce | Marketing Management in the Changing World | |||||||||
Ders Adı Türkçe | Değişen Dünyada Pazarlama Yönetimi | |||||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||||||
Dönem | Güz | |||||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 116 saat | |||||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||||
Ön Koşul | Yok | |||||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||||||
Kayıt Kısıtlamaları | sadece YL öğrencileri | |||||||||
Genel Eğitim Hedefi | Müşteri değeri yaratmanın ve müşteri ilişkileri kurmanın önemini değerlendirmek ve dijital ve dinamik pazarlama ortamında müşteri etkileşimi yaratabilecek pazarlama eylemlerini tasarlamak için pazarlamanın temel kavramlarını kullanmak. | |||||||||
Ders Açıklaması | Pazarlama heyecan verici ve ilgi çekici bir çalışma alanıdır. Günümüzün dijital dünyasında pazarlama her zamankinden daha yüksek bir öneme sahiptir. Hedef kitlelerindeki tüketicilere hizmet sunmak, müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratmak için markaların değer önermelerini oluşturması ve müşterileriyle güçlü bir bağ kurması gerekir. Müşteri değeri yaratmak ve müşterilerin değer yaratma sürecine katılmasını sağlamak, iyi bir pazarlama stratejisinin iki önemli unsurudur. Bu bağlamda bu ders, pazarlamanın temel kavramlarına odaklanır ve tüketici ihtiyaç ve isteklerini anlamanın, tüketicileri yönetimsel karar verme sürecinde merkeze koymanın önemini vurgular. Bu dersin amacı, MBA öğrencilerine pazarlama yönetimi hakkında bütünsel bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Pazarlama sürecini anlamak 2) Pazarlama yönetimi anlayışını kazanmak 3) Bir kuruluş için pazarlama stratejisinin önemini bilmek 4) Pazarlama ortamını analiz etme sürecini anlamak 5) Alıcı davranışının temel özelliklerini anlamak 6) Promosyon ve pazarlama tekliflerinin temel unsurlarını analiz etmek 7) Basit bir pazarlama planı tasarlamak 8) Stratejik önerilerde bulunabilmek ve temel pazarlama stratejileri geliştirebilmek 9) Müşteri memnuniyeti ve bağlılığının önemini bilmek 10) Pazarlama yoluyla sürdürülebilirliği destekleyecek çözümler sunmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) | ||||||||||
2) | ||||||||||
3) | ||||||||||
4) | ||||||||||
5) | ||||||||||
6) | ||||||||||
7) | ||||||||||
8) | ||||||||||
9) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | S | Sınav | |
2) | H | Sunum | |
3) | H | Sunum | |
4) | H | Sınav | |
5) | H | Sınav | |
6) | H | Sınav | |
7) | H | Sınav | |
8) | S | Sınav | |
9) | N |
Hazırlayan ve Tarih | ŞİRİN GİZEM KÖSE , |
Ders Koordinatörü | BÜŞRA AYAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi RÜYA YÜKSEL |
Hafta | Konu |
1) | Pazarlama Şirketine Giriş ve Pazarlama Stratejisi |
2) | Pazarlama Ortamını Analiz Etmek Müşteri İçgörüleri Kazanmak için Pazarlama Bilgilerini Yönetme |
3) | Alıcı Davranışı: Tüketici ve Ticari Piyasalar |
4) | Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi Öğrenci Sunumları I |
5) | Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi Öğrenci Sunumları I |
6) | Ürünler, Hizmetler ve Markalar Öğrenci Sunumları I |
7) | Yeni ürün geliştirme Ürün yaşam Döngüsü Fiyatlandırma |
8) | Pazarlama Kanalları Perakende ve Toptan Satış |
9) | Entegre Pazarlama İletişimi Öğrenci Sunumları II |
10) | Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Kişisel Satış Öğrenci Sunumları II |
11) | Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama Öğrenci Sunumları II |
12) | Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama |
13) | Rekabet Avantajı Yaratmak Küresel Pazar |
14) | Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal Sorumluluk ve Etik |
15) | Final Projeleri |
16) | Final Projeleri |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Kotler, P. & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. (Available Online) Kotler, P. & Keller, K.L. (2016). Marketing Management. 15th Ed., Pearson, England. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Eğitmen her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayattan örneklerle öğrenciler pazarlamaya bakış açılarını genişletme şansına sahip olacaklar. Öğrencilerin sınıfta görüş, fikir ve sorularını paylaşmaları beklenir. Eğitmen, okuma, analiz etme, örnek arama ve sınıf arkadaşlarıyla çalışma yoluyla öğrenme sorumluluğunun esas olarak öğrencilere düşmesi nedeniyle öğrenmeyi kolaylaştıracaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 2 | 4 | 14 | ||
Final | 1 | 14 | 8 | 10 | 32 | ||
Toplam İş Yükü | 116 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.6 | ||||||
AKTS | 5 |