LSC 503 Advanced Educational PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu LSC 503
Ders Adı İngilizce Advanced Educational Psychology
Ders Adı Türkçe İleri Eğitim Psikolojisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 133 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Undergraduate level educational psychology
Kayıt Kısıtlamaları Only Graduate Students
Genel Eğitim Hedefi This course aims to help teachers or counselors continue to seek a career or further professional development, reconsider their theoretical knowledge about human development and learning issues, and renew their knowledge in line with the latest research.
Ders Açıklaması Throughout the semester, theoretical frameworks will be discussed, focusing on developmental school psychological counseling and developmental teacher education. In addition, concepts such as the construction of knowledge, psycho-social educational practices, school-society relationship, psychologist-society relationship, and measurement-evaluation will be questioned with a multidisciplinary approach.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) The student demonstrates that he/she can think critically about the processes he/she has experienced to date, both as a PDR/Psychology student and as a practitioner in these fields.
2) Understands and discusses the differences and similarities between theoretical approaches in written and oral form.
3) Understands the connections between theoretical knowledge, research results, and applications.
4) Applies the learned theoretical approaches and current research results in planning school psychological counseling processes, in-class activities, and the positive development of student interaction.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
Hazırlayan ve Tarih MELİKE ACAR , March 2024
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Introduction to the course and review of the course syllabus
2) What is a theory?
3) Behaviorism, social learning theory, and social cognitive learning theory
4) Constructivism and Piaget's Theory of Cognitive Development
5) Vygotsky's socio-cultural historical approach to cognitive development
6) Comparing Piaget and Vygotsky
7) Developmental Science after Piaget
8) Structural approaches to social and moral development
9) Applications of Structural Approaches for Classroom Settings
10) Motivation
11) Stereotype threats in school
12) Inclusive education
13) Dominant understanding of childhood and education policies in Turkey
14) The link between educational psychology and sociology
15) Final week
16) Final week
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarP. Miller, Theories of Developmental Psychology C. Dweck, Growth Mindset
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 5
Ödev 12 % 60
Sunum 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 15
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acarmel@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 12 1 13
Proje 1 8 8
Ödevler 14 1 14
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5