Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||||||||
Ders Kodu | LSC 552 | ||||||||||
Ders Adı İngilizce | Research Methods in Education | ||||||||||
Ders Adı Türkçe | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | ||||||||||
Öğretim Dili | TR | ||||||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||||||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||||||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||||||
Beklenen Ön Bilgi | - | ||||||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||||||||
Genel Eğitim Hedefi | |||||||||||
Ders Açıklaması | - |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) 1. Nicel ve nitel araştırmanın önemi ve ilkelerini anlar. 2) 2. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar. 3) 3. Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını kullanır. 4) 4. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar. 5) 5. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde açıklar. 6) 6. Uygun analiz yöntemlerini kullanma konusunda yetenekleri geliştirir ve kullanır. 7) 7. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar. 8) 8. Bağımsız araştırma projelerini tasarlar ve yürütür. 9) 9. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilir. 10) 10. Bağımsız araştırma projelerini tasarlar. 11) 11. Araştırma projeleri oluşturur ve yürütür. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) | |||||||||||
2) | |||||||||||
3) | |||||||||||
4) | |||||||||||
5) | |||||||||||
6) | |||||||||||
7) | |||||||||||
8) | |||||||||||
9) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | N | ||
2) | N | ||
3) | N | ||
4) | N | ||
5) | N | ||
6) | N | ||
7) | N | ||
8) | N | ||
9) | N |
Hazırlayan ve Tarih | , |
Ders Koordinatörü | SERVET ALTAN |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi SERVET ALTAN |
Hafta | Konu |
1) | Tanışma, oryantasyon Araştırmaya Giriş |
2) | Bilimsel araştırmanın doğası, temelleri ve bileşenleri |
3) | Bilimsel araştırmanın doğası, temelleri ve bileşenleri |
4) | Araştırmada etik |
5) | Eğitim araştırmalarında problemi tanımlama, iyi problemler nereden gelir? |
6) | Literatür taraması |
7) | Verilerin toplanması Örnekleme ve örnekleme yöntemleri |
8) | Nicel araştırmalar I |
9) | Nicel araştırmalar II |
10) | Nicel araştırmalar III |
11) | Karışık Desen & Nitel araştırmalar I |
12) | Nitel araştırmalar II |
13) | Araştırmayı yazma ve raporlama |
14) | Araştırmayı yazma ve raporlama |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |