LSC 553 İleri Eğitim PsikolojisiMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu LSC 553
Ders Adı İngilizce Advanced Educational Psychology
Ders Adı Türkçe İleri Eğitim Psikolojisi
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Lisans düzeyinde eğitim psikolojisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisansüstü Öğrenciler
Genel Eğitim Hedefi Bu ders öğretmenlerin veya danışmanların kariyer veya mesleki gelişim arayışına devam etmelerine, insan gelişimi ve öğrenme sorunları hakkındaki teorik bilgilerini yeniden gözden geçirmelerine ve bilgilerini en son araştırmalar doğrultusunda yenilemelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Ders Açıklaması Dönem boyunca gelişimsel okul psikolojik danışmanlığı ve gelişimsel öğretmen eğitimi konularına odaklanılarak teorik çerçeveler tartışılacaktır. Ayrıca bilginin inşası, psiko-sosyal eğitim uygulamaları, okul-toplum ilişkisi, psikolog-toplum ilişkisi, ölçme-değerlendirme gibi kavramlar multidisipliner bir yaklaşımla sorgulanacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Öğrenci hem PDR/Psikoloji öğrencisi hem de bu alanlardaki uygulayıcı olarak bugüne kadar yaşadığı süreçler hakkında eleştirel düşünebildiğini ortaya koyar.
2) Yazılı ve sözlü teorik yaklaşımlar arasındaki farkları ve benzerlikleri anlar ve tartışır.
3) Teorik bilgi, araştırma sonuçları ve uygulamalar arasındaki bağlantıları anlar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş ve ders müfredatının gözden geçirilmesi
2) Teori nedir?
3) Davranışçılık, sosyal öğrenme teorisi ve sosyal bilişsel öğrenme teorisi
4) Yapılandırmacılık ve Piaget'nin Bilişsel Gelişim Teorisi
5) Vygotsky'nin bilişsel gelişime sosyo-kültürel tarihsel yaklaşımı
6) Piaget ve Vygotsky'nin karşılaştırılması
7) Sosyal ve ahlaki gelişime yapısal yaklaşımlar
8) Sosyal ve ahlaki gelişime yapısal yaklaşımlar
9) Yapısal Yaklaşımların Sınıf Ortamlarına Uygulanması
10) Motivasyon
11) Okuldaki stereotip tehditleri
12) Kapsayıcı eğitim
13) Türkiye'de çocukluk ve eğitim politikalarına ilişkin hakim anlayış
14) Eğitim psikolojisi ve sosyoloji arasındaki bağlantı
15) Son hafta
16) Final week
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarP. Miller, Theories of Developmental Psychology C. Dweck, Growth Mindset
Öğretme TeknikleriFlipped Learning
Ödev ve Projeler-
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5