Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Ders Kodu |
LSC 553 |
Ders Adı İngilizce |
Advanced Educational Psychology |
Ders Adı Türkçe |
İleri Eğitim Psikolojisi |
Öğretim Dili |
TR |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
İleri |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: - |
Laboratuvar : - |
Diğer: - |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 130 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Lisans düzeyinde eğitim psikolojisi |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisansüstü Öğrenciler |
Genel Eğitim Hedefi |
Bu ders öğretmenlerin veya danışmanların kariyer veya mesleki gelişim arayışına devam etmelerine, insan gelişimi ve öğrenme sorunları hakkındaki teorik bilgilerini yeniden gözden geçirmelerine ve bilgilerini en son araştırmalar doğrultusunda yenilemelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Ders Açıklaması |
Dönem boyunca gelişimsel okul psikolojik danışmanlığı ve gelişimsel öğretmen eğitimi konularına odaklanılarak teorik çerçeveler tartışılacaktır. Ayrıca bilginin inşası, psiko-sosyal eğitim uygulamaları, okul-toplum ilişkisi, psikolog-toplum ilişkisi, ölçme-değerlendirme gibi kavramlar multidisipliner bir yaklaşımla sorgulanacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Öğrenci hem PDR/Psikoloji öğrencisi hem de bu alanlardaki uygulayıcı olarak bugüne kadar yaşadığı süreçler hakkında eleştirel düşünebildiğini ortaya koyar.
2) Yazılı ve sözlü teorik yaklaşımlar arasındaki farkları ve benzerlikleri anlar ve tartışır.
3) Teorik bilgi, araştırma sonuçları ve uygulamalar arasındaki bağlantıları anlar.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
Hazırlayan ve Tarih |
, |
Ders Koordinatörü |
MELİKE ACAR |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Derse giriş ve ders müfredatının gözden geçirilmesi |
2) |
Teori nedir? |
3) |
Davranışçılık, sosyal öğrenme teorisi ve sosyal bilişsel öğrenme teorisi |
4) |
Yapılandırmacılık ve Piaget'nin Bilişsel Gelişim Teorisi |
5) |
Vygotsky'nin bilişsel gelişime sosyo-kültürel tarihsel yaklaşımı |
6) |
Piaget ve Vygotsky'nin karşılaştırılması |
7) |
Sosyal ve ahlaki gelişime yapısal yaklaşımlar |
8) |
Sosyal ve ahlaki gelişime yapısal yaklaşımlar |
9) |
Yapısal Yaklaşımların Sınıf Ortamlarına Uygulanması |
10) |
Motivasyon |
11) |
Okuldaki stereotip tehditleri |
12) |
Kapsayıcı eğitim |
13) |
Türkiye'de çocukluk ve eğitim politikalarına ilişkin hakim anlayış |
14) |
Eğitim psikolojisi ve sosyoloji arasındaki bağlantı |
15) |
Son hafta |
16) |
Final week |