Ekonomi ve Finans (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | FIN 501 | ||||
Ders Adı İngilizce | Corporate Finance | ||||
Ders Adı Türkçe | Finansal Yönetim | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | sadece master öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | şirket finansını anlamak ve finansal karar almada gerekli yetenekleri kazandırmak | ||||
Ders Açıklaması | Günümüz iş dünyasında, hem işletme adayları hem de kendi işlerini yapmak isteyen girişimciler, kurumsal finansman hakkında veya başka bir deyişle finans konularını nasıl yönetecekleri konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olmalıdır. Bu ders ile öğrencilere finansın temel prensiplerini anlamalarını, karar verme araçlarını nasıl kullanmaları gerektiğini, durumları analiz etmelerini ve buna göre karar vermelerini sağlayacak gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Derste paranın zaman değeri, fırsat maliyeti, net bugünkü değerin arkasındaki hesaplama ve prensipler ve IRR metrikleri ile birlikte sermaye maliyeti ve borç maliyeti kavramları hakkında konuşulurken temel finans kararları ve terminolojisi tartışılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Finansın ve şirket finansının temellerini öğrenmek 2) Finansal projelerin geri dönüş oranlarına göre analizi ve karşılaştırılması 3) Sermayenin ve borcun maliyetini hesaplamak 4) Sermaye finansmanı ve borç finansmanı yöntemlerinin dinamiklerini anlamak ve bu yöntemlerin mevcut finansal duruma göre avantajlarını ve dezavantajlarını değerlendirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Lisans düzeyinde edinilen yetkinliklere bağlı olarak ekonomi ve finans konusundaki artan yeterliliği göstermek. | ||||
2) İlgili ekonomik ve iş problemlerine matematiksel kavramların uygulanması. | ||||
3) Temel makroekonomik göstergeleri (ödemeler dengesi, para arzı, ticaret dengesi, döviz kuru vb.) anlamak ve yorumlamak. | ||||
4) Finansal piyasaları ve riski, para piyasalarını, sermaye piyasalarını, gayrimenkul piyasalarını, opsiyon piyasalarını ve fiyatlandırmayı bilmek. | ||||
5) Paranın ve bankacılığın ilişkisini anlamak ve finansal piyasalarla ilgili bilgi sahibi olmak. | ||||
6) İş ortamında karar verme yeteneklerini artırmak için niceliksel teknikler kullanmak. | ||||
7) Finansal tabloları analiz etme ve yorumlama konusundaki yeterliliği göstermek. | ||||
8) Finansal karar verme süreçlerinde kullanılan modellerin, risk yönetimi teknikleri ve yasal düzenlemelere uygun olarak uygulanması. | ||||
9) İnisiyatif almak ve çok disiplinli takımlara liderlik etmek, karmaşık problemleri çözmek için ekonomik ve finansal kavramları uygular. | ||||
10) Bilimsel bilgileri kavramak için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Lisans düzeyinde edinilen yetkinliklere bağlı olarak ekonomi ve finans konusundaki artan yeterliliği göstermek. | H | Sınav,Ödev,Laboratuvar,Derse Katılım,Sunum,Proje |
2) | İlgili ekonomik ve iş problemlerine matematiksel kavramların uygulanması. | S | Sınav |
3) | Temel makroekonomik göstergeleri (ödemeler dengesi, para arzı, ticaret dengesi, döviz kuru vb.) anlamak ve yorumlamak. | S | Sınav,Ödev |
4) | Finansal piyasaları ve riski, para piyasalarını, sermaye piyasalarını, gayrimenkul piyasalarını, opsiyon piyasalarını ve fiyatlandırmayı bilmek. | N | |
5) | Paranın ve bankacılığın ilişkisini anlamak ve finansal piyasalarla ilgili bilgi sahibi olmak. | N | |
6) | İş ortamında karar verme yeteneklerini artırmak için niceliksel teknikler kullanmak. | H | Sınav,Proje |
7) | Finansal tabloları analiz etme ve yorumlama konusundaki yeterliliği göstermek. | S | Ödev |
8) | Finansal karar verme süreçlerinde kullanılan modellerin, risk yönetimi teknikleri ve yasal düzenlemelere uygun olarak uygulanması. | N | |
9) | İnisiyatif almak ve çok disiplinli takımlara liderlik etmek, karmaşık problemleri çözmek için ekonomik ve finansal kavramları uygular. | S | Derse Katılım,Proje |
10) | Bilimsel bilgileri kavramak için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Derse Katılım,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | MURAT DOĞU , October 2020 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MURAT DOĞU |
Hafta | Konu |
1) | Kurumsal Finansmana ve Finansal Yöneticilere Giriş |
2) | Finansal durum analizine giriş |
3) | Paranın zaman değeri, nakit akışını değerlemeye giriş |
4) | Faiz Oranları, Tahviller ve Hisse Değeri Belirleme |
5) | Sermaye bütçesine giriş, Yatırım kararları nasıl alınır |
6) | Risk nedir? Risk ve geri dönüşün ilişkisi |
7) | vize sınavı |
8) | Yatırım nasıl finanse edilir. Sermaye yapılandırma; borç ya da hisse ortaklığı |
9) | Temettü ödeme kararı, ne kadar ve nasıl ödenir? |
10) | Finansal modelleme |
11) | Sermaye Yönetimi ve kısa dönem finansal planlama |
12) | Opsiyon uygulamaları ve kurumsal finans |
13) | Satın alma ve Şirket birleşmeleri |
14) | Küresel kurumsal finans |
15) | final |
16) | final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Lecture Notes shall be provided. Apart from the lecture notes the following text book is required. 1. Arthur J. Keown, John D. Martin, J. William Petty; “Foundations of Finance”; (2014) Pearson, 2. Aswath Damodaran; “Investment Valuation”; (2012) Wiley, 3. Sheridan Titman, John Martin; “Valuation: The Art and Science of Corporate Investment Decision”; (2013) Pearson. 4. Fundamentals of Corporate Finance by Jonathan Berk, Peter DeMarzo, Jarrad Harford | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler öğrencilerin aktif katılımı gerektirir.Dersler, öğrencilerin aktif katılımını ve tartışmasını gerektirecektir. Ev ödevleri ve projeler için bireysel çalışmalar ile derslerdeki vaka çalışmaları için ekip çalışmaları talep edilecektir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerin ders materyalini gerçekten yaparak anlamalarına yardımcı olacak küçük ev ödevleri olacaktır. Ayrıca, öğrencilerin dersler sırasında sağlanan bilgileri kullanarak final için bir proje hazırlamaları final sınav notu olarak talep edilecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | sunum hazırlama ve gerekli hesaplamaların yapılması için gerekli | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
dogum@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 16 | 2 | 36 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |